2020-01-03, 12:53
Medlem
Är ute efter att strama åt hyn utan botox eller andra stora ingrepp.
Jag är runt 30år och hur mycket jag än sköter om hyn och min hälsa ser jag ut att åldras tre år på ett år.
Så min fråga går till er som provat plasma pen eller dermapen! Vilket ger bäst resultat?
Citera
2020-12-15, 11:58
Medlem
Har också velat testa detta. Framförallt för ögonlock men också lite linjer jag fått. På vissa verkar det fungera men har blivit lite nojig då jag sett att en del har fått komplikationer som är bestående.

Uppdatera gärna om du har testat
Citera
2021-04-20, 12:34
Medlem
Har gjort dermapen i en kur på totalt fyra behandlingar. Jag upplevde ingen större skillnad.

Har gjort microbotox och tycker det gjorde lite större skillnad. Har dock inte hittat någon behandling som gjort några mirakel, och det kostar ju en hel del att testa sig fram bland avancerade antiageing-behandlingar...
Citera
2021-04-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jexre
Är ute efter att strama åt hyn utan botox eller andra stora ingrepp.
Jag är runt 30år och hur mycket jag än sköter om hyn och min hälsa ser jag ut att åldras tre år på ett år.
Så min fråga går till er som provat plasma pen eller dermapen! Vilket ger bäst resultat?
Jag har varvat Dermapen behandlingar med RF behandlingar i flera år, och är nöjd med resultatet.

Det är ju omöjligt att veta hur min hud skulle sett ut om jag inte hade gjort behandlingarna, men det är rätt stor skillnad i jämförelse med många andra i min ålder, och de smårynkor jag hade börjat få vid de yttre ögonvrårna har försvunnit.

Har en kompis som testat Plasma pen på ögonlocken och det syntes skillnad redan efter en behandling, men hon såg hemsk ut i en vecka efter behandlingen och hon tyckte det gjorde ont.
Citera
2025-08-11, 12:52
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Vid vilken ålder rekommenderas man börja med dermapen? Jag är i sena 20-årsåldern men har både rosacea och hormonell akne så skulle vilja göra något åt min hy.
Citera
2025-08-12, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Vid vilken ålder rekommenderas man börja med dermapen? Jag är i sena 20-årsåldern men har både rosacea och hormonell akne så skulle vilja göra något åt min hy.
Du måste ju ta antibiotika mot det
Citera
2025-08-12, 10:19
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bedano
Du måste ju ta antibiotika mot det

Har provat jättemycket mot min hormonella akne men inget fungerar. Har hört att dermapen eventuellt kan vara bra för rosacean dock.
Citera
2025-08-12, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Har provat jättemycket mot min hormonella akne men inget fungerar. Har hört att dermapen eventuellt kan vara bra för rosacean dock.
Tetralysal används mot rosacea. Även vanlig acne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in