Citat:
Ursprungligen postat av
znoppe
Vad får dessa tjejer för jobb på landsbygden, eller blir de hemmafruar när de flyttar in på gårdarna?

Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Ofta är det någon ort i närheten som det finns jobb i det finns många idag som pendlar 1-2 timmar enkel väg för jobb, alternativ kan du jobba online hemifrån. Det finns även givetvis i viss mån möjlighet att dels arbeta på gården ifråga, eller öppna något eget där.
Det handlar om att vara lite kreativ.
Det här är en intressant fråga som faktiskt missas helt i programmet.
Vi vet ju knappt någonting om tjejerna, något som jag varit kritisk till tidigare säsonger också.
De enda vars jobb som framkommit i programmet är väl Cissis (lastbilschaffis) samt Annas i Kärlek åt alla (sjuksköterska).
Jag hade velat haft någon slags inblick i tjejernas vardagsliv, iallafall de utvaldas, så man fick någon slags kännedom om varför de vill ut på landet, hur de ser på eventuell möjlighet till fortsatt karriär, vad de väljer bort osv.
I tidiga säsonger har jag för mig att man fick lära känna brevskrivarna lite mer men att man med åren blivit mer restriktiv mot bakgrund att deras privatliv måste skyddas. Något som är lite ironiskt med tanke på att många deltagare ändå är offentliga på sina sociala medier.
Det gör att det hela stannar på en väldigt ytlig nivå tyvärr. Man lär känna bönderna men tjejerna vet man knappt någonting om alls.