Citat:
Därför att det i första hand är en otroligt dum fråga. Klart han inte kan svara om återvandring då det bara är fantasier att slänga upp en siffra och sen säga "så här mycket ska återvandra" utan att ens ge konkreta förslag och lösningar på att uppnå det. Därför kommer inte heller svenska folket ta er på allvar, även den stora massan konservativa.Det är kul att du kallar AfS för extrema åsikter, för innerst inne vet du mycket väl att det mesta av deras politik är sunt förnuft som Åkesson håller med om men bara inte vågar säga. På frågan om Åkesson valde centerns öppna gränser eller AfS återvandring svarade han att han inte visste. Självklart visste han att han föredrog AfS återvandring, men sa bara att han inte visste för att istället gå hem och dämpa sin ångest med citalopram eller nå andra lyckopiller.
Låt mig presentera en annan väg för att bli stora bland människor med utländsk bakgrund: Istället för att de ska låtsas vara svenskar med någon sorts påhittad "öppen svenskhet™", berätta istället att de aldrig kommer bli svenskar, lika lite som jag blir spanjor för att jag flyttar till Spanien och lär mig spanska, men att det är okej. Inspirera dem att istället känna stolthet över sin identitet som Iranier, Afrikaner, Asiater, Brasilianare eller vad det nu kan vara.
Låt mig presentera en annan väg för att bli stora bland människor med utländsk bakgrund: Istället för att de ska låtsas vara svenskar med någon sorts påhittad "öppen svenskhet™", berätta istället att de aldrig kommer bli svenskar, lika lite som jag blir spanjor för att jag flyttar till Spanien och lär mig spanska, men att det är okej. Inspirera dem att istället känna stolthet över sin identitet som Iranier, Afrikaner, Asiater, Brasilianare eller vad det nu kan vara.
Öppen svenskhet tycker jag bara ska vara applicerbar på adopterade, som inte har någon som helst anknytning till hemlandet och bara anknytning till Sverige. Sen vet du mycket väl själv att öppen svenskhet bara finns för att lugna ner PK-media. Kallas för strategi.
Sen tycker jag ärligt talat att SD:s definition av svenskhet räcker långt väl för att majoriteten av blattarna inte skall anses vara svenskar, då majoriteten av blattarna faktiskt bekänner sin identitet till sina ursprungsländers kulturer.