Citat:
Ursprungligen postat av
tredollar
Skuggat igenom det här lite mer djupgående..till en början tänkte jag bara hålla mig lite uppdaterad om vad som händer - men nu är man ju fast likt en thriller.
Har en teori/spekulerar i om att BO var skuldsatt upp till öronen, förmodligen till folk i samröre med DP. T ex gemensamma kretsar de köper av.
Tror det är för mycket fokus på den här Y*sin som under tiden varit rappare på distans.
Inte hört han kommentera eller hota DP - alls?
BO behöver inte varit golare, sålt ut folk eller spelat båda sidor - med mening.
Hans skulder skötte de där åt honom. Läste hans historik och dessa tenderar göra sig av med det dubbla än vad de får in - innan dom ens fått in de.. tyvärr.
BO var kvar i "skiten" medans andra reste, fick fame och tjäna pengar.
Är man extremt impulsiv kan jag lätt se meddelanden och hot från BO till t ex Y*sin m.fl.. speciellt om man är stressad och pressad. Plötsligt är man vid en stand-off som antingen blir ett slut eller en början på något nytt helvete.
Vad som jag tycker är givet är att DP är det mer kriminella organet - shottaz verkar "större" men för löst sammansatt av vänner, rappare och agerar på hämnd.. Att nån dör i "shottaz" beror kanske mycket på individen. Det är klaner / somalier i Rinkeby. Gäng hit och dit spelar ingen roll. Hämnden kommer. Kom igen..DP tog en snubbe, slog han, pissa på honom, la ut honom på nätet - det gör man inte förens man vet att killen och dess vänner är "ingenting" om man kommer från samma områden.
Off topic.
Vidrigt.
Fast alla inblandade har ju växt upp tillsammans och var vänner innan det sprack som jag förstått det som.
Dödspatrullen är ju inget taget namn utan Aftonbladet som döpt dessa till det, Shottaz har dom väl döpt sig själva till.
Dom senare försöker väl sig mer på en 2pac liknande karriär medans DP verkar vara bara kriminella.