2020-01-05, 11:56
Medlem
Helt rätt av Ebba. Varför ödsla tid idag på att vara draglok åt norskor då det är givet att hon ändå missar pallen.

Årets TDS får vad den förtjänar.
2020-01-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Helt rätt av Ebba. Varför ödsla tid idag på att vara draglok åt norskor då det är givet att hon ändå missar pallen.

Ja så hade det garanterat blivit. Ska de ha backen måste den såklart vara jaktstart
2020-01-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Johaug hade dragit, nån annan norska t.ex Weng hade klämt sig in emellan Johaug och Ebba och när hon släppte hade inte Ebba kommit om utan blivit sittande. Vi slipper iallfall den besvikelsen.

Men det här är skit, jag hade *verkligen* sett fram emot att få svart på vitt hur Ebba klarar backen. Innan man gjort den är det bara spekulationer. Hon har kroppen och motorn för att gå bra men det är en enormt speciell gren.
2020-01-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Oroande svagt av Ebba i kvarten. Hoppas hon inte blir nästa svenska förkylningsavhopp. Ebba och backen i morgon är väl annars det enda roliga för svensk del som återstår.
Det blev som jag fruktade. Fiaskot fullbordat.
2020-01-05, 12:14
Medlem
M0ngots avatar
26 gånger pengen på Jacobsen. Lätt värt 100kr.

Bra av Ebba som sagt att inte ställa upp idag. Ingen mening med det.
2020-01-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja så hade det garanterat blivit. Ska de ha backen måste den såklart vara jaktstart

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Johaug hade dragit, nån annan norska t.ex Weng hade klämt sig in emellan Johaug och Ebba och när hon släppte hade inte Ebba kommit om utan blivit sittande. Vi slipper iallfall den besvikelsen.

Men det här är skit, jag hade *verkligen* sett fram emot att få svart på vitt hur Ebba klarar backen. Innan man gjort den är det bara spekulationer. Hon har kroppen och motorn för att gå bra men det är en enormt speciell gren.

Menade att, Ebba var en av de 6 främsta som absolut var tvungen att gå på max från start. Då hade alla norskor tjänat på att ligga i rygg på henne till typ halva loppet och sen hade de förmodligen gått om med Johaug som lok och sen bara bevakat Ebba.

Av vad jag sett hittills så verkar det viktigaste för norskorna vara att ingen svenska kommer på pallen, vilka som tar pallplatserna verkar vara av mindre betydelse.
2020-01-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Fan ochså. Sjukt trist. Mycket prispengar går hon miste om nu ochså. Varfør sker aldrig detta før toppidrottsmænnen/kvinnorna från Norge??
Ja, skillnaden mot norskorna är verkligen groteskt stor. Av de sex svenskor som skulle varit bäst placerade på TdS, Ebba, Stina, Frida, Kalla, Ribom och Lundgren, är det en som kommer att åka i backen. Och hon är dessutom i sämre form än någonsin. Samtidigt är alla de främsta norskorna med och kvar i tävlingen. En tillfällighet? Skulle inte tro det.
2020-01-05, 12:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Ja vad fan, bättre att hon blev sjuk före loppet och inte bar på symtom som satte ner prestationen. Hela TdS känns halvljum på något sätt och säsongen är halvljum. Ebba får ta nya tag och avsluta bra för att vara redo kommande säsong då det finns något att verkligen bespetsa sig på.

Kalla har väl nu chansen att bli bästa svenska.
2020-01-05, 12:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, skillnaden mot norskorna är verkligen groteskt stor. Av de sex svenskor som skulle varit bäst placerade på TdS, Ebba, Stina, Frida, Kalla, Ribom och Lundgren, är det en som kommer att åka i backen. Och hon är dessutom i sämre form än någonsin. Samtidigt är alla de främsta norskorna med och kvar i tävlingen. En tillfällighet? Skulle inte tro det.

Ribom bättre än Sundling på förhand? Skulle inte jag ha tyckt i alla fall.
2020-01-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ska man se det positivt så är det en mellansäsong

Hade det varit tidigt 2022 nu hade det varit riktigt jävla illa. Vi har iallafall Frida Karlsson och Linn Swahn som kan få något år på sig att mogna och förhoppningsvis blomma ut ordentligt.

Herrsidan däremot....
Ja så kan ju se det men håller inte med. Hade det varit 2022 nu hade man ju fortfarande haft OS att se framemot. Och Ebba hade knappast chansat på TDS utan tränat istället och Stina hade inte gått på så hårt efter skada. Man hade ju verkligen sett fram emot den här säsongen, äntligen en säsong där svenskarna skulle ta TDS och världscupen på allvar. Istället har det blivit käftsmäll på käftsmäll. Men för all del, det finns fortfarande tävlingar kvar och chans att göra resultat.
2020-01-05, 12:50
Medlem
welcometorealitys avatar
Har Johan Olsson varit där och besökt Ebba och smittat ned henne?
2020-01-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Ja så kan ju se det men håller inte med. Hade det varit 2022 nu hade man ju fortfarande haft OS att se framemot. Och Ebba hade knappast chansat på TDS utan tränat istället och Stina hade inte gått på så hårt efter skada. Man hade ju verkligen sett fram emot den här säsongen, äntligen en säsong där svenskarna skulle ta TDS och världscupen på allvar. Istället har det blivit käftsmäll på käftsmäll. Men för all del, det finns fortfarande tävlingar kvar och chans att göra resultat.

Jag håller med dig. Jag har sett fram mot säsongen då mästerskapsfokuset får groteska proportioner. Att vinna hela WC är för mig en av se största bedrifterna. Mästerskap handlar om att toppa i enstaka lopp. Den tråkiga dagsformsfaktorn får då mycket större utslag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in