2020-01-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Du är inte lite dum i huvudet va? Vart står det att jag varit inomhus? Visa mig vart jag skrivit att jag var inomhus?

Det är nog snarare du själv som är lite dum i huvudet om du inte varken kommer ihåg eller ens kollar vad du själv skriver:

Citat:
Det är ju det jag inte gör, tycker du att jag ska lämna en trevlig fest i en stor villa med lyx och bekvämligheter för att invandrarna förstört fyrverkerierna på nyårsafton?

Du är ju själv jävligt petig med gramatiken och hur man uttrycker sig så jag utgår ifrån att du förstår innebörden av att skriva "i" en villa. Är man utanför villan skriver man "vid" en villa. Det fattar du va, som är så smart?

Citat:
Det går ju uppenbarligen inte föra en diskussion med dig, då verkar ha någon svår sjukdom som gör att du ej kan förstå vad andra skriver.

då verkar ha... du är ju som en liten sjuåring själv, gapar och skriker åt alla andra men noll reflektion över dina egna tillkortakommanden.

Citat:
Sedan fanns det inte möjlighet att skjuta fyrverkerier där vi var. Annars hade jag självklart köpt egna.

Varför skulle jag vara vek och fattig? Tror nog jag betalar för ditt uppehälle med min skattesedel.

Ja det är invandrarnas fel att vi ej får skjuta fyrverkerier med pinne längre, har du sett riktiga svenskar skjuta kaosartat med fyrverkerier?

Det är två saker som du för fram och du har naturligtvis helt rätt i den ena att det till större delen är en lite klick invandrare som har stått för kaoset med raketerna.

Men det blir ju bara löjligt att du sen sitter som en kränkt aftonbladet tant och skyller invandrarna för att dom förstört nyår för din grabb.

Du kan ju inte räkna med/begära att andra ska skjuta upp fyrverkerier åt dig begriper du väl, oavsett invandrare eller inte.

Resten var svar på att du kallade mig incel hora, folköls sosse som firar nyår ensam etc. . Hora = man horar ut sig, säljer sig (billigt)

Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Och där kom det igen då, det goda hatet.
Du pissar alltså på fattiga ditt lilla sossesvin?
Du tycker att fäder inte ska vara hemma med familjen på nyårsafton utan ska ut och ränna på stan?
Ska han ljuga för grabben också tycker du det? Typiskt sossar att uppmuntra till lögner om det är pk, precis som brå.

Nej jag tycker han ska växa upp och ta det ansvar som förväntas av en vuxen man och inte skylla i från sig som ett litet barn.

Vill grabben se fyrverkeri finns det gott om möjligheter att se det på olika platser i en stad av den storlek han vistades i, som flera i tråden skrivit, och passar inte det köper man eget, väldigt enkelt.

Mina mindre trevliga kommentarer var ett svar på en rad personangrepp och har mer att göra med att jag inte är en liten fitta som du än att jag egentligen skulle se ner på fattiga.
Citera
2020-01-02, 20:59
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är nog snarare du själv som är lite dum i huvudet om du inte varken kommer ihåg eller ens kollar vad du själv skriver:

Du är ju själv jävligt petig med gramatiken och hur man uttrycker sig så jag utgår ifrån att du förstår innebörden av att skriva "i" en villa. Är man utanför villan skriver man "vid" en villa. Det fattar du va, som är så smart?

då verkar ha... du är ju som en liten sjuåring själv, gapar och skriker åt alla andra men noll reflektion över dina egna tillkortakommanden.

Det är två saker som du för fram och du har naturligtvis helt rätt i den ena att det till större delen är en lite klick invandrare som har stått för kaoset med raketerna.

Men det blir ju bara löjligt att du sen sitter som en kränkt aftonbladet tant och skyller invandrarna för att dom förstört nyår för din grabb.

Du kan ju inte räkna med/begära att andra ska skjuta upp fyrverkerier åt dig begriper du väl, oavsett invandrare eller inte.

Resten var svar på att du kallade mig incel hora, folköls sosse som firar nyår ensam etc. . Hora = man horar ut sig, säljer sig (billigt)

Nej jag tycker han ska växa upp och ta det ansvar som förväntas av en vuxen man och inte skylla i från sig som ett litet barn.

Vill grabben se fyrverkeri finns det gott om möjligheter att se det på olika platser i en stad av den storlek han vistades i, som flera i tråden skrivit, och passar inte det köper man eget, väldigt enkelt.

Mina mindre trevliga kommentarer var ett svar på en rad personangrepp och har mer att göra med att jag inte är en liten fitta som du än att jag egentligen skulle se ner på fattiga.

Ja tydligen så funkar ju inte läsförståelsen, men klippa och klistra är du bra på.

Ja vi var på en fest i en villa, men för fan du kunde hitta dom inläggen som jag skrev om att vi var ute på gräsmattan UTANFÖR huset. Jag skrev även att vi gick in igen för att gå upp på balkongen på övervåningen för att komma upp och se bättre. Men detta hjälpte föga.
Citera
2020-01-02, 21:41
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Eftersom du frågar efter länk så bekräftar det att du inte följer nyhetsrapporteringen och samhällsdebatten särskilt bra. Och då är det förståeligt att du har svårt att se kopplingen mellan raketförbudet och invandringen.

Jag ger dig rådet att läsa tidningar och titta på nyheterna lite bättre om du vill vara med och diskutera samhällsutvecklingen och inte vill framstå som okunnig och faktaresistent. Du behöver inte läsa Fria Tider och Samnytt ens. Det räcker med DN, SVD, SVT, Aftb, Exp och olika lokala tidningar.

Till att börja kan du öppna Google och skriva in sökorden "raketer" och "polisen" och klicka på fliken "nyheter", så kan du följa vad som har hänt på olika orter i Sverige bara nu kring mellandagarna och nyår.

Undrar du vad Sveriges befolkning tycker om invandring kan du öppna Google och skriva in "majoritet" och "invandring".

Ingen länk alltså.
Citera
2020-01-02, 21:43
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det är inte ett klipp från 2017 enkom. Sedan dess har det skett 100-tals raketskjutningar av invandrarpöblar. Inte det minsta konstigt att de förbjuds, eftersom polisen aldrig skulle våga ta fast invandrarpatrasket.

Och hur många har skadats?

Samtidigt smäller barn bort fingrar och ögon men det är snöbollskastningen som är avgörande för förbud 20 år senare
Citera
2020-01-02, 21:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Och hur många har skadats?

Samtidigt smäller barn bort fingrar och ögon men det är snöbollskastningen som är avgörande för förbud 20 år senare

Hur många barn har smällt bort sina händer? Och hur många av dem var babbar?
Citera
2020-01-02, 21:45
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dn-ipsos-sex-av-tio-valjare-vill-ha-farre-flyktingar

Citat:
Men gruppen som tycker att invandringen i huvudsak är bra för Sverige är större än den som tycker tvärtom.

Sen var ju anledningen att detta frågades efter vågen 2015.

Menar du på allvar att du tror att folk som vill minska invandringen är trötta/rädda för fyrverkerier?
Citera
2020-01-02, 21:45
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:

Ett tiotal varje nyår sedan 1973.

Vad är ”babbar”?
Citera
2020-01-02, 21:47
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:

Du hittar en sån här artikel varje nyår om du googlar, men otäckheterna på torget 2016 var det som fick till lagändringen?

https://www.expressen.se/gt/hemmagjord-bomb-exploderade-i-handen/
Citera
2020-01-02, 21:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Sen var ju anledningen att detta frågades efter vågen 2015.

Menar du på allvar att du tror att folk som vill minska invandringen är trötta/rädda för fyrverkerier?

Helt seriöst. Det går inte att resonera med dig. Jag vet inte om du har gått i pension, men du verkar inte ha så stor kontakt med andra i Sverige. Gå till vilken arbetsplats som helst och lyssna på samtalen vid fikabordet. Folk är less på invandringen. SD's framgång är ett tydligt exempel på det. Det är Sveriges största parti nu. Men det gäller även väljare inom flera andra partier. Själv är jag moderat.
Citera
2020-01-02, 21:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Du hittar en sån här artikel varje nyår om du googlar, men otäckheterna på torget 2016 var det som fick till lagändringen?

https://www.expressen.se/gt/hemmagjord-bomb-exploderade-i-handen/

Låter inte som det drabbat särskilt många. Däremot drabbar babbarnas kaosande många fler. Även blåljuspersonal.
Citera
2020-01-02, 22:42
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Helt seriöst. Det går inte att resonera med dig. Jag vet inte om du har gått i pension, men du verkar inte ha så stor kontakt med andra i Sverige. Gå till vilken arbetsplats som helst och lyssna på samtalen vid fikabordet. Folk är less på invandringen. SD's framgång är ett tydligt exempel på det. Det är Sveriges största parti nu. Men det gäller även väljare inom flera andra partier. Själv är jag moderat.

nej, folk är trötta på sittande regering. Klassiskt missnöje och det kommer givetvis att gå över. är fikaborden på fabriker vad vi ska lyssna på alltså och bli rasister efter det?
Citera
2020-01-02, 22:43
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Låter inte som det drabbat särskilt många. Däremot drabbar babbarnas kaosande många fler. Även blåljuspersonal.

Detta har drabbat fler än du verkar vilja tro. Ingen blåljuspersonal har förlorat händerna av fyrverkerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in