2019-12-30, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kanske något lite obetänkt att uppmuntra till brott eller vad tycker du själv?
Men åk dit och kolla om du är nyfiken!

Jag uppmuntrar inte till brott vilket enligt svensk lag är olagligt. Jag ställer en fråga om situationen. Sedan kan jag hålla med att någon kan läsa det, få idén att göra inbrott och sedan gör det. men den chansen är inte stor. Är man så dum att man läser det och gör inbrott sedan är man ju så IQ-befriad så man inte kommer klara av inbrottet ändå

Men jag antar då att det är öppet mål med tanken på hur kritisk du var mot min fråga.

Kanske gör ett besök hemma hos han inatt
Citera
2019-12-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han åtalas alltså för tre våldtäkter, inte åtta. Det var väntat i och med att de föll bort som häktningsgrundande. Bra att känna till när man följer är rättsfall är att "Misstankarna kvarstår..." nästan alltid betyder att åklagaren inte lyckats få upp bevisläget så att det räcker för åtal.

På det som står i stämningsansökan ser det tyvärr inte helt självklart ut att åtalen för de våldtäkter som kvarstår kommer att godtas av domstolen. Det finns dock flera vittnen - en av dem hennes f.d. man - som hon verkar ha berättat det för när det hände. Kanske kan också den allmänna bild av KF som lär förmedlas under rättegången hjälpa till för att rätten ska tycka att målsägandens uppgifter och de två vittnena räcker. Notera också att de våldtäkter som åtalet gäller begåtts före samtyckeslagens införande.

När det gäller grov kvinnofridskränkning ser bevisläget bättre ut. Lär bli svårt för honom att prata sig ur det. Hoten är det återigen lite tunnare bevisning mot. Ett intressant vittne här är målsägandens bror som tydligen fört anteckningar under närmare ett år om olika händelser hon berättat för honom om.

Åtalen om ofredande kanske kan ses som delvis ett sätt att ytterligare få fram vilken obehaglig karaktär han är. Det adderar nog inte mycket till straffvärdet att han t ex skrikit att hon är en idiot och en kossa.

Det verkar inte finnas så många direkta vittnesiakttagelser, men den sammanlagda styrkan i alla vittnesmål lär få honom fälld på åtminstone ett antal av punkterna. Om han inte kan presentera någon oerhört sannolik konspirationsteori om varför målsäganden diktat ihop en historia mot honom under lång tid för att "sätta dit" honom.

En riktig jävla gris till man är han, KF.
Ja man får hoppas att den lilla fega grisen får smaka på egen medicin när han hamnar bakom murarna. Bortgjord är han i vilket fall även om han blir friad. Motala kan han väl aldrig mer flytta till. Njuter när svin hängs ut här på flashback.
Citera
2019-12-30, 23:19
Medlem
Catellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamange
Kommer bli svårt att få fängelsedom på denna bevisning.
Okej, är ni bästa kompisar??
Vad har du själv för erfarenhet av kvinnor,
Trodde du va bög, som fortfarande bor hos mamma.
Väx upp för fan.
Vi syns på Östenssons imorrn.
Citera
2019-12-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag uppmuntrar inte till brott vilket enligt svensk lag är olagligt. Jag ställer en fråga om situationen. Sedan kan jag hålla med att någon kan läsa det, få idén att göra inbrott och sedan gör det. men den chansen är inte stor. Är man så dum att man läser det och gör inbrott sedan är man ju så IQ-befriad så man inte kommer klara av inbrottet ändå

Men jag antar då att det är öppet mål med tanken på hur kritisk du var mot min fråga.

Kanske gör ett besök hemma hos han inatt

I det kända mordet i Mantorp för några år sedan så montera myndigheten kameror i trädgården för att de inte ville ha besök. Enligt FUP till detta mord står att läsa att man var tvungen att gå väldigt exakt fram till huset för att inte aktivera kamerorna. Törs du chansa på att det inte är riggat, eller har du fortfarande tomtemasken på dig?
Polisen behöver du inte vara rädd för, för de har inte gripit någon på länge, inte ens när en jävel blev knivskuren utanför deras dörr förra veckan.
Citera
2019-12-31, 01:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
I det kända mordet i Mantorp för några år sedan så montera myndigheten kameror i trädgården för att de inte ville ha besök. Enligt FUP till detta mord står att läsa att man var tvungen att gå väldigt exakt fram till huset för att inte aktivera kamerorna. Törs du chansa på att det inte är riggat, eller har du fortfarande tomtemasken på dig?
Polisen behöver du inte vara rädd för, för de har inte gripit någon på länge, inte ens när en jävel blev knivskuren utanför deras dörr förra veckan.

Bra svar. Tack!
Citera
2019-12-31, 08:48
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottfrilla
Stämningsansökan https://docdro.id/lr6MPKB
Killen var alltså politiker och betedde sig så där? Hur kan han inte förstå att det förr eller senare kommer att läcka ut?
Citera
2019-12-31, 08:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Killen var alltså politiker och betedde sig så där? Hur kan han inte förstå att det förr eller senare kommer att läcka ut?

För att han är psykopat och inte lever i samma värld som många av oss andra.

Finns nog en risk att han förnekar för sig själv att han är skyldig trots att han långt innerst inne ändå vet om det.
Citera
2019-12-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Googla hans namn så får du ser direkt på bilderna att han är psykopat. Inget tvivel hos mig. Han är utan tvekan skyldig till detta och säkerligen mycket annat också. Bra att han åker dit. Synd bara det kommer bli för lindrigt. Han borde låsas in för att skydda samhället från hans empatistörning. Riktigt empatistörda personer kan man identifiera på bild.
Nu hittar du på. Om någon ger dig en bild med en person du tror dig veta något om så ser du det. Finns säkert enskilda fall där en person kan "vara som den ser ut" men statistiskt finns naturligtvis inte detta samband.
Citera
2019-12-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vi får se. Jag tror du får fel. Jag gissar på 4-5 år ändå.

Men visst, man kan inte ta för givet att han kommer bli dömd.
4-5 låter rimligt även om jag inte skulle tycka synd om honom för fem öre i fallet att han fick mer. Om domstolen värderar hörsägen högt så åker han väl på alltihop, vittnen som fört protokoll är besvärande. Men om man gör som i vissa andra mål och bara godkänner saker som är bevisade in absurdum så borde han klara sig från de flesta sakerna.

Mitt tips är att han åker på kvinnofridskränkningen och något fall av våldtäkt. Ute efter cirka 3 år.
Citera
2019-12-31, 13:54
Medlem
Andrea600s avatar
Straff kan i lägen som detta vara av olika slag, inte bara de direkt juridiska via domstol.

Någon som vet hur detta påverkat KFs olika företagsengagemang. IMP är ju vad jag förstått ägt av flera och jag kan tro att vissa kunder drar öronen åt sig när det uppdagas att KF ställs inför domstol. Vilket tydligt kan påverka IMP som tidigare haft lönsamhetsproblem.

Jag kan tro att flera bolag i hans safär kan få betydande svårigheter av hans agerande.
Citera
2019-12-31, 16:13
Medlem
Flera våldtäktsmän har gått fria senaste åren trots bevisning. Betydligt grövre än i detta fall. Antingen betyder det att bevisning krävs som är odiskutabel eller så fungerar lagstiftningen som den ska. Man måste inte gilla våldtäktsmän för att man håller konstruktiva samtal.

Att vara hatisk som vissa här är och uppmana till brott mot både hus och hem kan inte vara normalt. Snarare besatthet. Innan man är dömd är man enligt lag oskyldig.
Citera
2019-12-31, 17:11
Medlem
Andrea600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamange
Flera våldtäktsmän har gått fria senaste åren trots bevisning. Betydligt grövre än i detta fall. Antingen betyder det att bevisning krävs som är odiskutabel eller så fungerar lagstiftningen som den ska. Man måste inte gilla våldtäktsmän för att man håller konstruktiva samtal.

Att vara hatisk som vissa här är och uppmana till brott mot både hus och hem kan inte vara normalt. Snarare besatthet. Innan man är dömd är man enligt lag oskyldig.

Jag kan inte det formella uttrycket, men bevis i olika former värderas efter någon form av styrka. DNA är ju starkt, utsagor från en person väldigt mycket svagare som vanligtvis motsägs av den åtalade. Tyvärr är det inte svårt att se att många går fria på det vi lekmän kan tycka är hygglig bevisning, men som rätten av olika skäl underkänner. Följer man rättsfall som lekman kan man många gånger förundra sig över de låga straffen. Men det handlar oftast om vad som otvetydigt kan bevisas. (så länge brottslingen inte är väldigt ung)

Nu har båda riktigt duktiga advokater. Vad det betyder för förhandlingen vet vi inte än. Men duktiga advokater kan oftast vända på stenar som man kanske inte först ser. Åklagarens kapacitet vet jag dock inget om.

En domstol är inte vad de flesta av oss ser som rättvisa, utan vad lagen kan konstatera genom bevisning i olika former att någon gjort sig skyldig till. Så låt oss avvakta (om du inte är jurist) tills dom kommer och diskutera den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in