2019-12-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Dagens roligaste inlägg! 😂 Nej, de hade inga blodsband.

Den äldre kvinnan har bilder på honom som typ 8-åring och talar om honom som han var hennes son...
Citera
2019-12-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nu grep de ju två stycken som var maskerade och med skyddsväst. Visar det sig att de har tändsatspartiklar på händer eller armar som går att matcha med det på BO är det ju otroligt svårt att slingra sig ur det. Så återstår att se.

de greps ju på morgonen, tror inte sådana partiklar är kvar särskilt länge, de kanske bränt sina kläder mm dessutom

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Gunshot residue is the consistency of flour and typically only stays on the hands of a living person for 4–6 hours.
källa https://en.wikipedia.org/wiki/Gunshot_residue
Citera
2019-12-31, 20:02
Medlem
Om infon stämmer om att det är hens egna som klippt honom är det en fundering jag har.

En trådsanning är att p0y hängde öppet och lätt att hitta, om vi utgår från att det stämmer vilket bedyras av forumanvändare från Rinkeby så gör jag följande reflektion.

Borde inte Yashin och de andra kunna närma sig honom utan maskering?
Visste p0y redan att han var körd - varför hängde han då öppet som vanligt?

Jag får inte ihop dessa båda, antingen låtsas man vara cool och klipper någon helt out of the blue, eller så kommer man ju maskerad, men det gör man väl för att den man skjuter utifall denne överlever inte skall veta vem skytten var, och då skjuter man väl inte i huvudet eller?

Det är något märkligt med hela händelsen. Även konstigt med det mycket tidiga gripandena.
Citera
2019-12-31, 20:05
Medlem
Beeenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Står ju i Expressen att en 22-åring är gripen misstänkt. Denna person ska ha varit i finkan för grovt vapenbrott tidigare. Om det är en känd rappare så passar ju Yasin in ganska bra. Samma ålder och har precis suttit inne.

Förutom de faktum att Yasin är 21 och inte 22 år.

Så över 500 inlägg med massa gissningar, falska utpekanden och sorgliga flashback rasister som brölar uft.
Citera
2019-12-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenie

Så över 500 inlägg med massa gissningar, falska utpekanden och sorgliga flashback rasister som brölar uft.
Det var någon tidigare som skrev att han fyller 22 om någon vecka.
Citera
2019-12-31, 20:09
Medlem
Citat:

Okej vem annars blev gripen förra året med poy för grovt vapenbrott? de skrev fel 22 år istället för hans riktiga ålder 21 år
Citera
2019-12-31, 20:14
Medlem
bl1nks avatar
Citat:

Oj, första gången jag har blivit kallad rasist (annars brukar det vara kommunist). Tänkte mer på att tidningar kan runda av uppåt om de inte vill vara allt för tydliga. Men visst det behöver inte vara han.
Citera
2019-12-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
de greps ju på morgonen, tror inte sådana partiklar är kvar särskilt länge, de kanske bränt sina kläder mm dessutom

källa https://en.wikipedia.org/wiki/Gunshot_residue

Det är riktigt att partiklar lossnar men om man grips maskerad så är det inte särskilt troligt att man hunnit göra så mycket så att man bränt kläder. Vore ju intressant att höra logiken annars om varför man inte brände sin maskering samtidigt.

Min gissning är att de blivit tagna väldigt nära inpå incidenten och att de kommer ha spår på sig. Självfallet kan det vara så att de inte har det men återigen så ser vi ett ärende där de MGM definitivt agerar riktigt klantigt såsom i C3say ärendet.
Citera
2019-12-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är riktigt att partiklar lossnar men om man grips maskerad så är det inte särskilt troligt att man hunnit göra så mycket så att man bränt kläder. Vore ju intressant att höra logiken annars om varför man inte brände sin maskering samtidigt.

Min gissning är att de blivit tagna väldigt nära inpå incidenten och att de kommer ha spår på sig. Självfallet kan det vara så att de inte har det men återigen så ser vi ett ärende där de MGM definitivt agerar riktigt klantigt såsom i C3say ärendet.

tror jag misstolkade expressen, de skrev att de greps under morgonen men tror de menar under natten för att de skriver att de greps snart efter dådet
Citera
2019-12-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AqzeLBoss
Står nu på Expressen att mannen är 21 år och inte 22 som tidigare.

nu vet vi definitivt att det är yasin
Citera
2019-12-31, 20:21
Medlem
Citat:

Oj ja ett års skillnad gör ju spekulationerna helt off...... mmmm. Det kan ändå vara han om du enbart bedömer det som omöjligt på grund av åldern. Media brukar ju minst sagt missa ibland.

Sen att du babblar om rasister är oklart varför. Sett till statistiken i dessa ärenden är det ju säkerligen 90% av de inblandade som är av utländsk härkomst i någon form -lågt räknat. Det är ju inte rasism utan fakta. Rasism kan ju möjligen vara hur man uttrycker sig om dessa individer om man blir osaklig och kallar de för apor eller något men detta är Flashback och inte någon genusklass på socionomprogrammet.
Citera
2019-12-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
tror jag misstolkade expressen, de skrev att de greps under morgonen men tror de menar under natten för att de skriver att de greps snart efter dådet

Ja. Lugnt. Bra snack ändå. Det är ju bra för diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in