2019-12-29, 22:01
Medlem
StigAllans avatar
Det är självklart att alla utlänningar och deras avkommor likväl som bastarder ska lämna landet om det inte finns någon vettig anledning till att det finns någon fördel för Sverige att de ska få finnas kvar.

Blåsta brudar som knullat ihop ett antal rasbastarder med blattar och negrer kan nog känna sig träffade om att få köpa en biljett till den exotiske hannens hemland för fortsatt leverne.
Vi svenska skattebetalare vill inte betala för dina idiotiska misstag när det gäller fortplantning så det får du fan göra själv!
Citera
2019-12-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är just vad som sker. Väldigt många höginkomsttagare som är medelålders och däröver flyttar till exempelvis Spanien, dom tar med sig skattepengar och startar upp nya företag där. Dom är resurssvaga. Jag tycker det inte är meningsfullt att som du tro det enbart är volvoraggare som röstar på SD som du sedan påstår ska flytta utomlands. Du behöver inte bekymra dig över saken, väldigt många (30 000) etniska svenskar per år flyttar utomlands. Det är en ny trendrent av att flytta från Sverige och den kommer öka.

Du menar nog resursstarka. Det lirar bättre med texten i stort.

Och jag håller med. Ett skrämmande stort antal av drivande och duktiga människorna som varit "entreprenörer" under decennier innan ordet blev mode packar och drar.
Spanien som du säger, men även Portugal, Thailand och andra ställen med behagligt klimat och enkelt liv lockar.

Svikare? Kanske det.
Men, många av dessa som sticker har sett hur ohyggligt mycket skatt företaget betalat in under en livstid, och man anser inte att prognosen för landet ser speciellt bra ut längre.

Kanske låter man barn eller barnbarn ta över ett smultronställe vid vattenbrynet här i Sverige så man kan komma tillbaks några veckor över sommaren; ett Sverige på deras villkor.
När vädret blir sämre och skolstartskravallerna börjar så drar man.

Jag kan inte säga att dom gör fel. Vad finns det att kämpa för egentligen?
Det har redan gått väldigt långt, men alltför få är beredda att kämpa för en förändring.
Vid 50 har du kanske 15 - 20 bra år kvar att ta av. Stå på barrikaderna och kämpa för återvandring med det sociala stigma det innebär i Sverige, eller softa vid poolkanten, köra motorcykel i bergen och spela lite golf när det är mulet?

Skulle tro att det är enklare att sitta bland andra sueco-flyktingar och vojja sig över hur illa det gått för Sverige.
Citera
2019-12-30, 22:00
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazero
Så du väljer att lämna ditt egna land, för att bli en invandrare i ett annat land? Du gillar inte invandrare i Sverige, men väljer att bli en i ett land som redan är infekterad?

Du sitter här och skriver om hur dåligt det är i Sverige och hur du inte gillar invandrare? Men du väljer att själv bli en? Varför? Jag förstår inte.

När Sveriges ursprungliga folk håller på att bli en minoritet, då väljer du att flytta?

Jag vet inte vad jag ska säga... sorgligt är det ända jag kan komma på.

Tack för frågan. Märks att du är helt tappad. Jag flyttar ifrån en MENA mångkultur till en plats där jag är omgiven av etniska Européer. Jag vill bo bland vita människor med undantag sydeuropeiska latinos. Sverige är kört och jag skiter i detta nu.

Vad gör du här nu föresten? Ska du inte ut och bränna bilar med dina inavlade bruuuchor?
Citera
2019-12-30, 22:01
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...

Varför flyttar inte du istället då? som är så nöjd med den?
Citera
2019-12-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...
- JKag tycker inte om invandrare därför skall jag bli en själv. Tycker du att det låter logiskt?
Citera
2019-12-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är just vad som sker. Väldigt många höginkomsttagare som är medelålders och däröver flyttar till exempelvis Spanien, dom tar med sig skattepengar och startar upp nya företag där. Dom är resurssvaga. Jag tycker det inte är meningsfullt att som du tro det enbart är volvoraggare som röstar på SD som du sedan påstår ska flytta utomlands. Du behöver inte bekymra dig över saken, väldigt många (30 000) etniska svenskar per år flyttar utomlands. Det är en ny trend att flytta från Sverige och den kommer öka.

Enligt SCB så utvandrade 16 655 svenskar år 2018. Samtidigt så invandrade 12 805 svenskar år 2018.
Det var alltså totalt 3850 svenskar som utvandrade år 2018, netto.

Var får du siffran om att 30 000 svenskar flyttar utomlands varje år och aldrig återvänder? Är det något form utav mörkertal du talar om, och var ifrån får du idéen om att det talet är så stort?

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
Senast redigerad av antilife 2019-12-30 kl. 22:21.
Citera
2020-01-01, 14:49
Medlem
Cazeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Tack för frågan. Märks att du är helt tappad. Jag flyttar ifrån en MENA mångkultur till en plats där jag är omgiven av etniska Européer. Jag vill bo bland vita människor med undantag sydeuropeiska latinos. Sverige är kört och jag skiter i detta nu.

Vad gör du här nu föresten? Ska du inte ut och bränna bilar med dina inavlade bruuuchor?

Är jag helt tappad? För att jag frågar varför du flyttar till ett annat land? Är Sverige så farligt? 99% av dödsskjutningarna vi har här drabbar enbart gängen själva eller andra invandrare. Och skulle det inte vara invandrare är det ofta andra kriminella. Med andra ord, dom rensar ut sig själva väldigt bra.

Sverige har väldigt få terror attacker om du kollar på andra länder i EU som till exempel Tyskland, Frankrike och England.

Sverige är långt ifrån kört. Med tanke på hur mycket SD ökar varje dag, ser jag en ljusare framtid i det här landet. Visst kommer det ta tid, men Rom byggdes inte på en dag.

Låter mer som du är otroligt rädd och med dina sista ord att jag ska gå ut och bränna bilar gör att det låter som jag skrev nåt som var lite känsligt och kanske gör att du är lite osäker på din nya resa i livet. Arga svar brukar dölja känslor.

Och till sist jag är tyvärr ingen blatte som eldar bilar. Jag är en etnisk vit Svensk, du vet den där du vill bo bland.

Gott nytt på dig.
Citera
2020-01-01, 18:05
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazero
Är jag helt tappad? För att jag frågar varför du flyttar till ett annat land? Är Sverige så farligt? 99% av dödsskjutningarna vi har här drabbar enbart gängen själva eller andra invandrare. Och skulle det inte vara invandrare är det ofta andra kriminella. Med andra ord, dom rensar ut sig själva väldigt bra.

Sverige har väldigt få terror attacker om du kollar på andra länder i EU som till exempel Tyskland, Frankrike och England.

Sverige är långt ifrån kört. Med tanke på hur mycket SD ökar varje dag, ser jag en ljusare framtid i det här landet. Visst kommer det ta tid, men Rom byggdes inte på en dag.

Låter mer som du är otroligt rädd och med dina sista ord att jag ska gå ut och bränna bilar gör att det låter som jag skrev nåt som var lite känsligt och kanske gör att du är lite osäker på din nya resa i livet. Arga svar brukar dölja känslor.

Och till sist jag är tyvärr ingen blatte som eldar bilar. Jag är en etnisk vit Svensk, du vet den där du vill bo bland.

Gott nytt på dig.

Jajaja jag är inte intresserad. Det måste finnas någonting roligare för dig än att stalka mig på fb.
Citera
2020-01-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Enligt SCB så utvandrade 16 655 svenskar år 2018. Samtidigt så invandrade 12 805 svenskar år 2018.
Det var alltså totalt 3850 svenskar som utvandrade år 2018, netto.

Var får du siffran om att 30 000 svenskar flyttar utomlands varje år och aldrig återvänder? Är det något form utav mörkertal du talar om, och var ifrån får du idéen om att det talet är så stort?

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
Det beror väl på vad det är för svenskar? Förvärvat medborgarskap, lämnar Sverige som svensk återvänder några år före pensionen som återvändande svensk, eller behöver sjukvård. Eller de som aldrig bott här men har förvärvade medborgarskap genom föräldrars ansökan. Det är ett sånt hopkok med svensk medborgarlag, hoppas det finns någon politiker som ser till att också den bör ses över.
Citera
2020-01-02, 00:32
Avslutad
Tjänar för bra. I år lite över 700 000). Men jämfört med att jag var nöjd med 380 000kr i årslön för 10 år sen. Ja, i dag skulle jag definitivt försöka flytta utomlands med den lönen. De svenskar som tjänar upp till 400 000kr i årslön, förstår inte varför varenda en av dem inte röstar på SD. De betalar invandringskalaset o får kass pension.
Citera
2020-01-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgudarsland
Det beror väl på vad det är för svenskar? Förvärvat medborgarskap, lämnar Sverige som svensk återvänder några år före pensionen som återvändande svensk, eller behöver sjukvård. Eller de som aldrig bott här men har förvärvade medborgarskap genom föräldrars ansökan. Det är ett sånt hopkok med svensk medborgarlag, hoppas det finns någon politiker som ser till att också den bör ses över.

Är väl en blandning av allting. Studerande, temporärt jobb utomlands, pensionärer som vill bo i varmare länder, människor som ser en ekonomisk fördel med att flytta utomlands, unga människor som ska ''hitta sig själv'', och sedan även de som utnyttjar systemet.
Citera
2020-01-02, 01:03
Medlem
Det gjorde vi 2016.
Jag klarade inte av att stå och ser på alla försämringar.
Sålde huset och flyttade till Australien, och här trivs vi, särskilt min 15 åriga dottern som kan äntligen gå på gatan utan att bli trakasserade av utländska män varenda dag.
So himla sorgligt. Mycket av det Sverige jag älskade finns inte kvar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in