2019-12-31, 11:10
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Kan ni vara snälla och sluta fylla tråden med massa juridik babbel!!!! Mod gör dit jobb!!!

Du har så rätt. Det var dumt av mig att försöka bena ut vilka brottsmisstankar polisen arbetar med, och ännu dummare att länka till den senaste artikeln jag hittar om fallet. För att inte nämna att jag hade tankar om att allt som påstås i tråden kanske inte är sant, utan ville dra in officiella uppgifter från polisen! 😱
Jag ber om ursäkt.

Nu tycker jag att vi återvänder till det väsentliga: vi har ju rett ut vem Frid* är, vad hon kör för bil, var hon bor, hur många bilar som är skrivna på hennes mor m.m, m.m.
Men vad åt hennes mormor till frukost idag? Jag känner att det kan vara helt avgörande för att knäcka fallet.

Jag går o stänger av mig själv nu.
Citera
2019-12-31, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Du har så rätt. Det var dumt av mig att försöka bena ut vilka brottsmisstankar polisen arbetar med, och ännu dummare att länka till den senaste artikeln jag hittar om fallet. För att inte nämna att jag hade tankar om att allt som påstås i tråden kanske inte är sant, utan ville dra in officiella uppgifter från polisen! 😱
Jag ber om ursäkt.

Nu tycker jag att vi återvänder till det väsentliga: vi har ju rett ut vem Frid* är, vad hon kör för bil, var hon bor, hur många bilar som är skrivna på hennes mor m.m, m.m.
Men vad åt hennes mormor till frukost idag? Jag känner att det kan vara helt avgörande för att knäcka fallet.

Jag går o stänger av mig själv nu.
Nu ska du inte ta det så!!! Vi vill veta mera om det juridiska, om hur många glin det är som kör rejs runt på Sävsjös vägar, riskerandes trafikanters liv. Och hur denna Fridas track record ser ut.
Vem eller vilka är angivna som MT i FU.n för närvarande? Bara de döda bilförarna? Även andra?
Citera
2019-12-31, 13:41
Medlem
OroligLantiss avatar
https://www.expressen.se/kvallsposte...ar-allvarligt/

"Polisen har dragit i gång en utredning – men den fortskrider långsamt eftersom bilarna ännu inte blivit undersökta och eftersom de två unga överlevarna inte gått att höra ännu.
(...)
Olyckan inträffade på annandagsnatten, strax innan klockan 02.00 mellan Vetlanda och Sävsjö. I en svag kurva krockade bilarna – och ett av fordonen landade på taket.
(...)
– Förundersökningen är i gång och vi försöker hitta orsaken till varför det hände. Men det händer inte så mycket nu utan vi får invänta ganska mycket olika saker, säger Pär-Åke Eldh vid polisen.

Polisen har beslagtagit de båda bilarna och har än så länge tre rubriceringar på dödsolyckan:

Grovt vållande till annans död.
Grovt vållande till kroppsskada.
Grov vårdslöshet i trafik.

Ingen person är däremot brottsmisstänkt i nuläget, berättar Pär-Åke Eldh.

– Vi har inte kommit så långt så vi vet vilken av bilförarna som har brustit, säger han.

De båda bilarna kommer undersökas inom kort. "

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nu ska du inte ta det så!!! Vi vill veta mera om det juridiska, om hur många glin det är som kör rejs runt på Sävsjös vägar, riskerandes trafikanters liv. Och hur denna Fridas track record ser ut.
Vem eller vilka är angivna som MT i FU.n för närvarande? Bara de döda bilförarna? Även andra?

Jag tycks ha missat att länka till Expressens artikel. Hoppas att det funkar nu.
Citera
2019-12-31, 15:03
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
A-traktor nämns. Har Åsa-Emma ett förflutet med A-traktor?
Anledning till att detta kan vara intressant är att man brukar säga att några år i en A-traktor är en bra förberedelse för bilkörkortet, att man lär sig trafiken fungerar och yada-yada.
Jag har själv hävdat just dessa argument i diskussioner för/emot A-traktorer, men jag har börjat svänga de senaste åren.
...
Åsa-Emm*a och/eller Fri*da. Vem är tösen i den långmilade svarta och mystiska Volvon egentligen, och vad heter hon?

Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Kan ni vara snälla och sluta fylla tråden med massa juridik babbel!!!! Mod gör dit jobb!!!
Det är bra med lite juridiktugg ibland. Land ska med lag byggas, och du och jag måste/bör följa det som beslutats om. Det är ofta rätt lärorikt att få tillgodogöra sig lite vardagsjuridik här på FB. =)

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Om nu den här 18-åringen i en svart v70 med heltonade rutor och massa poppys är så känd i kommunen borde nån här i tråden veta namnet på henne. Och borde tipsa polisen om henne. Om hon kör så vårdslöst och nu har varit med och orsakat dödsolyckan så ska hon inte ha körkortet kvar. Vem kör hon ihjäl nästa gång?
Ursäkta en okunnig, men vad är "poppys" för något? En googling indikerar att det skulle kunna ha med LED-lampor att göra. Är det som så att instrumentbrädan ser ut som en fullfjädrad julgran om den är full med "poppys"?
Senast redigerad av Softis... 2019-12-31 kl. 15:09.
Citera
2019-12-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Åsa-Emm*a och/eller Fri*da. Vem är tösen i den långmilade svarta och mystiska Volvon egentligen, och vad heter hon?

Det är bra med lite juridiktugg ibland. Land ska med lag byggas, och du och jag måste/bör följa det som beslutats om. Det är ofta rätt lärorikt att få tillgodogöra sig lite vardagsjuridik här på FB. =)
Finns speciella trådar för juridik att avhandla sånt! Eller återkom när dom fallit då förstår jag anledningen till detta
Senast redigerad av skitpadig 2019-12-31 kl. 15:07. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-31, 15:19
Medlem
Citat:

Edit:
Ursäkta en okunnig, men vad är "poppys" för något? En googling indikerar att det skulle kunna ha med LED-lampor att göra. Är det som så att instrumentbrädan ser ut som en fullfjädrad julgran om den är full med "poppys"?

Själv okunnig inom området, läste ett annat inlägg där det namnet gavs. Men har själv sett bilen och det är en massa skit i framrutan så jag antar att det är detta som kallas poppys......
Citera
2019-12-31, 17:41
Medlem
Citat:

Edit:
Poppy är en modern doftgran. En behållare med em doftande vätska.
Citera
2019-12-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Poppy är en modern doftgran. En behållare med em doftande vätska.

Ofta belysta underifrån, placerade på instrumentpanelen.
Citera
2019-12-31, 20:33
Medlem
GRINCHEN-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag såg olyckan. Det var bilen med 50-åriga snubben som körde in på fel sida och frontalkrockade med den andra bilen som hade 4 unga vuxna. Det var bara slarvsylta kvar och när som helst kommer besked om tonåringarnas död också.

Tog några bilder men dom sparar jag för mig själv. Man ser iaf att tonåringarna är totalt körda
Snälla, min sons bästa vän omkom i denna olycka. Jag ber dig, kan du berätta om det tog slut direkt eller om det var ett utdraget händelseförlopp? Snälla.
Citera
2019-12-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRINCHEN-0
Snälla, min sons bästa vän omkom i denna olycka. Jag ber dig, kan du berätta om det tog slut direkt eller om det var ett utdraget händelseförlopp? Snälla.
Säkert är det inge n som sett denna frontalkrock på närmare håll!
En del vill göra cirkus om hela saken?? Om ett år är i vart fall hela incidenten bortglömd..
Citera
2020-01-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRINCHEN-0

Bry dig inte om det inlägget, det är bara ett elakt idiotiskt troll som skrivit lögner..
Beklagar verkligen sorgen, det är så fruktansvärt det som har hänt...
Citera
2020-01-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Säkert är det inge n som sett denna frontalkrock på närmare håll!
En del vill göra cirkus om hela saken?? Om ett år är i vart fall hela incidenten bortglömd..

Knappast, anhöriga glömmer aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in