2020-01-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Håller med. Nu städade ju i o f s rumänerna upp men ändå. Något säger mig att allt inte gått rätt till vid hans tillsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Hade han däremot sagt något som skulle kunna ha tolkats som SD vänligt hade han förmodligen fått gå på dagen för flagrant brott mot värdegrunden.

I Sverige är åsiktsbrott värre än både sexbrott och våldsbrott.

Samma sak för ca tio år sen , när domarn i Högsta Domstolen åkte dit för köp av unga pojkar fick sitta kvar. Vi talar om domare i Högsta Domstolen !
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Ja, sossarna torde ha ett gediget rekryteringsunderlag att luta sig mot.
Bara gå på pridefest och plocka valfri hen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Han har tidigare rest mycket med en man från Uppsala, i hans egen ålder.

Han är nu skriven på samma adress som en 34 årig Muhammed..

Har du hittat uppgifter att Åke är skriven med en 34-årig man?
Av vad jag kan se så står han ensam skriven på hemadressen
i Uppsala.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Har du en länk på det? Det är ju sjukt intressant i så fall.
Citera
2020-01-02, 20:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avital
Chefer för riktigt små myndigheter eller nämnder har oftast titeln direktör. Åke Göransson var direktör, inte generaldirektör, vilket även framgår av myndighetens hemsida. Så moderatorn borde egentligen ändra rubriken.
Det är alldeles riktigt. Och rubriker på Flashback bör inte vara missvisande. Samtidigt är den korrekta titeln så starkt förknippad med det privata näringslivet att också den blir missvisande. Men det finns en lösning på det problemet.

/Mod.
Citera
2020-01-02, 20:17
Moderator
Hamilkars avatar
Rubriken ändrad för att inte vara missvisande. Originalrubrik: Svenske generaldirektören Åke Göransson misstänkt mördad i Rumänien, 2019-12-30

/Mod.
Citera
2020-01-02, 20:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag har aldrig sagt att man måste vara med i något parti. De är ju bra att någon med kompetens får jobbet ibland.

Tillsättningarna är ju kritiserade eftersom dom sker utan insyn och ej behöver på något sätt redovisas.

Tjänster och gentjänster politiska eller olika nätverk verkar ju vara ett genomgående tema.

Jag svarade på ett inlägg där någon frågade vilket parti Göransson var med i. Eftersom han kom från "sektorn" (katolska kyrkan) är det inte säkert att han hade partibok.

Håller annars med om att ribban numera är beklämmande låg, särskilt för ledamöter i statliga styrelser. På myndighetschefer brukar man ställa något högre krav eftersom det kan sluta illa om en sådan är totalt oduglig.
Citera
2020-01-02, 20:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-stav
Ja, det är mycket som pekar i den riktningen. Inte minst eftersom TV4-nyheterna pliktskyldigt berörde nyheten i mindre än en minut medan man lade avsevärd tid på en vattenläcka i Varberg. Säger en hel del om vartåt det hela lutar.

Visst vore det spännande att få reda på om någon på aktuelltredaktionen som googlade honom - gör de säkert rutinmässigt i ett sånt här fall - fick upp Flashback och info om rättsfallet han var inblandad i. Det tillsammans med de lite märkliga omständigheterna att åka ensam på semester till Rumänien mitt i vintern kan nog mycket väl ha påverkat nyhetsvärderingen.

Nån mer än jag som är gammal nog att minnas de två LO-förbundsordförandena som blev mördade i Tallin 1991? De hade följt med två kvinnor från en nattklubb. Kvinnorna var i maskopi med ett gäng män som rånade och misshandlade dem så svårt att de dog av skadorna i kombination med kylan? Minns att jag så ung jag var tyckte väldigt synd om deras familjer, då kombinationen att de blev brutalt misshandlade till döds efter att ha följt med två kvinnor i tron att de skulle ha sex med dem måste ha varit svår att hantera för deras fruar och barn (bägge var gifta såvitt jag minns)
Citera
2020-01-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
Åke och jag har haft sex för c:a 10 år sedan. Det var i Uppsala, i en lägenhet i Svartbäcken.

Vill du dela med dig om vad du fick för uppfattning om honom,
hur han var som person?

På vilket sätt träffades ni, på en datingsida, eller på annat sätt?

Om du inte vill svara, har jag givetvis förståelse för det.
Citera
2020-01-02, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Knappast. Som öppen sodomit fick han inte ta emot kommunion i den katolska kyrkan. Värre straff finns inte. Frågan är om han ens var katolik.

Haha, du har visst aldrig varit på mässa i Eugenia.
Citera
2020-01-02, 20:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Fattar inte hur man får vara kvar som GD. Han erbjöd sex mot sprit när han blev cuttad i Uppsala när det begav sig. Ingen reprimand, inget !

Det är väl uppgifter från GM, vad jag fattar det? Vi kan ju inte utgå från att det stämmer.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag svarade på ett inlägg där någon frågade vilket parti Göransson var med i. Eftersom han kom från "sektorn" (katolska kyrkan) är det inte säkert att han hade partibok.

Håller annars med om att ribban numera är beklämmande låg, särskilt för ledamöter i statliga styrelser. På myndighetschefer brukar man ställa något högre krav eftersom det kan sluta illa om en sådan är totalt oduglig.

Sett till Facebook tycks han dock ha "rätt vänner" för att säkra en chefsposition på valfri statlig myndighet. Om han fått dessa vänner innan eller efter att han tillträdde sin senaste tjänst är väl en annan femma men det är onekligen en del namn man känner igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Samma sak för ca tio år sen , när domarn i Högsta Domstolen åkte dit för köp av unga pojkar fick sitta kvar. Vi talar om domare i Högsta Domstolen !
Svenska myndighetsvärlden påminner om katolska kyrkan där pedofilskandalerna haglat genom åren när det gäller präster som haft som regel att våldta korgossarna.
Har denna Åke möjligen koppling till katolska kyrkan, för där fanns ju en pedofilring, men den är numera sprängd tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in