2019-12-31, 23:16
Avslutad
Ja.

En jävla massa babbelusker har skapat kaos varje nyårsafton i många år nu.
folk är trötta
Polisen orkar inte bli beskjutna
etc etc..

Så är läget i det vackra fina multikultiSverige.
Åhh älskar hur Sverige har blivit.

Fanns det problem förut=? Svar ja
Men inte i närheten av det jävla kaoset vi har idag.
Citera
2019-12-31, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Anledningen är att det försvann fingrar och ögon varje nyår sedan 1965. Conny, svenny och benny byggde egna smällare och stoppade in dom i rör. De kunde också smälla i fickan.

Åldersgräns kom redan 2007 eller tidigare. Kan inte folk googla eller ens tänka längre idag? Att skylla allt på invandring har varit populistiskt och enkelt sedan Dackefejden förfan.

Gå och lägg er om ni inte orkar vara uppe till lasershowen.

Typ varenda artikel som handlar om problem med raketer involverar babbemän.
Kolla expressen, aftonbladet etc etc.

Polisen blir attackerad med raketer, Vanligt folk blir attackerade med raketer,
Etc etc..

Det kan du omöjligt ha missat
Citera
2019-12-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Det är ytterligare ett steg att förminska svenska trevligheter och traditioner.

Som om det bara är Sverige som skjuter raketer vid nyår...... 😴
Citera
2019-12-31, 23:21
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmakontot92
Som om det bara är Sverige som skjuter raketer vid nyår...... 😴

Det sa jag inte.
Citera
2019-12-31, 23:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag måste bara ställa en fråga. Jag fick höra detta av en kompis som jag är väldigt skeptisk till och jag måste höra om detta verkligen kan stämma, det tror jag inte men vill bara kolla:

Han hävdar att förbjudet av nyårsraketer beror på migrationen. Han säger vidare att det är migranter som missköter och missbrukar raketerna genom att skjuta mot folkmassor och att det är därför de har förbjudits. Det kan inte vara sant eller? Han måste fara med osanning?

Sovit under en sten?

Förbudet kom till efter migranternas bravader på Möllevångstorget 2016

https://www.youtube.com/watch?v=d1KzCa7E7hk

Våldsamt upplopp i Kristianstad i kväll:

Citat:
– Vi har vad jag skulle säga ett våldsamt upplopp. Det är väldigt rörigt, mycket eldande av allt möjligt, soptunnor som det tänds eld på, raketer som skjuts mot husväggar och personer som gör våldsamt motstånd. Man lyssnar inte på vad patrullerna säger och vägrar gå därifrån.

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/ungdomar-omhandertagna-efter-raketskjutningar/

Citat:
Ungdomsgäng hindrade och attackerade brandmän i Helsingborg

https://www.hd.se/2019-12-28/larm-om-brand-vid-adolfsberg-i-helsingborg

Citat:
En förskola i Landskrona har börjat brinna i Landskrona efter att ungdomar skjutit med raketer, skriver Kvällsposten.

När räddningstjänsten kom till platsen utsattes de även för beskjutning med fyrverkeripjäserna och var därför tvungna att avvakta med släckningen tills dess att polisen kallats till platsen.

https://www.fplus.se/forskola-i-landskrona-i-brand-efter-raketattack/a/LABdOp

Citat:
I flera skånska städer, framför allt Helsingborg, Kristianstad och Landskrona, har fyrverkerier riktats mot poliser under mellandagarna. Enligt Ewa-Gun Westford, presstalesperson vid polisen i region Syd, har över 100 incidenter med fyrverkerier och smällare rapporterats till polisen mellan söndag morgon och måndag morgon.

https://www.svd.se/polisen-rustar-for-stokigt-nyar--trots-raketforbud
Citera
2019-12-31, 23:25
Medlem
fejsetnr1s avatar
Vad tror du själv? Bengt och Erik i Värmland fick en psykos därför blev d så....
Citera
2019-12-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Din vän försöker trolla dig eller så är han en vit invalad SD-apa
Hoppas på det förstnämnda
https://www.expressen.se/nyheter/raketer-till-nyar-2019-nu-kravs-tillstand-och-kurs/

Haha fin länk till en av sveriges värsta hat-tidningar och fake news spridare.
De kan säga vad de vill, förbudet kom året efter att blattarna sköt raketer på folksamlingar, polis, ambulans och kaosade som fan. Så ingen vettig människa går på de där lögnerna.
Citera
2019-12-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag måste bara ställa en fråga. Jag fick höra detta av en kompis som jag är väldigt skeptisk till och jag måste höra om detta verkligen kan stämma, det tror jag inte men vill bara kolla:

Han hävdar att förbjudet av nyårsraketer beror på migrationen. Han säger vidare att det är migranter som missköter och missbrukar raketerna genom att skjuta mot folkmassor och att det är därför de har förbjudits. Det kan inte vara sant eller? Han måste fara med osanning?

Sanningen är nej. Det infördes innan babben kom på att skjuta raketer mot poliser och räddningstjänst.

Förbud hjälper som ni uppenbarligen ser inte mot babbar. Det är inte heller tillåtet att skjuta folk, men det gör man ändå.

Tyvärr har vi inte tillräckligt många fängelseplatser. Men annars hade man gett dem valet att antingen lämna landet eller sitta i finkan.
Citera
2019-12-31, 23:28
Medlem
knasen79s avatar
Inga raketer för att sympatisera med hundkräk, miljömuppar, krigsflyktingar och bittra, ensamma Sverigedemokrater ...
Citera
2019-12-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Anledningen är att det försvann fingrar och ögon varje nyår sedan 1965. Conny, svenny och benny byggde egna smällare och stoppade in dom i rör. De kunde också smälla i fickan.

Åldersgräns kom redan 2007 eller tidigare. Kan inte folk googla eller ens tänka längre idag? Att skylla allt på invandring har varit populistiskt och enkelt sedan Dackefejden förfan.

Gå och lägg er om ni inte orkar vara uppe till lasershowen.

Skillnaden var att Conny och Benny smällde upp sina egna fingrar och använde inte grejjorna som vapen, så ta du din välling och gå och lägg dig själv din mentala invalid.
Citera
2019-12-31, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Sanningen är nej. Det infördes innan babben kom på att skjuta raketer mot poliser och räddningstjänst.

Förbud hjälper som ni uppenbarligen ser inte mot babbar. Det är inte heller tillåtet att skjuta folk, men det gör man ändå.

Tyvärr har vi inte tillräckligt många fängelseplatser. Men annars hade man gett dem valet att antingen lämna landet eller sitta i finkan.
Förbudet infördes 1/6 i år, och så vitt jag vet, så fanns det gott om nysvenskar för ett halvår sen.
Citera
2019-12-31, 23:36
Bannlyst
Det var väl inte met än 40 år sen man kunde köpa dynamit och pentylstubin över disk i Sverige och idag kan vi inte ens sälja fyrverkeri utan att det utbryter ett mindre inbördeskrig.

Men visst, vi har haft svenska stollar genom åren, men det har varit enstaka individer, á la sabbatssabotören på 40-talet och bombmannen på 80-talet. Idag har vi tusentals mentalt retarderade människor från tredje världen som knappt kan hantera skosnören utan att skada sin omgivning med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in