Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
"Polisen har ännu inte kommit så långt att de vet vilken förare som brustit".
Nej just det, och det kommer dom sannolikt aldrig att klara ut! Dom gör dessa "utredningar" för att dom måste...inleda en förundersökning, där det finns omkomna eller svårt skadade.
Men lyckas sällan med det mest elementära; vilka fanns med, nära olyckan, vilka alternativa händelseförlopp fanns det, osv??
Det jag undrar över, är varför Fredrik S. inte vred av fordonet, ut på kanten när en bil kom emot honom,?
När jag ser sidoområdet på bild kan jag dock förstå varför. Hade kanske blivit en rundslagning?
RIP, till denne FS..
Nja, enligt vad Jesp*r berättar så kommer utredningen nog komma fram till att Ja*ob är skyldig till de tre brottsmisstankarna. Trots att han, av uppenbara anledningar, inte kan dömas så kan han väl ändå vara ansvarig för grovt vållande till annans död, grov vållande till kroppsskada och grov vårdslöshet i trafik?
På samma sätt som man en utredning kan komma fram till utvidgat självmord etc?
Det spekulerades om att kurvan kan ha hindrat förarna att se mötande bilars lyktor, vilket isf borde innebära att varken Ja*ob eller Stef*n såg den andra bilen komma och därför varken hann bromsa eller väja.
Jag beklagar sorgen till alla anhöriga, inklusive den ansvarige förarens nära och kära. Även om Ja*ob var ansvarig för olyckan så är det inte hans familjs fel, och de lider lika mycket som de andra anhöriga.
Jag har försökt vara noggrann med att inte ta alla inlägg i tråden för sanning, men Jes*ers historia bekräftar mycket av det som jag tagit för trådsanningar. Så bra jobbat av de som snokat/filosoferat/utrett. 👍🏻