2019-12-21, 16:47
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Haha, vilket känsligt ämne detta var. Ligger det en hund begraven här?
Går ju inte att diskutera med dig om du tar så illa upp av att man kommer med en frågeställning som du känner dig obekväm med. Det är ingen som tvingar dig att diskutera huruvida ꧁ Dan Eriksson ꧂i DFS är polis eller om DFS är infiltrerat av polismakten. Har du inget vettigt att komma med i den frågan så kan du lika gärna vara tyst istället för att gå off topic.

Här är ett till inlägg från häromdagen som bekräftar att Dan inte tror på förintelsen: (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden) Släpp det någon gång lilla vän. DFS är inte några edgy förintelseförnekare som du verkar fantisera om. De är närmare en SD-supportergrupp för barnfamiljer som gillar att äta kräftskiva i skärgården och varmkorv utanför industrilokalen.

Kristna tillåts ha fel. Gud förlåter alla hans barn som ber om syndernas förlåtelse. Vad det nu har med något att göra. För det handlar inte om att jag har tagit ställning för eller emot något, utan jag söker en öppen diskussion utan att man blir så "butt hurt" över frågeställningen.

Jag vet inte vad du söker efter. Du undrade varför jag kallade DET FRIA SVERIGE för en vit makt-grupp och så gav jag en källa som givit dem det epitetet. Stämmer det inte att DFS företräder vita svenskars intresse? Eller har jag missat något fundamentalt?

Får jag fråga, varför tror en pedofil som du att man får något slags frikort för att ljuga och utföra andra synder bara man ber gud om förlåtelse senare? Du vet att du inte har någonting på fötterna när du anklagar Dan Eriksson för att vara en polis, ej heller har du något som helst på fötterna när du påstår dig veta vad Dan Eriksson tror om förintelsen (vad en anonym flashbackanvändare tror sig minnas ha hört sägas någon gång räknas inte som källa). Ändå låtsas du som annat.
Citera
2019-12-22, 09:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Får jag fråga, varför tror en pedofil som du att man får något slags frikort för att ljuga och utföra andra synder bara man ber gud om förlåtelse senare? Du vet att du inte har någonting på fötterna när du anklagar Dan Eriksson för att vara en polis, ej heller har du något som helst på fötterna när du påstår dig veta vad Dan Eriksson tror om förintelsen (vad en anonym flashbackanvändare tror sig minnas ha hört sägas någon gång räknas inte som källa). Ändå låtsas du som annat.
1) Varför tror du att jag är pedofil och vad har det för relevans till ämnet?
2) Pedofili är en psykisk störning och inte något som man kan rå för. Det är en attraktion man känner, men som man behöver kämpa med för att inte agera på. Det är skillnad på att vara pedofil och agera ut sin pedofili.
3) Gud förlåter alla ens synder när man omvänder sig och accepterar Jesus som sin frälsare. Även pedofiler kan omvända sig och tro på Bibelns glada budskap.
4) Du får det att låta som något smutsigt att vara polis. Det är snarare ett av de mest hedersamma arbetena vi har i samhället. Tänk vilka uppoffringar de gör, trots den relativt låga lönen. Jag kan tipsa dig om att lyssna på podcasten Snutsnack, där en polis intervjuas i varje avsnitt, den kommer nog ge dig lite nya perspektiv på det yrket.
5) Jag anklagar inte Dan Eriksson. Jag ställde en fråga. Det känns som konsensus-kultur-deluxe när man inte ens får ställa frågor utanför normen. Du verkar bli personligt kränkt av att man ställer frågor kring föreningen, om det finns poliser i den. Känsligt ämne? Vad vet du som inte vi andra vet? Du blev väldigt defensiv direkt, vilket känns misstänksamt.
6) Vad jag har hört så är min uppfattning att Dan tror på förintelsen. Det är den slutsatsen jag dragit efter de intryck jag har fått. Om du kommit fram till en annan slutsats så är det också helt okej.
Det är precis som att folk drar olika slutsatser kring hur 9/11 egentligen gick till.
Alla människor är olika, har olika bakgrund och upplevelser i sitt bagage, tänker olika, får till sig olika information om ämnen, etc. Det är inte så konstigt att man därför också drar olika slutsatser kring saker och ting. Annars hade världen varit helt likformig och vi hade varit som robotar.
7) Du påstår sig veta att Dan är en förintelseförnekare, medan jag hävdar motsatsen. I dina ögon borde du därmed begå en lika stor synd. Från mitt perspektiv däremot så får man tycka och tänka olika, man tillåts ha fel och ångra sig.
Citera
2019-12-22, 12:29
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
2) Pedofili är en psykisk störning och inte något som man kan rå för. Det är en attraktion man känner, men som man behöver kämpa med för att inte agera på. Det är skillnad på att vara pedofil och agera ut sin pedofili.
3) Gud förlåter alla ens synder när man omvänder sig och accepterar Jesus som sin frälsare. Även pedofiler kan omvända sig och tro på Bibelns glada budskap.

För att "inte vara pedofil" så spenderar du väldigt mycket tid och energi på att försvara pedofiler, nästan så man skulle kunna få för sig att det finns ett egenintresse här.

Nu är din sexuella perversion inte ämnet för tråden så jag tänker inte låta mig dras med in i en sådan ointressant sidodiskussion, jag nöjer mig med att konstatera att du är en och att det inte är första gången det händer. Nog vänder det sig i magen, för vem vet hur många barn du hunnit förgripa dig på.

Citat:
4) Du får det att låta som något smutsigt att vara polis. Det är snarare ett av de mest hedersamma arbetena vi har i samhället. Tänk vilka uppoffringar de gör, trots den relativt låga lönen. Jag kan tipsa dig om att lyssna på podcasten Snutsnack, där en polis intervjuas i varje avsnitt, den kommer nog ge dig lite nya perspektiv på det yrket.
5) Jag anklagar inte Dan Eriksson. Jag ställde en fråga. Det känns som konsensus-kultur-deluxe när man inte ens får ställa frågor utanför normen. Du verkar bli personligt kränkt av att man ställer frågor kring föreningen, om det finns poliser i den. Känsligt ämne? Vad vet du som inte vi andra vet? Du blev väldigt defensiv direkt, vilket känns misstänksamt.
6) Vad jag har hört så är min uppfattning att Dan tror på förintelsen. Det är den slutsatsen jag dragit efter de intryck jag har fått. Om du kommit fram till en annan slutsats så är det också helt okej.
Det är precis som att folk drar olika slutsatser kring hur 9/11 egentligen gick till.
Alla människor är olika, har olika bakgrund och upplevelser i sitt bagage, tänker olika, får till sig olika information om ämnen, etc. Det är inte så konstigt att man därför också drar olika slutsatser kring saker och ting. Annars hade världen varit helt likformig och vi hade varit som robotar.
7) Du påstår sig veta att Dan är en förintelseförnekare, medan jag hävdar motsatsen. I dina ögon borde du därmed begå en lika stor synd. Från mitt perspektiv däremot så får man tycka och tänka olika, man tillåts ha fel och ångra sig.

Spela inte dum, och sluta ljug. Vi vet båda att det är en väldigt allvarlig anklagelse du riktar mot Dan och DFS, en anklagelse du inte har något som helst stöd för. Varför gör du det? Tror du verkligen att "jesus" ger dig ett frikort att ljuga lite när du känner för det bara du ber om ursäkt till honom efteråt? Fråga din präst, vad säger han?

Jag gör inga som helst anspråk på att veta Dan tror om förintelsen, för jag är ingen lögnare som låtsas veta sånt jag inte har någon aning om. Att du vill dra ut diskussionen till att handla om generella saker och drar upp 9/11 som exempel bevisar min tes.
Citera
2019-12-22, 13:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Jag har snarare fått uppfattningen att både Dan och Magnus lagt förintelsesnacket bakom sig. De vet att det är lönlöst att ta i denna kontroversiella fråga och det gagnar enbart motståndarsidan som kan hävda att de bär foliehattar. Med andra ord så vet dom att man vinner ingenting på att ens lyfta frågan utan dem som är genuint intresserade utav förintelserevisionism och allt där omkring kan finna den informationen utan deras hjälp. Och självklart är de väl medvetna om varför denna händelse alltid lyfts fram i diverse debatter.
Citera
2020-01-01, 18:19
Medlem
LustigeLukass avatar
Dan rapporterar om rekordår med kraftigt ökande medlemstal, ffa i det sista kvartalet:

https://www.detfriasverige.se/foreningens-mest-framgangsrika-ar-hittills/
Citera
2020-01-01, 19:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Dan rapporterar om rekordår med kraftigt ökande medlemstal, ffa i det sista kvartalet:

Synd att de inte skrev något antal.
Citera
2020-01-01, 23:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Synd att de inte skrev något antal.
Hemlighetsfulla som vanligt. Undrar om de mörkar något eller skäms över absoluttalet? Kanske har det minskat ett tag för att nu öka, så att summan är typ detsamma. Undrar vad som hände med att de skulle vara så transparenta... Det hela känns suspekt.
Citera
2020-01-02, 06:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Hemlighetsfulla som vanligt. Undrar om de mörkar något eller skäms över absoluttalet? Kanske har det minskat ett tag för att nu öka, så att summan är typ detsamma. Undrar vad som hände med att de skulle vara så transparenta... Det hela känns suspekt.

Hemlighetsfulla vet jag inte om vill kalla det. Är du medlem så är det säkert ingen hemlighet över x antal medlemmar föreningen har. Däremot så vill dom väl inte ge EXPO och andra djävulsdyrkare gratis information. Vill dom ha det så få dom väl betala och gå på träffar och dylikt precis som alla andra. Och det gäller ju faktiskt dig med, eller hur? Föreningen finns inte till för att uppfylla dina behov som ickemedlem.

Men du kan väl försöka räkna på det lite själv Run3;

Citat:
Även om allt inte är färdigräknat och kontrollerat än så kan vi se en kraftig medlemsökning där medlemsintäkterna ökat med 25%, där den absolut största ökningen har skett det sista kvartalet, vilket lovar gott inför framtiden.

Var nog närmare ett år sedan jag hörde siffror på 1400-500 medlemmar. Har medlemsintäkterna ökat med 25% sedan dess så tror jag du kan räkna på det och komma ganska nära sanningen.
Senast redigerad av motarbetar 2020-01-02 kl. 06:41.
Citera
2020-01-04, 20:02
Medlem
Offerviljas avatar
Ikväll klockan 21:00 kommer ordförande Dan Eriksson att intervjuas av en irländsk nationalist:

https://www.youtube.com/watch?v=r95_Ns0gHo8&feature=emb_title
Citera
2020-01-05, 00:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ikväll klockan 21:00 kommer ordförande Dan Eriksson att intervjuas av en irländsk nationalist:

https://www.youtube.com/watch?v=r95_Ns0gHo8&feature=emb_title
Dan Eriksson var som väntat alldeles lysande. Det var också kul att höra att den sympatiske irländaren som intervjuade honom verkade ha blivit väldigt imponerad av Svenskarnas hus när han besökte det.
Citera
2020-01-05, 04:00
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Intressant att det skall göra en live-sändning i år mellan Svegot och Vita Pillret. Kan vara av intresse att få se...

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Om de bara kan be Daniel Frändebög att dra åt helvete och få den äckliga Kristoffer Hugin att sluta vara en runkgubbe så kommer allting att bli bra.

Tröttnar du aldrig på att skitposta i den här tråden? Vill du kritisera DFS på saklig grund, får du sluta beté dig som en vänsterextrem idiotjävel.

Citat:

Det är skillnad på att vara pedofil och agera ut sin pedofili.

Det låter som ett erkännande...
Citera
2020-01-05, 11:53
Medlem
kommer de fria svergie ställa sina resusser till för fogande om de blir pang pang i iran? ja menar förra gången usa behövde rekrytera fribillga till ett krig så var de mange o dan som organiserande rekryteringen i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in