2019-12-31, 22:59
Medlem
Labradoodles avatar
Ja, i åpningstidene. Nei, er vel ingen god plan som jeg skrev innledningsvis. Hvis ikke et evt. lik er partert i mindre biter.
Citera
2019-12-31, 23:08
Medlem
Labradoodles avatar
Ja, i åpningstidene. Ingen god ide såfremt den avdødes kropp ikke kommer i mindre deler.
Citera
2020-01-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Ja, i åpningstidene. Ingen god ide såfremt den avdødes kropp ikke kommer i mindre deler.

Hvor mener du at AE har blitt partert ?
Har ingen tro på den teorien din.
Citera
2020-01-01, 00:55
Medlem
Labradoodles avatar
Ingen teori, bare gjorde oppmerksom på at Ragn Sells holder til 500m unna!
Citera
2020-01-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ingen teori, bare gjorde oppmerksom på at Ragn Sells holder til 500m unna!

Såpass ja, jeg foreslår at du tipser politiet. Det er ingenting som forumet her bør forholde seg til iallefall.
Citera
2020-01-01, 02:05
Medlem
Labradoodles avatar
Tror nok politiet er godt kjent med Ragn Sells sine lokasjoner.
Citera
2020-01-01, 06:41
Bannlyst
Citat:
Tror nok politiet er godt kjent med Ragn Sells sine lokasjoner.

Faktisk ingen dum ide. Nå er det slutt på at avfall i Norge lagres i depo slik som før. Det har blitt forbudt. Tiden da man kunne se hundrevis av måker fly rundt omkring over store berg med søppel er forbi. Nå sendes det til Sverige og blir brendt der med mindre man har et forbrenningsanlegg selv slik som fjernvarmeanlegget til Haukeland sykehus. Alt avfall skal gås gjennom først manuelt for å skille ut metall og glass. Og det gjør man her på Ragn Sells. Etter sortering går avfallet oppi store containere som lastes på lastebiler og kjøres til Sverige.
Hvis man får puttet et lik i en container med ferdigsortert avfall som skal til Sverige for brenning, uten å bli oppdaget, så er jobben gjordt. Anlegget er vel lukket, men det betyr ikke at det er umulig å komme seg inn der.
I Dung-Tran-Larsen-saken fryktet man noe slikt. Ektemannen Bjarte Larsen kjørte lastebil, og hadde direkte tilgang til forbrenningsanlegget i Rådalen i Bergen. Politiet drev tester her med en 60 kilos død gris for å finne ut hva som evt. ble igjen hvis man kastet et lik oppi der.
Senast redigerad av Orderud. 2020-01-01 kl. 06:56.
Citera
2020-01-01, 07:12
Medlem
Niffys avatar
Tldr: Jeg er veldig nysgjerrig på hva som ble gjort de første 48 timene i saken.

I alvorlige kriminalsaker snakker man ofte om de kritiske første 48 timene.

I de fleste saker så vil en løsning være tydelig, eller gi spor, umiddelbart. (innen 48 timer er forholdsvis umiddelbart, i såpass alvorlige saker)

Offentligheten ble ikke informert om saken før lenge etterpå, men litt har vi jo fått vite om hva som skjedde de første par dagene etterpå, men ikke så mye.

Jeg har registrert at det har vært noe forvirring blant oss utenforstående angående når politiet først tok seg inn i boligen.

Vi har vitneutsagn fra naboer, som sier at lysene var på i huset utover kvelden den 31 oktober, lenger enn ekteparet vanligvis pleide å være oppe.

Så har vi noen som sier at det ikke var krimteknikere i huset før to dager senere.

Og så mye mer vet jo ikke vi, som ikke har befatning med saken.

Men vi kan legge til grunn at mye, eller alt egentlig, faktisk skjer eller blir belyst de første 48 timene.

Hva var det som potensielt drøyde ut disse prosessene?

Vi vet jo at det ble fremsatt alvorlige trusler og så videre, som man i utgangspunktet tok på alvor, siden man jo valgte å legge lokk på saken i 10 uker, men undersøkelser ble gjort, mot en annen, eller alle, teorier, lenge før 10 uker.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til hele denne saken blir blåst, og vi får vite hele prosessen, spesielt det som omhandler den første, kritiske tiden...
Senast redigerad av Niffy 2020-01-01 kl. 07:22.
Citera
2020-01-01, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Tldr: Jeg er veldig nysgjerrig på hva som ble gjort de første 48 timene i saken.

I alvorlige kriminalsaker snakker man ofte om de kritiske første 48 timene.

I de fleste saker så vil en løsning være tydelig, eller gi spor, umiddelbart. (innen 48 timer er forholdsvis umiddelbart, i såpass alvorlige saker)

Offentligheten ble ikke informert om saken før lenge etterpå, men litt har vi jo fått vite om hva som skjedde de første par dagene etterpå, men ikke så mye.

Jeg har registrert at det har vært noe forvirring blant oss utenforstående angående når politiet først tok seg inn i boligen.

Vi har vitneutsagn fra naboer, som sier at lysene var på i huset utover kvelden den 31 oktober, lenger enn ekteparet vanligvis pleide å være oppe.

Så har vi noen som sier at det ikke var krimteknikere i huset før to dager senere.

Og så mye mer vet jo ikke vi, som ikke har befatning med saken.

Men vi kan legge til grunn at mye, eller alt egentlig, faktisk skjer eller blir belyst de første 48 timene.

Hva var det som potensielt drøyde ut disse prosessene?

Vi vet jo at det ble fremsatt alvorlige trusler og så videre, som man i utgangspunktet tok på alvor, siden man jo valgte å legge lokk på saken i 10 uker, men undersøkelser ble gjort, mot en annen, eller alle, teorier, lenge før 10 uker.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til hele denne saken blir blåst, og vi får vite hele prosessen, spesielt det som omhandler den første, kritiske tiden...

Gleder meg jeg også. Det kommer en dag når dem har bestemt seg for å enten ta ut siktelse eller at dem ikke kan gjøre noe, og da må jo alt komme på bordet.
Samtidig tror jeg at det blir momenter i saken som vil bli holdt hemmelig i kanskje flere år framover.
I vålnessaken f.eks. fikk man flere år etterpå vite om hemmelige politidekkoperasjoner der man prøvde å lede drapssiktede Jørn Hugo Rikardsen Behrmann inn i en felle og få han til å innrømme drapet på Per Vålnes, men uten hell. Dette var før han og Tanja ble pågrepet. Samme metode som ble brukt mot denne 7barnsmoren som forgiftet en mann med tabletter på et hotell. Man satte inn en insider som fikk tilgang til privatlivet og fikk lurt ut opplysninger. I dette tilfellet fikk man til en lang forvaringsdom.
Mens selve etterforskningen i vålnessaken gikk sin gang så fikk vi vite alt som foregikk. Når dem åpnet gulvet i huset i Åsveien 5 i Storsteinsnes, og når dem åpnet gulvet der Tanja og Jørn Behrmann jobbet, på denne gjestestuen. Når dem sendte døde hunder til obduksjon osv.
Men her i denne saken, så er det totalt hemmelighold. Man får vite ting mange måneder etterpå, men ikke fortløpende.
Alt er mystisk, og det virker som han har en slags beskyttelse rundt seg.
Noe slags brorskap?
Jeg tror dessverre ikke at man får satt TH bak lås å slå.
Uten et lik, så blir det som i vålnessaken. Man kan rett og slett ikke bevise at hun er drept, eller om hun har begått selvmord, eller om hun sitter på en eller annen øy utenfor Brasil med solbriller og hatt og nyter livet. Man får sikkert satt TH inn i varetekt i et år, men så slipper statsadvokaten han løs til slutt. Samme som i Vålnessaken og Dungsaken.
Senast redigerad av Orderud. 2020-01-01 kl. 14:02.
Citera
2020-01-01, 15:21
Medlem
firfirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nå er det vel forskjell på positiv og negativ oppmerksomhet.
Petter Stordalen er glad i oppmerksomhet, men jeg tviler på at det det ville vært mere sannsynelig at det var han som sto bak hvis vi snudde på rollene og at det var petters kone som forsvant.
Ingen liker vel å bli peket på som en mulig gjerningsmann uansett om man heter Hagen eller Stordalen. Tror ikke S#vein Jemtland heller tenkte på medieoppmerksomhet idet han fyrte av sin sovjetiske Makarov 9mm mot J#nne.
Men jeg tror de fleste har bitt seg fast i denne statistikken som sier at de fleste koner som blir drept, blir drept av ektemannen, også jeg tror det. Man har kanskje fått litt tunellsyn der.
Det er mange biter i denne saken som man legger på plass, bl.a dette med styreverv og at Anne og datteren forsvant fra styret. Man setter det i sammenheng med en evt. konflikt og en evt skilsmisse.
Men faktisk så vet vi ikke hvorfor dem ble ute av styret, og heller ikke hvor lenge dem hadde sittet der. Men vi vet at dem ble ute av styret rett før forsvinningen. Man har dette med at TH er gjerrig, fordi man kan se det på bilen hans, og huset, sammenliknet med hans penger, og at han da må være en stor drittsekk.
Politiet letet under isen utenfor huset hans, og dem letet i en hytte på fjellet.
Det går rykter om utroskap, og at TH har en episode med en trussel mot en annen mann.
Rykter sier at det var et vanskelig ekteskap rundt 1994, og det kan man forsåvidt se på dokumentene for eiendommen Sloraveien og Annes hytteeiendom.
Det kan se ut som at de allerede da forberedte seg på en skilsmisse.
En skilsmisse i 1994 ville ikke kostet så mye for TH, men en skilsmisse i dag ville fått et helt annet utfall.
For min del tror jeg ihvertfall at det er TH som står bak, når alle disse brikkene legges på plass.

tja, jeg synes nå ikke det rimer helt at en person som iløpet av sitt liv har holdt en lav profil og unngått offentligheten, om han planla å gjøre seg av med konen sin skulle ressigere en av de mest spektakulære og medieomtalte forbrytelsene i norge.
Citera
2020-01-01, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firfir
tja, jeg synes nå ikke det rimer helt at en person som iløpet av sitt liv har holdt en lav profil og unngått offentligheten, om han planla å gjøre seg av med konen sin skulle ressigere en av de mest spektakulære og medieomtalte forbrytelsene i norge.

Nei, hvis han har tenkt på det med omtale, og han hadde visst om at det skulle bli en slik stor sak av det i media og i forum som dette, så virker det jo pussig. Det bærer jo også preg av å ha vært planlagt i lang tid, så han har jo hatt tid til å tenke seg om i den grad det er TH. På en annen side, så kanskje halve arven sto på spill, og han måtte få henne til å forsvinne på en måte som gjorde at han ikke ble tatt. På denne måten med at norges befolkning ikke fikk vite om saken før 2 mnd etterpå, så har han jo da fått kjøpt seg litt tid. Dashbordkamera osv har ikke lengre opptak av en evt grå bil osv.
Det kan jo være som du sier, selv om de fleste tror at TH står bak.
Men det er rart at det ikke nevnes noen konflikter.
Man vet jo om denne rettsaken mellom TH og Pareto, men jeg ser ikke noe hevnmotiv der. Det var vel noe folk i Pareto som først svindlet TH og vennene hans, og må da ta regningen for det i form av fengselsstraff. Men det kan jo være andre konflikter som TH av en eller annen grunn må holde hemmelig.
Citera
2020-01-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firfir
Enig med deg. ”Alle” ville visst at en kidnapping i Norge ville blitt en stor mediesak. Når kidnappinger skjer innad kriminelle miljøer, blir også dette skrevet om, men hvis en kidnapping skjer i et miljø som i dette tilfellet, og med et trusselbrev som i denne saken, tilsier det at mediedekningen ville blitt enorm, noe den også har blitt. Dette er for meg det som taler mest for at TH IKKE er GM. Også det at han, hvis han skulle vært GM, ikke da følger regien i sitt eget utpressingsbrev, altså kontakter politiet på tross av det som står i trusselbrevet om hva som vil skje dersom han gjør det. HVIS han skulle være GM, hvorfor ikke da følge ”regien” i brevet og bare betale løsesummen?
Senast redigerad av univers123 2020-01-02 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in