2013-08-27, 16:14
Medlem
w8m8s avatar
Varför blir just Binero utsatta för DDoS-attacker mer frekvent den senaste tiden?
Eller är det något som sker mot de andra leverantörerna också med ökad frekvens? Undrar just eftersom Binero skriver om det på sin FB-sida mer regelbundet.
Är det organiserade attacker för att plocka data, eller skitungar som jävlas. Vad tror ni?
Citera
2013-08-27, 16:33
Medlem
Min leverantör, http://www.clichehosting.com/ har också haft väldiga problem med det. Ett tag gick det inte att komma åt min domän från utlandet; de spärrade allt utanför Norden tills de hade fått ordning.

Det är definitivt inte bara snorungar. Det finns folk som DDoSar för business.

Eftersom vi säkrar våra gränser mot personer, vapen, sprit, kött, frukt osv... borde vi säkra den mot internettrafik också. Land där myndigheterna inte bryr sig ett skit om att folk sitter och DDoSar ner företag från, borde vi spärra. All trafik från hela landet.

Det handlar inte om rasism, vi är alldeles för mjäkiga i det här landet. Om Sverige herrar suger i Fotboll, så accepterar vi att vi inte får vara med i VM, det är inte svårare än så. Och så förbättrar vi oss.
Senast redigerad av alef-noll 2013-08-27 kl. 16:49.
Citera
2013-09-03, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Min leverantör, http://www.clichehosting.com/ har också haft väldiga problem med det. Ett tag gick det inte att komma åt min domän från utlandet; de spärrade allt utanför Norden tills de hade fått ordning.

Det är definitivt inte bara snorungar. Det finns folk som DDoSar för business.

Eftersom vi säkrar våra gränser mot personer, vapen, sprit, kött, frukt osv... borde vi säkra den mot internettrafik också. Land där myndigheterna inte bryr sig ett skit om att folk sitter och DDoSar ner företag från, borde vi spärra. All trafik från hela landet.

Det handlar inte om rasism, vi är alldeles för mjäkiga i det här landet. Om Sverige herrar suger i Fotboll, så accepterar vi att vi inte får vara med i VM, det är inte svårare än så. Och så förbättrar vi oss.

Kan ju vara en trött och sur kund som vill jävlas lite? Antagligen en ddos mot dnserna.
Citera
2013-10-26, 19:33
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
Kan ju vara en trött och sur kund som vill jävlas lite? Antagligen en ddos mot dnserna.
Ja den sura kunden sitter säkert på resurser nog för att ta ner binero mfl
Citera
2013-10-31, 09:21
Medlem
Bongomans avatar
Spärra för trafik från utlandet? Det blir nog bra när jag åker på semester. Kan inte sköta företaget, läsa mail eller få mail från leverantörerna. Emigrationsskäl.
Citera
2013-10-31, 22:53
Medlem
Skulle det gå så lång får du väl skaffa ett VPN konto, då kan du vara var som helst, och ända vara i Sverige (eller var du nu vill vara)

Men det är nog många providers som haft problem med DDOS attacker den senaste tiden... tyvärr.
Citera
2019-11-10, 10:09
Medlem
kakelpannas avatar
Vill väcka tråden igen. Jag undrar också detta. Dryga 6 år senare fortsätter det och har fortsatt alla dessa år.

Vem och varför ger man sig på binero?
Citera
2020-01-05, 01:37
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
Ja den sura kunden sitter säkert på resurser nog för att ta ner binero mfl

Krävs inte allt för mycket för att irritera en dns server.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in