2020-01-01, 17:22
Medlem
Detta rör ett företag i Östersund

Delivery Jämtland AB eller som sig själva kallar sig "DLVRY Taxi Jämtland" fuskar en hel del med diverse saker.

Kollektivavtal finns men följs inte, de anställda får lön när "chefen" känner för det.

Skatter och avgifter för bilar och anställda betalas ofta inte.

Smutskastning av andra taxibolag sker kontinuerligt.

Detta bolag har stora skulder över hela Jämtland till diverse företag som sysslar med reklam, däck, elektronik mm mm.

Taxibilar som körs trots de saknar gula registreringsskyltar, trafiktillstånd och har användningsförbud.

Otillåtna uttag görs på företagskorten för diverse inköp som är orelaterade till taxiverksamhet.

En rekommendation är att inte stödja detta företag.

Mvh Sanningen ska fram
Citera
2020-01-01, 17:44
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen2020
Detta rör ett företag i Östersund

Delivery Jämtland AB eller som sig själva kallar sig "DLVRY Taxi Jämtland" fuskar en hel del med diverse saker.

Kollektivavtal finns men följs inte, de anställda får lön när "chefen" känner för det.

Skatter och avgifter för bilar och anställda betalas ofta inte.

Smutskastning av andra taxibolag sker kontinuerligt.

Detta bolag har stora skulder över hela Jämtland till diverse företag som sysslar med reklam, däck, elektronik mm mm.

Taxibilar som körs trots de saknar gula registreringsskyltar, trafiktillstånd och har användningsförbud.

Otillåtna uttag görs på företagskorten för diverse inköp som är orelaterade till taxiverksamhet.

En rekommendation är att inte stödja detta företag.

Mvh Sanningen ska fram

Du låter som en bitter konkurrent, är det så?
Citera
2020-01-01, 17:59
Medlem
franges avatar
Har du några källor för att styrka dina annars grundlösa anklagelser?
Citera
2020-01-02, 02:02
Medlem
Jag är ingen konkurrent utan en vanlig taxikund med ett stort kontaktnät.
Jag träffar olika personer inom näringslivet och har fått sett svart på vitt hur skulderna ligger obetalda och bara växer.

Källor:
Skatteverket
Transportstyrelsen
Kronofogden
Olika pensionsmyndigheter och inkassobolag.
Citera
2020-01-02, 02:11
Medlem
Finns registrerat skuldsaldo hos KFM.

I övrigt känns tråden tunn..
Citera
2020-01-02, 04:23
Medlem
Företaget disponerar tre bilar genom leasingavtal. Samtliga registrerade för taxitrafik. Inget av fordonen har användningsförbud (obetald skatt) eller annan form av brukandehinder.
Dessa bilar är 2* Audi samt en Mercedes. Den limousine som finns på hemsidan ägs av AB Reveljens Trafikskola. Tesla nämns på sidan, ingen i företagets ägo, den de visar på bild ägs av en privatperson i Hägersten.

Företaget har F-skatt. Är registrerat i momsregistret.

Lön är upp till de anställda att kräva, normalt via sitt fack.

För övriga påståenden från ts bör denne kunna styrka.
Senast redigerad av Nordiad 2020-01-02 kl. 04:51.
Citera
2020-01-09, 11:31
Medlem
Citat:
Jag är ingen konkurrent utan en vanlig taxikund med ett stort kontaktnät.
Jag träffar olika personer inom näringslivet och har fått sett svart på vitt hur skulderna ligger obetalda och bara växer.

Källor:
Skatteverket
Transportstyrelsen
Kronofogden
Olika pensionsmyndigheter och inkassobolag.

"Vanlig taxikund"???
Under mina år som taxikund har jag aldrig stött på någon som så uppenbart inte är en vanlig taxikund!
Du skapar ett nytt konto på flashback för att anonymt kunna häva ur dig ogrundad skit om ett företag!
Min sanningen är att DLVRY Jämtland är det taxibolag som har den bästa servicen, finaste bilarna och framför allt det BÄSTA OCH TREVLIGASTE förarna, och då ska du veta att jag är en riktig SERBARKARRING!
Citera
2020-01-09, 12:19
Medlem
Ogrundad skit?
Det är din syn på det hela.
Förklara gärna hur det kan komma sig att bolaget bytte bort fem Volvo V90 mot två Audi A6?
Företaget blev stoppade av polisens trafikenhet på Åre-Östersund flygplats strax innan jul 2019.
Det visade sig att en bil saknade trafiktillstånd, hur förklarar du det?
Är det ett seriöst handlande av ett sk premiumbolag?
Citera
2020-01-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ogrundad skit?
Det är din syn på det hela.
Förklara gärna hur det kan komma sig att bolaget bytte bort fem Volvo V90 mot två Audi A6?
Företaget blev stoppade av polisens trafikenhet på Åre-Östersund flygplats strax innan jul 2019.
Det visade sig att en bil saknade trafiktillstånd, hur förklarar du det?
Är det ett seriöst handlande av ett sk premiumbolag?

Bevisar ju än mer att du ljuger om att du är en vanligt "Taxikund"!
Vem fan räknar taxibilar och fabrikat?
Om du är så bekymrad över taxibranschen och vilka bolag man inte ska åka med så kan du ju börja med SVARTTAXI verksamheten.
Då gör du i alla fall lite nytta.
-Skaffa dig ett liv, ditt lilla troll!
Senast redigerad av Serbarkarring 2020-01-09 kl. 16:30.
Citera
2020-01-10, 01:22
Medlem
Citat:
Vilket oväntat aggressivt svar, är det möjligtvis ägaren av Delivery Jämtland AB som svarar?

DLVRY är lika svåra att nå och boka bil hos som hos konkurrenterna.

Att bedriva taxitrafik med en bil som saknar trafiktillstånd är lika illa som att köra en SVARTTAXI.

Jag blev intresserad av detta då en närståendes företag blev lidande av DLVRYs ovilja att betala fakturor.

Nej jag äger inte bolaget och har heller således ingen insyn i det.
Så nu är du inte längre en vanlig taxikund utan ett pejorativt ombud för din närståendes företag?
Citera
2020-01-10, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serbarkarring
Nej jag äger inte bolaget och har heller således ingen insyn i det.
Så nu är du inte längre en vanlig taxikund utan ett pejorativt ombud för din närståendes företag?

Jag är fortfarande en taxikund med ett stort kontaktnät och har väldigt god insyn inom näringslivet i Jämtland.
Att agera ombud är inget jag är ombedd att göra.
Ditt aggressiva svar tidigare verkar aningen suspekt, varför detta agerande om du inte har insyn inom företaget?
Att kalla någon för troll känns väldigt desperat.
Citera
2020-01-11, 17:38
Medlem
Hej,
Jag är också en frekvent taxikund, åker varje vecka minst två turer i jobbet, och jag började använda DLVR för att andra bolag ofta inte svarade i telefon och ofta var sena samt körde till fel adress för att hämta upp mig. Inte så roligt när man skall med flyg. Dessutom fick man aldrig en ursäkt, bara ett menlöst ryck på axlarna.
Nu har jag använt DLVR i nära nog ett år och jag har aldrig haft ett enda problem med dem. Punktliga, trevliga och ringer alltid om de är minsta försenade eller blivit någon förändring. Däremot blev jag uppringd av ett bolag som kör/körde för dem och ville ha mina faktureringsuppgifter för att fakturera mina resor vilket jag tyckte kändes väldigt konstigt. Jag bad dem prata med sin samarbetspartner och inte blanda in mig som kund i något konstigt. Jag sade att jag förväntar mig fakturor från den jag beställt tjänsten av och inget annat. Den personen (kvinna) som pratade med mig, sa knappt hej då utan i princip bara slängde på luren med ett ansträngt, jaha. Naturligtvis fick jag reda på att detta prövades att göras utan DLVR:s vetskap eftersom jag ville fråga vad som pågick.
Jag struntar fullkomligt i deras respektive syn på vad som är rätt och fel i detta, men riktigt fult att pröva sidsteppa sin samarbetspartner och dra in mig som kund. Jag har också god kontakt inom näringslivet och lång erfarenhet som företagare och om jag vore ansvarig för DLVR så skulle jag bli riktigt sur.
Jag har så pass lång erfarenhet så jag vet att det inte är lätt att starta igång en sådan verksamhet som de gjort, men de gjorde det för att det var upprorisk stämning i Östersund pga en icke fungerande taxitrafik. Jag tycker det var förbaskat bra gjort och tänkt och jag tänker fortsätta stötta dem, naturligtvis under förutsättning att de fortsätter leverera som de gör idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in