Citat:
Enligt uppgift är Johnny Skalins närmsta personer följande:
Mats Hellhoff: En pensionerad polis. Han är karriärist. Hellhoff har uttryckt sig i positiva ordalag om Hitler på interna möten (vilken han bland annat berömt för hans tal) och ofta uttryckt sig nedlåtande mot utlänningar, till och med i valstuga vilket också uppmärksammades i media i valrörelsen 2018 (något Johnny Skalin ”viftade bort” i media).
Lennart Bergström: Gjort allt för att göra sig av med tidigare konkurrenter i SD Härnösand, spridit falska rykten och förtal om tidigare kommunföreningsordföranden och påstått att denne skulle varit dömd kvinnomisshandlare, haft stora samarbetsproblem med övriga i SD Härnösand. Han är en muslimhatare och uttryckt sig mycket grovt om muslimer på interna möten. Enligt uppgift skall han hävdat att muslimer är en cancer i samhällskroppen och beskrivit muslimer som att de inte är människor. Han har enligt uppgift hävdat att det inte är fråga om islam utan att de är muslimer. Under lång tid har han haft dålig inkomst eftersom hans företag inte lyckades inbringa någon större intäkt, fått leva på hustruns lön och har därför varit ute efter politisk karriär. Vill till riksdagen.
Ulf Lindholm: Dyslektiker, lastbilsmekaniker, ser sig själv som en förhandlare men framstår som okunnig, offrat personer som stått i sin väg för sin chans till politisk karriär, vill till riksdagen.
Mats Hellhoff: En pensionerad polis. Han är karriärist. Hellhoff har uttryckt sig i positiva ordalag om Hitler på interna möten (vilken han bland annat berömt för hans tal) och ofta uttryckt sig nedlåtande mot utlänningar, till och med i valstuga vilket också uppmärksammades i media i valrörelsen 2018 (något Johnny Skalin ”viftade bort” i media).
Lennart Bergström: Gjort allt för att göra sig av med tidigare konkurrenter i SD Härnösand, spridit falska rykten och förtal om tidigare kommunföreningsordföranden och påstått att denne skulle varit dömd kvinnomisshandlare, haft stora samarbetsproblem med övriga i SD Härnösand. Han är en muslimhatare och uttryckt sig mycket grovt om muslimer på interna möten. Enligt uppgift skall han hävdat att muslimer är en cancer i samhällskroppen och beskrivit muslimer som att de inte är människor. Han har enligt uppgift hävdat att det inte är fråga om islam utan att de är muslimer. Under lång tid har han haft dålig inkomst eftersom hans företag inte lyckades inbringa någon större intäkt, fått leva på hustruns lön och har därför varit ute efter politisk karriär. Vill till riksdagen.
Ulf Lindholm: Dyslektiker, lastbilsmekaniker, ser sig själv som en förhandlare men framstår som okunnig, offrat personer som stått i sin väg för sin chans till politisk karriär, vill till riksdagen.
Kan även berätta att Ulf Lindholm, som ledde valberedningen för SD Västernorrland inför valet 2018, valde att kliva och trampa med härskartekniker på dom två andra i valberedningen och satte sig själv (!) på första plats till riksdagslistan. Hur man kan ha en valberedning på bara tre personer i hela länet och inte låta medlemmarna yttra sig i en sådan fråga är för mig oförståeligt.
Men allt handlar ju om att hålla all makt i en väldigt liten grupp personer, för att på så sätt inte riskera att bli bortröstad från sin plats om det skulle vara en större grupp, och bara hålla sig med lättledda "Ja-sägare" vid stora möten.
Jag vet att dom införde årsmöten med ombud istället för att låta alla medlemmar komma till tals och att bara ha årsmöte vart annat år istället för årligen. Detta är givetvis för att hålla sig kvar vid makten så länge det bara går. De med ombud fungerar så att varje kommunförening i distriktet själva utser en eller två personer som då ska representera medlemmarna i respektive kommun, och att då ledningen i distriktet och dom få kommunföreningar som finns bara utgörs av Skalin's och Hellhoff's egna "Ja-sägare" för att garantera att dom får sitta kvar.
SD Västernorrland är på väg ut mot avgrunden och kommer inte att kunna räddas förrn man blivit av med Skalin, Hellhoff, Bergström, Lindholm m.fl. Distriktet har tappat nästan 40% (!!!) av sina medlemmar sedan valet. Detta (!) om något måste väl ändå visa att det finns ett stort missnöje inom partiet. Jag fattar inte hur riks bara kan se på när en så pass stor del av medlemmarna flyr, hade jag varit i PS hade jag ju protesterat och skrikit om så behövts för att få dom att se hur SD Västernorrland är ett sjunkande skepp som styrs av så maktgiriga människor att dom fullständigt skiter (!!!) i medlemmar och utveckling lokalt/regionalt. Det är bara medlemmarna i distriktet och riks som kan göra något åt detta, tyvärr kanske inte medlemmarna då distriktsstyrelsen infört egna regler och riktlinjer för bland annat personärenden mot alla som inte håller med dom, och vilka som får yttra sig där nya styrelser sätts samman, dvs årsmötet.
Något denna styrelse också är experter på, så är det att starta personärenden för uteslutning pga dom två standardanledningarna "Ideellt avvikande OCH partiskadlig verksamhet". Det finns nog inget distrikt som skickar in så många personärenden för granskning av MU och PS som Västernorrland. Detta gör dom främst genom ryktesspridning och framför allt lusläsning och granskning på nätet, och då främst Facebook, för att hitta minsta sak som kan tolkas som något negativt mot partiet eller andra åsikter än dom som granskar. För fan ta den som har en egen åsikt alltså, då är du körd i de distriktet. Detta leds av herr Skalin och Hellhoff framför allt. Ett sjukt exempel är en person som blev utesluten pga (detta är en mer komplicerad fråga än jag skriver här, men jag tar med huvudanledningen) att denne person pratat om Jesus också vid ett torgmöte i Örnsköldsvik. Personen hade en jacka som det stod Jesus på, och det gjorde att folk ville komma fram till personen och prata om just de. Detta fick man dock inte göra enligt Skalin som då med resten av styrelsen, efter att hållit ett brandtal om hur fel denne person agerat och hur hemskt det var, gick framåt med ett personärende. Om jag har en HV71 jacka på mig och nån vill prata om dom, får jag inte göra de då? Samma sak (enligt mig).
En annan metod dom använder sig av är att hålla koll på vilka dom inte "gillar" och vad dom säger och gör, för att vid glappet mellan medlemsperioderna inträffar och folk kanske inte förnyat sitt medlemskap innan precis rätt dag ha ett styrelsemöte där dom nyttjar sin rätt till "utestängningsärenden", det har distriktsstyrelsen rätt att själva besluta om utan att behöva prata med riks. Detta innebär att styrelsen genom att maila till MU tillsammans med en kopia av mötesprotokollet förhindra att denne person kan förnya sitt medlemskap. Det är alltså inte en uteslutning, utan en utestängning. Om nu denne person betalar in till partiet för att förnya medlemskapet så meddelas denne att så inte är möjligt. Och som om inte de vore nog så har den personen heller inte rätt att få tillbaks medlemsavgiften han nyss betalat in. Detta framgår i stadgarna. Sniket och ruttet om du frågar mig.
MVH