Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Besvikelse direkt efter lopp där man haft ohell betyder inte per automatik att det generellt är dålig stämning i laget. Vad jag har sett så finns det inget som tyder på någon dålig stämning i laget. De som hävdar motsatsen får gärna komma fram med något som stödjer det.
Och jag tror inte ett dugg på att går det som inte jag vill då skall jag ta med mig någon annan svenska för att dessa inte skall framstå mig som bättre än mig.
Tja man får tro och tänka själv.
Redan på falkens tid sög landslagsledningen på att vara tydliga mot åkarna och skapade dålig stämning med sin obefintliga hantering av dessa frågor
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/petad-och-upprord-nu-staller-hon-krav/
I det här citatet lyser det verkligen igenom vilken god stämning det är i landslaget kring dessa frågor (not) - samt hur viktigt det var att prestera individuellt som svar på petning
”Hanna Falk är en av Sveriges bästa sprintåkare och kom femma i OS-finalen i Pyeongchang. Men petades sedan, till mångas förvåning, inför den långa stafetten.
Landslagsledningen satsade i stället på formsvaga Anna Haag.
Det sved för Falk.
– Jag var besviken och upprörd. Där och då i Korea trodde jag inte att jag skulle orka tävla så mycket mer. Men när jag kom hem och åkte ut på skidor kände jag drivkraften igen. Därför är jag stolt över mig själv att jag kunde resa mig, gå vidare, och sedan ta en pallplats i Lahtis, säger Hanna Falk ”