2020-01-03, 15:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Tro fan att Torkel har flippat och fått den service han förtjänar.
Ser ingen rimlig orsak till att en Tågvärd gör saker betydligt jobbigare för sig utan andledning.
Tvärtom. Att skaka av sig besvärliga passagerare önskar man nog ska gå både lätt och fort.

Har ordningsmakten kallats in ja då har denne tok-Torkel bett om hjälp. Alla dagar i veckan.

Citera
2020-01-03, 16:15
Medlem
DenSisteHusarens avatar
Särskilt kul är förstås att han "ofta" beter sig så här. Kanske läge att fundera kring knarkkonsumtionen? Finns det inga fler roliga anekdoter från hans resande?
Citera
2020-01-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tycker också han verkar läskig. Ger inget sympatiskt intryck alls, trots att han är skådespelare klarar han inte av att ens spela trevlig i tv. Inte märkligt att han fick en roll som bankrånare, att porträttera galningar gör han mästerligt eftersom han själv är en sådan.

Tänkte jag skulle ge Torkel en chans och började lyssna på podden Värvet, men gav upp efter 10 minuter. Torkel är så oerhört tröttsam och intetsägande att lyssna på.

Torkels innehållslösa mässande följer ingen som helst röd tråd, det påminner om ett fyllesnack klockan 4 på morgonen.

SJ har drygt 25 miljoner resenärer om året, så att köpa tågbiljett, passa tiden, hitta rätt avgång kan inte vara speciellt svårt. Bara en person med generalknas i huvudet hotar tågpersonalen, blir avslängd och sen upphämtad av polis. Dit räknas påtända krigsskadade afghaner och Dramatenskådespelare.
Håller me dig, gillar han som fasen som skådis. Brukar spela roligt men efter att ha sett den här intervjuen https://www.youtube.com/watch?v=61SVYp6NI50&feature=youtu.be där han förövgit är bakis så är de ju ett jäkla babblande bara..... sjukt tradig å lyssna på och ingen röd tråd alls.
Citera
2020-01-03, 20:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Håller me dig, gillar han som fasen som skådis. Brukar spela roligt men efter att ha sett den här intervjuen https://www.youtube.com/watch?v=61SVYp6NI50&feature=youtu.be där han förövgit är bakis så är de ju ett jäkla babblande bara..... sjukt tradig å lyssna på och ingen röd tråd alls.

Ja! Och varför säger han bara: Liksom...liksom...liksom...liksom...liksom...likso m...liksom...liksom???

WTF!
Citera
2020-01-03, 21:07
Medlem
soulknaves avatar
Att inte titta på tv på ett par decennier har lönat sig för jag vet inte vem det här är. Det enda som får en att inte tro att man är i skärselden är för att de smilar så mycket. Sen ska kycklingarna ner.
Citera
2020-01-04, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulknave
Att inte titta på tv på ett par decennier har lönat sig för jag vet inte vem det här är. Det enda som får en att inte tro att man är i skärselden är för att de smilar så mycket. Sen ska kycklingarna ner.

He he, ja så kan det bli. Jag har blivit bekant med honom med filmerna Kopps och Farsan samt någon halvkomedi där Marie Bonnevie har den andra huvudrollen.
Citera
2020-01-04, 12:54
Medlem
Onkelkonkels avatar
Inte helt otroligt att denna tråd kom upp.

Åkte från Hässleholm till Stockholm någon vecka innan jul, bokade platser och allt. Stationen senare kommer det en kvinna med hund som ber en man att flytta på sig, det är först då jag känner igen rösten. Han sätter sig framför mig men inte förrän han har gapat lite åt kvinnan att de var jävlar va noga det var osv. Ja, han drog till sig lite blickar ifrån oss som var närmst.

Sa inte så mycket, försökte mest sova om han inte höll på med sin något äldre MacBook Air, såg lite allmänt trött och sur ut.

Svensk som man är sa man inget men en bild eller två togs, följer upp strax

/Onk

Bild(er)
https://imgur.com/a/ENaj2qg
Senast redigerad av Onkelkonkel 2020-01-04 kl. 12:59.
Citera
2020-01-04, 12:58
Medlem
Onkelkonkels avatar

Sömnig
Citera
2020-01-04, 14:35
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel

Åkte från Hässleholm till Stockholm någon vecka innan jul, bokade platser och allt. Stationen senare kommer det en kvinna med hund som ber en man att flytta på sig, det är först då jag känner igen rösten. Han sätter sig framför mig men inte förrän han har gapat lite åt kvinnan att de var jävlar va noga det var osv. Ja, han drog till sig lite blickar ifrån oss som var närmst.

Sa inte så mycket, försökte mest sova om han inte höll på med sin något äldre MacBook Air, såg lite allmänt trött och sur ut.

/Onk

Bild(er)

Bra jobbat ! Tågmarodören fångad på bild.

Så tröttsamt att stöta på sådana här Torkel-typer när man åker tåg. Speciellt störande då man har bokat fönsterplats i färdriktningen och så sitter en Torkel-typ där och blir upprörd när han måste flytta på sig och gapar om att det inte är så noga med platserna.

Torkel har tydligen fru och barn i Lund, men jobbar på Dramaten och är skriven på en adress i Vasastan i Stockholm. Måste bli en del tågåkande för hans del, så han borde ju ha lärt sig hur man beter sig på tåget vid det här laget. Trodde SJ hade spärrat honom från att köpa biljett efter sommarens tågskandal.
Citera
2020-01-04, 14:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

/Onk

Bild(er)

Tackar! För övrigt ett riktigt lowlifebeteende att åka tåg långa sträckor med ytterkläderna på! Classy....not!
Citera
2020-01-04, 15:09
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tackar! För övrigt ett riktigt lowlifebeteende att åka tåg långa sträckor med ytterkläderna på! Classy....not!

Han kunde ju åtmindstone ha tagit av sig mössan. Hoppas nån filmar Torkel när han får sitt
nästa psykbryt på tåget.

Skulle vara kul att se Torkels agerande i följande scenario:

Nån signal visar fel, tåget är strömlöst och står stilla mitt ute på slätten, luftkonditioneringen har gått sönder i högsommarvärmen.

Passagerarna svettas, har huvudvärk och får knappt luft, tåget är 3 timmar försenat. Torkel kokar av ilska och håller på att missa föreställningen på Dramaten och får syn på en tågvärd att härja med.

Då tar alla fram sina mobiler och filmar, det blir många visningar på youtube !
Citera
2020-01-04, 18:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Sömnig

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Bra jobbat ! Tågmarodören fångad på bild.

Trodde SJ hade spärrat honom från att köpa biljett efter sommarens tågskandal.

Ha, ha, Bra med bildbevis på hur sur han är.
Hela uppsynen hans, är ju att han är svinig mot folk.

Att han har mage att vara sur när han åker tåg, efter incidenten. Han ska visa en glad, tacksam och positiv min efter allt rabalder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in