2020-01-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmakontot92
Det ska alltid skyllas på blattar.... 😴 Så jäkla tröttsamt. Det finns idioter överallt oavsett vart man kommer ifrån.

Det är ganska tröttsamt med personer med konstanta skygglappar för ögonen också...Det har smällts raketer i 50+ år av svenskar och det har fungerat någorlunda. Man kan fundera på varför förbudet kommer nu? Men jag förväntar mig inte att du ska förstå. Hjärntvätt! Du får gärna komma dragandes med argumentet rädda hundar osv. men försök att se sanningen någon gång!
Citera
2020-01-01, 01:20
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Stämmer inte.
Men hey, ytligare ett räkneexempel från en skithög.

https://ida.msb.se/dokument/infoblad/Fyrverkerier.pdf

Bara lägg ner din jävla nolla. Menar du på allvar att du inte fattar att förbudet kommer pga jävla dårar som med avsikt skjuter på snuten, annan blåljus personal, och andra människor?!

Att fyll-Börje drog en raket i ögat av misstag är liksom inte anledningen!

Snart kommer du väll att säga att förbjuda civiltägda jakt och sportskyttevapen får ner skjutningarna bland dom kriminella gängen... Jävla nolla blir så trött på idioter som dig.
Citera
2020-01-01, 01:23
Medlem
Sunimods avatar
De påstår att de flyr från krig och dödshot.
Så kommer de hit och fortsätter med eländet.

Trovärdiga?
Intelligenta varelser?
Citera
2020-01-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
förbudet

Vet inte vilken håla du lever i, men alla tobaksbutiker i Stockholm säljer!
Så det är inte förbjudet att köpa!

Du kan springa in på ÖoB, köp där och smäll din huligan!

https://www.öob.se/storage/ma/d0cdd7564d1a4c92a7bf3b0770c0cf84/4a38c8839663487eb0b1dad1700b3530/pdf/E6BC2336519D7E7AAA73A54E53D8F642AFB98FA1/fyrverkerier-2019.pdf
Citera
2020-01-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Åh jävla hundägare... Jävla gnäll hundar skall för fsnbintevens vara i stan heller då. Och jag trampar iver jävla hundskit året om. Förbjud privatägda hundar! Dom är ju jättefaaaarliga! Gängen har kamphundar! Förbjud Olgas Taxjävel!!! Nu.

Så jävla bitter...INGEN hindrar dig att köpa smällare ditt slem!
Citera
2020-01-01, 01:32
Medlem
sverjevenns avatar
Om man är på flykt och traumatiserad och jävlig av krig, varför i helvete kastar man då raketer och bangers och fan vet på allt ifrån poliser till barnvagnar? Jävla idioter!
Svensken är en saktmodig trögstartad jävel men när måttet är rågat så är det! Det kommer att bli ordning igen, men det tar tid. Och allt pga idiotiska såssar av olika slag.
Citera
2020-01-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Har inte sagt att deras känslor är fel, och ny lag är införd nu, men sluta spela upp det som om det vore nåt jävla inbördeskrig. Hade det varit sommar hade ungdomarna kastat vattenballonger.

Det är sådana som du som förstört vårt land, ge dom lite bullar så blir det bra va?

Känslor? Du menar att det är känsliga poliser som duckar när de försöker skydda ambulanser? Vattenballonger? Önskar du fick ett knallskott i plytet så du hade förstått skillnaden. Idiot!
Citera
2020-01-01, 01:33
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Aha nice ingen skadad.
Då kan dom ju bara fortsätta.. Inte direkt så att någon bryr sig.

Aftonhoran är det första som kommer upp när man googlar.
Jag läser ej aftonhoran.. Jag googlar som en liten get på artiklar.
Och då kommer aftonhoran upp och skriver typ "Poliser attackerade med raketer"
"Polisbil vandaliserades" "poliser eskorterar ambulanser"
"Polisen eskorterar brandbilen"
"Polisen går inte in i dessa områden utan backup"

Etc etc

Vilka menar du att polisen väntar backup på?

Du vet om att Aftonbladet säljer lösnummer på krigsrubriker va?

Vem har sagt att busliv ska få fortsätta? Polisen ingriper och tog 2 i förvar idag. Vad är problemet?
Citera
2020-01-01, 01:35
Medlem
Jiiimboohs avatar
Fast smällare förbjöds redan vid nyår 2001/-02 och det hade nog inte så mycket med invandring att göra. Jag är medveten om det nya förbudet mot raketer på pinne, men jag menar att det kan finnas andra orsaker än invandrares beteende till detta. Så långt tillbaka jag kan minnas har vissa argumenterat för förbud mot raketer. De senaste årens stökigheter kanske påskyndade beslutet eller var det som fick bägaren att rinna över.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2020-01-01 kl. 01:45.
Citera
2020-01-01, 01:36
Medlem
Citat:
Anledningen är att det försvann fingrar och ögon varje nyår sedan 1965. Conny, svenny och benny byggde egna smällare och stoppade in dom i rör. De kunde också smälla i fickan.

Åldersgräns kom redan 2007 eller tidigare. Kan inte folk googla eller ens tänka längre idag? Att skylla allt på invandring har varit populistiskt och enkelt sedan Dackefejden förfan.

Gå och lägg er om ni inte orkar vara uppe till lasershowen.
googla själv det har kommit nya regler 2019 numera krävs tillstånd för att avlossa raketer

det är inte så långsökt att tänka sig att det förbudet kommer sig av att invandrare i malmö brukar sikta på folk med den här typen av fyrverkeripjäser
Citera
2020-01-01, 01:37
Medlem
Ansök om tillstånd för raketer på närmaste polisstation så slipper ni avreagera er på blattar och bli vuxna som AGERAR istället!
Citera
2020-01-01, 01:37
Avslutad
Citat:
Vilka menar du att polisen väntar backup på?

Du vet om att Aftonbladet säljer lösnummer på krigsrubriker va?

Vem har sagt att busliv ska få fortsätta? Polisen ingriper och tog 2 i förvar idag. Vad är problemet?

Mja..
Nu va det ju så att dom interljuvade poliser.
Och dom sa att vi går inte in ensamma i det är området.

Och så tog dom på sig hjälm, skottsäker väst och massa annat i väntan på fler poliser.

Ambulanser har ju fått poliseskort för att vakta ambulansen. Eftersom dom tidigare blivit attackerade. Dom har punkterat däck och slagit sönder rutan osv.

Från en bro har ju folk kastat sten på utryckningsfordon.. etc etc etc
Finns ju hur mycket som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in