2020-01-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Så är det absolut inte
Polisen anhåller inte folk som finns på plats på automatik vid ett förmodat självmord 😂
Oavsett tillvägagångssätt, det som händer när en patrull kommer på plats är att rekognosera platsen, läget & är det något som avviker från ett förmodat självmord, då blir läget omedelbart fryst och det går direkt in i en brottsplatsundersökning.

Om någon på plats blir anhållen, så finns det givetvis ett skäl till det, en misstanke om att något inte står rätt till.

Men att polis och åklagare anhåller på måfå hejvilt på automatik alla som finns på en plats där ett självmord inträffat der kan du helt utesluta.

Och källan till denna information kommer från en polis
Så nu kan du släppa den fantasin.

Fast nu läser du inte vad jag skriver, jag skrev att polisen rubricerar överdoser/självmord som mord inledningsvis om det finns några oklarheter och är så fallet att det finns oklarheter så anhåller dom i princip alltid. Och i det här fallet fanns oklarheter uppenbarligen.

Man rubricerar det även som mord för att få fulla resurser att jobba med och min information kommer också från en polis som jobbar på grova brott och utreder just sånna här saker då även jag blev förhörd i fallet jag nämde tidigare.
Citera
2020-01-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Håller fullkomligt med dig här.
Gjorde ett samtal till en god vän i Boden som Känner vederbörande person.
Han sade likadant, han var väldigt glad och uppåt
Och precis som du skrev, han skriver väldigt udda saker på sin Facebook.

Det framkom även att några mindre begåvade personer i hans närhet, varit och misshandlat honom för några dagar sedan, av okänd anledning, säkerligen någon skuld eller påhittad skuld, vilket verkar vara vanligt bland dessa norrländska inavels missbrukare.
Säkerligen någon av dessa som kanske sitter anhållen nu.

Smeknamnet börjar på Pee***

Har dom återkommit och fortsätt pressa?
Tumult uppstått?
Varav dom råkar ha ihjäl honom & sedan i panik arrangerar ett självmord??

Kände han också och det du hört stämmer bra jo Pee... Hade varit där och pucklat på både han och tjejen men blev överrumplad och fick fly.. H var inte att leka med då han blev riktigt arg.. Tror det är nån sorts hämd som gått fel och sen arrangerades självmordet för att dölja och det är förmodligen vad poliserna sett också
Citera
2020-01-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodensare70
Kände han också och det du hört stämmer bra jo Pee... Hade varit där och pucklat på både han och tjejen men blev överrumplad och fick fly.. H var inte att leka med då han blev riktigt arg.. Tror det är nån sorts hämd som gått fel och sen arrangerades självmordet för att dölja och det är förmodligen vad poliserna sett också

Är det han som är en av de anhållna nu?
Senast redigerad av Jozz79 2020-01-02 kl. 23:36.
Citera
2020-01-02, 23:35
Medlem
Citat:

Låter som en trolig teori. Jag känner inte honom så vet inte om han var suicidal men kan också vara så att han faktiskt tagit självmord och har haft synliga skador från den här påstådda misshandeln, det räcker för att det ska vara oklara omständigheter.
Citera
2020-01-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Är det han som är en av de anhållna nu?

Tyvärr ingen som vet än
Citera
2020-01-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junja
Låter som en trolig teori. Jag känner inte honom så vet inte om han var suicidal men kan också vara så att han faktiskt tagit självmord och har haft synliga skador från den här påstådda misshandeln, det räcker för att det ska vara oklara omständigheter.

Han har väl skrivit nån gång att han skulle göra det men oftast så är det den tyste som tar livet av sig inte den som säger att den ska göra det.. Han hade ju psykiska problem men det är ju inte alltid en orsak
Citera
2020-01-02, 23:50
Medlem
Citat:
Tyvärr ingen som vet än

Vem är den här Pee***?
Bor själv i närheten av Boden och blev nyfiken
Citera
2020-01-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urban.trasa
Vem är den här Pee***?

En välkänd pundare och bråkstake.
Har för mig HE och Pee... Känner varandra sen tidigare. Tragiskt hur det kan bli.
Senast redigerad av Jozz79 2020-01-03 kl. 00:05.
Citera
2020-01-03, 00:00
Medlem
Citat:
Vem är den här Pee***?
Ingen aning om just han sitter anhållen, men det bör vara Matt*as Olofs*on, ifall det är PeeWe*.
Senast jag hörde något om honom, satt jag på Porsön, och hörde från en annan intagen, att han styrt om livet, skulle gifta sig och så vidare, men det är lägne seadn, och jag förstod att det livet inte skulle hålla länge...
Citera
2020-01-03, 00:13
Medlem
Bara för att han försökt ta livet av sig förut behöver det inte vara han som tagit livet av sig nu
Citera
2020-01-03, 00:19
Medlem
Citat:
Vem är den här Pee***?

M*tti*s Ol*fsson brukar vara den som avses med det smeknamnet i Boden. I grunden en bra kille men mångårigt missbruk av lite till och från natur ger sina spår men Eken och Pee*** har känt varandra i evigheter så mord.. Näe.. Det skulle förvåna mig väldigt mycket men handgemäng på klassiskt vis utan tillhyggen har Pee** aldrig bangat för. Ekonomiska tvister/oklarheter hanteras ofta via våld eller hot om våld, speciellt då av killar som Pee***. Eken var ingen som egentligen var bråkig även om han kunde låta och agera "upprört" så var han "för snäll"och han hade varit deppig en längre tid pga skit som han drabbats av, separation, dödsfall i familjen, ja listan är lång men sista tiden verkade han må mycket bättre pga "ny" relation med "Farmen AK" så även självmord som spekulerats i tråden framstår underligt.
Citera
2020-01-03, 01:40
Medlem
Vad jag har hört är inte pe*we* en av dom anhållna, det är fyra andra rätt välkända i Boden.
Har namn på alla fyra men vill inte droppa dom då jag inte är 100% säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in