2019-12-31, 23:37
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag måste bara ställa en fråga. Jag fick höra detta av en kompis som jag är väldigt skeptisk till och jag måste höra om detta verkligen kan stämma, det tror jag inte men vill bara kolla:

Han hävdar att förbjudet av nyårsraketer beror på migrationen. Han säger vidare att det är migranter som missköter och missbrukar raketerna genom att skjuta mot folkmassor och att det är därför de har förbjudits. Det kan inte vara sant eller? Han måste fara med osanning?
Är du seriös, det känns som om du trollar. Är du den enda i Sverige som inte förstod vad detta berodde på?
Citera
2019-12-31, 23:41
Medlem
Ganonitos avatar
Ja klart. Svenskar har i alla tider kunnat skjuta fyrverkerier utan att använda dem som vapen mot hundar, andra människor, polis och räddningstjänst. Men nu tar man in kaosblattar och då blir det såhär för att utvisa kaosblattarna och sätta hårt mot hårt är ju inget alternativ för vår dialogpolis och femnistiska regering.
Citera
2019-12-31, 23:53
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Trodde det berodde på skotträdda hunnägare

Hundägarna hade inga större problem innan våra nya medborgare började smälla som galningar redan till lucia och kastade bangers mot folk. Ja, de gnällde ganska befogat på tolvslaget men en kvart kan man hantera. Svårare med nästan tre veckors plåga.

Lobbygruppen hundägare är mycket riktigt en av de starka anledningarna att det mesta är förbjudet men man ska alltid komma ihåg vilka det är som orsakat allt rabalder från början.
Citera
2019-12-31, 23:54
Medlem
Det ska alltid skyllas på blattar.... 😴 Så jäkla tröttsamt. Det finns idioter överallt oavsett vart man kommer ifrån.
Citera
2020-01-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Är du seriös, det känns som om du trollar. Är du den enda i Sverige som inte förstod vad detta berodde på?

Jag är seriös. Trodde detta främst berodde på att djuren (hundar, katter etc) mådde dåligt pga deras känsliga hörsel...
Citera
2020-01-01, 00:21
Medlem
Det är inte svenskar som skjuter raketer mot poliser och brandmän. Tacka blattarna för ännu en insats! Några enstaka fyrverkerier vad jag ser. Svagt. Bättre att skita i det helt och hållet nu.
Citera
2020-01-01, 00:23
Medlem
MrAndress avatar
Invandrarna har förstört nyårsafton.

Ja vad ska man säga, så besviken man blev i år. Man såg ju knappt några fyrverkerier.
Och då firade vi i en relativt stor stad i Sverige och centralt , dock lite lågt. Men man såg ju knappt hälften av vad man såg tidigare. Fyrverkeritårtor ger ju ingen höjd.

Så tack ni invandrare som förstört så att man ej får ha fyrverkerier på pinne längre, eller som min yngsta son sa ”har jag varit vaken för det här?”

Hur många har liknade upplevelser?

Och detta måste ju vara värre för alla djur? Mer smällar en tidigare. Jag har iaf upplevt det så. Mycket smällar men inget mer.
Citera
2020-01-01, 00:24
Medlem
knasen79s avatar
Så jävla skönt med raketförbudet. Klockan är 00:24 och det är helt tyst i Stockholm.

EDIT: Enbart några avlägsna smällar från Ålsten/Smedslätten där de säkert ligger i för att skjuta slut på sina fyrverkerier motsvarande en vanlig knegares månadslön.
Citera
2020-01-01, 00:26
Medlem
DaChiefs avatar
Som vanligt är det invandringens fel. Om inte invandrarungdomar missbrukat användandet av raketer är det bara miljömupparna och tragiska ”djurvänner” som drivit för ett förbud.

Men som ni ser vänder opinionen. 2020 kommer vara året då det blir helt uppenbart att upprensningen stödjs av folket.
Citera
2020-01-01, 00:30
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Typ varenda artikel som handlar om problem med raketer involverar babbemän.
Kolla expressen, aftonbladet etc etc.

Polisen blir attackerad med raketer, Vanligt folk blir attackerade med raketer,
Etc etc..

Det kan du omöjligt ha missat

Nej det har användaren Online_always inte missat.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-01-01 kl. 00:37.
Citera
2020-01-01, 00:31
Medlem
9797s avatar
Säg nått dom inte har förstört...
Citera
2020-01-01, 00:33
Medlem
Ja det var det tamaste nyåret jag någonsin varit med om sett till fyrverkeri-spektaklet. Hade 2 som avfyrade raketer hyfsat nära, och såg en 3:e ett par kilometer bort. Dom började rätt så tidigt, redan vid 23:52, men 00:05 blev det helt tyst. Tyckte dock det var rätt så skönt att slippa raketer i 45 minuter som det brukar kunna bli vissa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in