2020-01-01, 00:33
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Säg nått dom inte har förstört...
Socialdemokraternas antal väljare.
Citera
2020-01-01, 00:33
Medlem
G-punktens avatar
Årets ord 2020: Anarkotyranni.

"'Anarkotyranni" beskriver ett dysfunktionellt tillstånd där staten är anarkiskt hopplös i att hantera större frågor men skoningslöst tyrannisk i upprätthållandet av små frågor. Francis beskrev det som "statens misslyckande att upprätthålla lagar och samtidigt kriminalisera laglydiga och oskyldiga."
Citera
2020-01-01, 00:34
Moderator
Chantres avatar
Är väl snarare tvärtom.

Nysvenskarna som drämmer iväg fyrverkerierna.

Svensson har inte råd att köpa de här tårtorna för ett par hundra.
Citera
2020-01-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Nej det har användaren Online_always inte missat, den människan har ägnat ett par dagar här på fläskbak till att förneka dom problemen i flera trådar.

Yepp, ytterligare en utav pk bottarna.

Ingen normal människa ser inte sambandet.
Svensken skötte fyrverkerierna som de skulle och inte som vapen som sker idag.
Citera
2020-01-01, 00:36
Medlem
Rauno1s avatar
Bor med bra utsikt mot stan, upplevde att det inte syntes lika mycket pga av att pjäserna inte når samma höjd som raketer, Upplevelsen visuellt vara bara 35% jämfört mot 100% förra året.

Det lär bero på konsekvenser av okontrollerad massinvandring, dock ingenting man kan nämna för de flesta som är sådär normalPK, Skulle man gör det eller ens antyda så är det en själv det är fel på. Bättre att ligga lågt och inte låtsas om verkligheten, sticka huvudet i sanden som en struts. Diskutera idol och melodifestivalen istället.
Citera
2020-01-01, 00:37
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Så jävla skönt med raketförbudet. Klockan är 00:24 och det är helt tyst i Stockholm.

Varje land får det festligheter och glädjeämnen det förtjänar. Sverige har misskött sig, och då blir det inte roligare än så här. Islamistpacket vill ju dessutom förbjuda öl och vin, så det blir nog ännu tråkigare i framtiden.
Citera
2020-01-01, 00:42
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ja vad ska man säga, så besviken man blev i år. Man såg ju knappt några fyrverkerier.
Och då firade vi i en relativt stor stad i Sverige och centralt , dock lite lågt. Men man såg ju knappt hälften av vad man såg tidigare. Fyrverkeritårtor ger ju ingen höjd.

Så tack ni invandrare som förstört så att man ej får ha fyrverkerier på pinne längre, eller som min yngsta son sa ”har jag varit vaken för det här?”

Hur många har liknade upplevelser?

Och detta måste ju vara värre för alla djur? Mer smällar en tidigare. Jag har iaf upplevt det så. Mycket smällar men inget mer.

Eftersom jag har både hund och hästar så innebär nyårsafton att se till att ingen panik utbryter, men det gick bra. Som du säger är det en jävla massa smällar. Jag hörde också tre ordentliga... dån tror jag är bäst ord. Kändes mer i marken än de hördes, och långt borta. Mäktiga vibrationer. Måste varit dynamit, vilket känns rätt logiskt med tanke på att jag bor en bit ut på landet.

För mig får dom gärna lägga ner skiten, men samtidigt inser jag att jag är i minoritet som hund/hästägare så jag får väl foga mig. Om man bara kunde få ner ljudnivån en aning skulle det bli mycket bättre.
Citera
2020-01-01, 00:44
Medlem
Ni skulle bo där jag gör!!! I en liten stad där det varit fantastiskt fyrverkeri från alla håll i en och en halv timme🤗🤗. Tack till er som lät mig se detta 👍.
Citera
2020-01-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmakontot92
Det ska alltid skyllas på blattar.... 😴 Så jäkla tröttsamt. Det finns idioter överallt oavsett vart man kommer ifrån.

Men det är ALLTID bara "Blattar" som tar till den extra nivån att skicka raketer på räddningspersonal, när stenarna tar slut...
Senast redigerad av Dredden 2020-01-01 kl. 00:52.
Citera
2020-01-01, 00:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Eftersom jag har både hund och hästar så innebär nyårsafton att se till att ingen panik utbryter, men det gick bra. Som du säger är det en jävla massa smällar. Jag hörde också tre ordentliga... dån tror jag är bäst ord. Kändes mer i marken än de hördes, och långt borta. Mäktiga vibrationer. Måste varit dynamit, vilket känns rätt logiskt med tanke på att jag bor en bit ut på landet.

För mig får dom gärna lägga ner skiten, men samtidigt inser jag att jag är i minoritet som hund/hästägare så jag får väl foga mig. Om man bara kunde få ner ljudnivån en aning skulle det bli mycket bättre.

Kände samma djupa "muller" här vid flera tillfällen mitt inne i stan så det är nog nån vanlig fyrverkeripjäs.
Citera
2020-01-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palman
Ni skulle bo där jag gör!!! I en liten stad där det varit fantastiskt fyrverkeri från alla håll i en och en halv timme🤗🤗. Tack till er som lät mig se detta 👍.

Skönt att du bor ute på vischan då där ni inte har samma problem. Nu handlar det om Stockholm, Sveriges huvudstad. Jävla bondläpp.
Citera
2020-01-01, 00:47
Avslutad
Märkte knappt nån skillnad. Vad var förbudet ens? Känns som om det var fyrverkirier överallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in