2020-01-05, 10:48
Medlem
olidolyckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Tråden handlar om ett mord inte om en djävla massa trams om rappmusik , Håll er till ämnet !👺
Tycker det var intressant information då det påvisar plagiat från en av Sveriges just nu trendigaste rappare, som nu sitter häktad för mordet vi diskuterar.

Att diskutera invandring m.m. får dock göras i något forum på friatider!
Citera
2020-01-05, 10:50
Medlem
"Rapparen Yasin Byn är störst på Spotify – och häktad för mord"

https://www.expressen.se/nyheter/rap...ktad-for-mord/
Citera
2020-01-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997

Killen är en riktigt äcklig typ! Shottaz, ha ha.. En bunt supertöntar som tror dom är mer än andra men endast lever på knark och andras olycka! Men, så här går det för dom som tror dom är något i vårt vackra land. Dom mördar varandra och de som inte gör det blir mer och mer publikt uthängda- med all rätt!
Citera
2020-01-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997

I slutet var det en bra sammanställning av morden kopplade till Shotazz och Dödspatrullen. 10 unga män dödade. Det jag saknar är namnen på de mördade, när jag läser tråden blir det bara rörigt. Det enda namnet jag vet är det sista på listan, denna tråds huvudperson.
Citera
2020-01-05, 11:31
Medlem
Dödspatrullen är myclet smartare än shottaz. Dödspatrullen har skapat bra kontakt med andra grupperingar runt om i sverige med sina "dödskontrakt" större inflytande i den undre världen..

Ett exempel är mordet på nabil haidar, där södertälje nätverket köpte det kontrakten för mordet på elias elias i lunagaraget.. kan säga att där skapade man bra kontakter. Och så fortsätter historian
Citera
2020-01-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Precis så tror jag det gick till. Frågan är hur den första kontakten med danskarna kom till. Poy som berättade för Franky att han kände en kille där som gärna ville sälja?

Det låter väldigt rimligt att Poy är den person som förmedlat kontakten till Danskarna.
Citera
2020-01-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
När mördarna slog till satt ingen i baksätet, gucci satt på passagerar platsen och Franky och de långe stod utanför bilen.

Intressant. Får man fråga hur du kan veta detta eller är det din egna Teori?
Citera
2020-01-05, 12:03
Medlem
Detta visar att Somalier måste ha IQ som en fiskmås..

Man lyckas bygga upp en fin rapkarriär, men har så lågt IQ att man raserar allt.
Citera
2020-01-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Dödspatrullen är myclet smartare än shottaz. Dödspatrullen har skapat bra kontakt med andra grupperingar runt om i sverige med sina "dödskontrakt" större inflytande i den undre världen..

Ett exempel är mordet på nabil haidar, där södertälje nätverket köpte det kontrakten för mordet på elias elias i lunagaraget.. kan säga att där skapade man bra kontakter. Och så fortsätter historian

Mycket smartare vette fan haha men skarpare skulle man kunna säga i allla fall
Citera
2020-01-05, 12:07
Medlem
Skuggat igenom det här lite mer djupgående..till en början tänkte jag bara hålla mig lite uppdaterad om vad som händer - men nu är man ju fast likt en thriller.

Har en teori/spekulerar i om att BO var skuldsatt upp till öronen, förmodligen till folk i samröre med DP. T ex gemensamma kretsar de köper av.
Tror det är för mycket fokus på den här Y*sin som under tiden varit rappare på distans.
Inte hört han kommentera eller hota DP - alls?

BO behöver inte varit golare, sålt ut folk eller spelat båda sidor - med mening.
Hans skulder skötte de där åt honom. Läste hans historik och dessa tenderar göra sig av med det dubbla än vad de får in - innan dom ens fått in de.. tyvärr.

BO var kvar i "skiten" medans andra reste, fick fame och tjäna pengar.
Är man extremt impulsiv kan jag lätt se meddelanden och hot från BO till t ex Y*sin m.fl.. speciellt om man är stressad och pressad. Plötsligt är man vid en stand-off som antingen blir ett slut eller en början på något nytt helvete.

Vad som jag tycker är givet är att DP är det mer kriminella organet - shottaz verkar "större" men för löst sammansatt av vänner, rappare och agerar på hämnd.. Att nån dör i "shottaz" beror kanske mycket på individen. Det är klaner / somalier i Rinkeby. Gäng hit och dit spelar ingen roll. Hämnden kommer. Kom igen..DP tog en snubbe, slog han, pissa på honom, la ut honom på nätet - det gör man inte förens man vet att killen och dess vänner är "ingenting" om man kommer från samma områden.

Off topic.
Vidrigt.
Citera
2020-01-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
I slutet var det en bra sammanställning av morden kopplade till Shotazz och Dödspatrullen. 10 unga män dödade. Det jag saknar är namnen på de mördade, när jag läser tråden blir det bara rörigt. Det enda namnet jag vet är det sista på listan, denna tråds huvudperson.

”• 7 augusti 2019. En man i 25-årsåldern hittas skjuten till döds i Tensta. Enligt uppgifter till Expressen kopplar polisen mordet till konflikten mellan Shottaz och Dödspatrullen.”

Denna person är iallafall Ayyes storebror som det tidigare pratats om i tråden.
Citera
2020-01-05, 12:16
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Skuggat igenom det här lite mer djupgående..till en början tänkte jag bara hålla mig lite uppdaterad om vad som händer - men nu är man ju fast likt en thriller.

Har en teori/spekulerar i om att BO var skuldsatt upp till öronen, förmodligen till folk i samröre med DP. T ex gemensamma kretsar de köper av.
Tror det är för mycket fokus på den här Y*sin som under tiden varit rappare på distans.
Inte hört han kommentera eller hota DP - alls?

BO behöver inte varit golare, sålt ut folk eller spelat båda sidor - med mening.
Hans skulder skötte de där åt honom. Läste hans historik och dessa tenderar göra sig av med det dubbla än vad de får in - innan dom ens fått in de.. tyvärr.

BO var kvar i "skiten" medans andra reste, fick fame och tjäna pengar.
Är man extremt impulsiv kan jag lätt se meddelanden och hot från BO till t ex Y*sin m.fl.. speciellt om man är stressad och pressad. Plötsligt är man vid en stand-off som antingen blir ett slut eller en början på något nytt helvete.

Vad som jag tycker är givet är att DP är det mer kriminella organet - shottaz verkar "större" men för löst sammansatt av vänner, rappare och agerar på hämnd.. Att nån dör i "shottaz" beror kanske mycket på individen. Det är klaner / somalier i Rinkeby. Gäng hit och dit spelar ingen roll. Hämnden kommer. Kom igen..DP tog en snubbe, slog han, pissa på honom, la ut honom på nätet - det gör man inte förens man vet att killen och dess vänner är "ingenting" om man kommer från samma områden.

Off topic.
Vidrigt.

Fast alla inblandade har ju växt upp tillsammans och var vänner innan det sprack som jag förstått det som.
Dödspatrullen är ju inget taget namn utan Aftonbladet som döpt dessa till det, Shottaz har dom väl döpt sig själva till.
Dom senare försöker väl sig mer på en 2pac liknande karriär medans DP verkar vara bara kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in