2019-12-21, 10:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Vad får dessa tjejer för jobb på landsbygden, eller blir de hemmafruar när de flyttar in på gårdarna?
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ofta är det någon ort i närheten som det finns jobb i det finns många idag som pendlar 1-2 timmar enkel väg för jobb, alternativ kan du jobba online hemifrån. Det finns även givetvis i viss mån möjlighet att dels arbeta på gården ifråga, eller öppna något eget där.
Det handlar om att vara lite kreativ.

Det här är en intressant fråga som faktiskt missas helt i programmet.
Vi vet ju knappt någonting om tjejerna, något som jag varit kritisk till tidigare säsonger också.
De enda vars jobb som framkommit i programmet är väl Cissis (lastbilschaffis) samt Annas i Kärlek åt alla (sjuksköterska).

Jag hade velat haft någon slags inblick i tjejernas vardagsliv, iallafall de utvaldas, så man fick någon slags kännedom om varför de vill ut på landet, hur de ser på eventuell möjlighet till fortsatt karriär, vad de väljer bort osv.
I tidiga säsonger har jag för mig att man fick lära känna brevskrivarna lite mer men att man med åren blivit mer restriktiv mot bakgrund att deras privatliv måste skyddas. Något som är lite ironiskt med tanke på att många deltagare ändå är offentliga på sina sociala medier.
Det gör att det hela stannar på en väldigt ytlig nivå tyvärr. Man lär känna bönderna men tjejerna vet man knappt någonting om alls.
Citera
2019-12-21, 10:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Alexander, tråkigt att det gick åt skogen för honom, men det kunde man ju ana när han valde en sån tråkig och konstig tjej som Madeleine. Tycker man kunde känna att det var nåt som inte riktigt stämde med henne och att det var på håret att dom ens kom iväg på resan säger ju en del. Sen att hon helt plötsligt inte kände nåt för Alexander, det är ju säkert nåt annat som ligger bakom som vi tittare inte fick veta. men tycker Alexander ska försöka gå vidare och sen träffa den som verkligen är rätt för honom. Madeleine är ju definitivt inte värd att han ska gå och tänka på henne.
Det var det här som jag befarade. Madeleine var alldeles för sval i förhållande till Alexanders personlighet. Han föll för hennes utseende och ignorerade att de inte hade mycket gemensamt och att deras dejter var stela och skavde rejält. Hennes beteende efteråt är minst sagt märkligt också och det känns som om hon gett honom dubbla signaler. Varför tar hon med sin familj och hälsar på om hon inte alls är intresserad av honom? Pratar i tre timmar på telefon flera kvällar i rad? Mycket konstigt alltihop.
Sen fattar jag inte heller varför Madeleine hakar upp sig på Alex och Isabell.
Han gillade ju Isabell men det var tydligt att kemin dem emellan stannade på kompisnivå.
Nej, Alexanders tjej var helt enkelt inte med bland de utvaldda och man får hoppas att han hittar henne på annat håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
André, Linda gjorde ju även ett återbesök hos avhopparen André som i sin hemmiljö verkar betydligt mer avslappnad. Blev lite paff att han efter programmet hade träffat Cassandra och att hon dessutom var den som kontaktade honom efter att ha blivit hemskickad. Men nu träffar han tydligen nån ny tjej och var kär så man får väl önska honom all lycka till. Synd att man inte kunde få se vem den nya tjejen var bara.
Jag tyckte också att André verkade ha hämtat sig bra och kändes mer bekväm och avslappnad.
Precis som i Alexanders fall så fanns hans tjej inte bland de utvalda och den rätta matchningen kan inte tvingas fram. Det är så fel när bonden ska få skit för att han inte får känslor. Händer det så händer det.
Citera
2019-12-21, 16:11
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Du skrev nog lite fel..
Jimmy valde Emelie
Alexander valde Madeleine

Tack! Inte lätt att hålla reda på alla namn...
Citera
2019-12-21, 17:04
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Tack! Inte lätt att hålla reda på alla namn...

sant!
Citera
2019-12-22, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är tur att det finns text för jag förstår inte ett skit av vad Linda säger. Sluddrar och flåsar när hon talar.

Vokabulären är inte mycket till variation på damen. För mig får de gärna byta ut Linda nu. Hon har gjort sitt och det har snart programmet gjort också.

Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Nästa besök hos Thilde H, Hö(ö)ken som kom på att hon gillade mus.

Det lapades väl mus förra gången Linda var där med, eller var det då bara en önskan? Stackars barn!
Senast redigerad av znoppe 2019-12-22 kl. 01:10.
Citera
2019-12-22, 02:17
Medlem
Oddballs avatar
Tänk om TV4 i all sin outgrundliga vishet kom på att de ska byta ut programledaren för kommande säsong? Undrar om inte Linda skulle gå in i en djup depression och möjligen bli suicidal på köpet...

Känns stundtals som att Linda går in lite för hårt i programmet och dess kärlekskranka bönder.
Citera
2019-12-22, 07:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det här är en intressant fråga som faktiskt missas helt i programmet.
Vi vet ju knappt någonting om tjejerna, något som jag varit kritisk till tidigare säsonger också.
De enda vars jobb som framkommit i programmet är väl Cissis (lastbilschaffis) samt Annas i Kärlek åt alla (sjuksköterska).

Jag hade velat haft någon slags inblick i tjejernas vardagsliv, iallafall de utvaldas, så man fick någon slags kännedom om varför de vill ut på landet, hur de ser på eventuell möjlighet till fortsatt karriär, vad de väljer bort osv.
I tidiga säsonger har jag för mig att man fick lära känna brevskrivarna lite mer men att man med åren blivit mer restriktiv mot bakgrund att deras privatliv måste skyddas. Något som är lite ironiskt med tanke på att många deltagare ändå är offentliga på sina sociala medier.
Det gör att det hela stannar på en väldigt ytlig nivå tyvärr. Man lär känna bönderna men tjejerna vet man knappt någonting om alls.

Nu ska vi inte snöa in på tidigare säsonger här, det finns det en annan tråd om, dock var det extremt lite om tjejerna iår ja.
Beträffande arbeten måste ju ändå Cissis jobb vara rätt bra för det livet? Själva dragbilen kan hon ju ha på gården och ta jobb i närheten, dessutom lär hon ha alla tänkbara körkort för alla maskiner etc på gården etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tänk om TV4 i all sin outgrundliga vishet kom på att de ska byta ut programledaren för kommande säsong? Undrar om inte Linda skulle gå in i en djup depression och möjligen bli suicidal på köpet...

Känns stundtals som att Linda går in lite för hårt i programmet och dess kärlekskranka bönder.

BSF är helt enkelt Lindas, det lär inte ändras det minsta. Få nuvarande program är så mycket en programledare som Linda är BSF.
Tror inte att det kommer ske någon förändring där så länge hon själv vill köra på. Det utökas ju snarare numera med först KÅA, sedan "Bönderna berättar allt" och sedan "BSF i världen" eller vad det heter.

Sedan att hon är stolt över utfallet, det får man förstå ingen dejtingsåpa eller annan såpa genom tiderna i riket har ju gett så många par, bebisar etc.
Citera
2019-12-24, 01:10
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
BSF är helt enkelt Lindas, det lär inte ändras det minsta. Få nuvarande program är så mycket en programledare som Linda är BSF.
Tror inte att det kommer ske någon förändring där så länge hon själv vill köra på. Det utökas ju snarare numera med först KÅA, sedan "Bönderna berättar allt" och sedan "BSF i världen" eller vad det heter.

Sedan att hon är stolt över utfallet, det får man förstå ingen dejtingsåpa eller annan såpa genom tiderna i riket har ju gett så många par, bebisar etc.

Jag tror inte heller det kommer att ändras särskilt mycket, såg det mest som ett tankeexperiment eftersom BSF och Linda har ett likhetstecken mellan sig. Men man ska ju aldrig säga aldrig, i dagens värld vet man helt enkelt inte vilka hjärnslöa och förstoppade idéer TV4-chefer kan tänkas komma med - de är ju lite av experter på just det området...
Citera
2019-12-24, 08:28
Medlem
Alexanders dåliga självkänsla lyste igenom, därav att Madde drog. Jämför Fredrik 2007 och Simon 2018.

Men som andra konstaterar, han har nu chansen att träffa en annan tjej som sett programmet. Tror det löser sig för Alexander.
Citera
2020-01-02, 20:15
Avslutad
Intressant hur man ändrar uppfattning om bönderna under tidens gång - antar att mycket beror på klippen och hur filmteamet vill hur de ska framstå.

Pelle är en riktigt trevlig prick! Tycker att han verkar genuin och äkta. Han har dessutom en glädje i sig som borde avundas många.

I början av programmet framstod han som en flinande idiot. Fasen vad den mannen växte under programmet. Hans charmiga tjej - som också växte under programmet - är honom väl värd.

Älskar lyckliga slut, tror ta mig sjutton att de håller till dö-dagar!
Citera
2020-01-03, 17:02
Medlem
Kefalonias avatar
Håller med. Ändrade åsikt om Jimmy som bar sig märkligt åt en bra bit in i serien, men tedde sig skapligt normal när väl kärleken blev outad. Kul att se dem lyckliga ihop.
Citera
2020-01-04, 11:36
Medlem
kostymnisses avatar
Man får inte heller glömma hur gruppdynamiken förändras rätt rejält när någon/några åker hem. Se på Jimmys gård när den där hysteriska tjejen åkte som jag otroligt nog glömt namnet på nu, det hela blev ack så mycket lugnare och det gynnade garanterat inte bara Jimmy utan även övriga tjejer som blev lugnare när harmonin blev bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in