2019-12-30, 15:08
Medlem
Catellas avatar
Colamange du ser att jag har koll på datumen
Citera
2019-12-30, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av colamange
Blir svårt att läsa den på plats om en domare måste gå igenom vad som är sekretess eller inte.

Det är ingen domare som gör det. Det gås igenom av den administrativa personalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Catella
Colamange du ser att jag har koll på datumen

Ja, du verkar haft insiderinfo som stämde väldigt bra.
Citera
2019-12-30, 16:19
Medlem
Pottfrillas avatar
Stämningsansökan https://docdro.id/lr6MPKB
Citera
2019-12-30, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pottfrilla

Haha så Kåre är en liten rövknullare ändå

Om han nu gillar att knulla tjejer i röven via tvång så hoppas jag han gillar att själv bli tvingad till kuk i röven i fängelset.

Kåre är en störd människa!
Citera
2019-12-30, 17:01
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottfrilla

TACK Pottfrilla!
Riktigt obehaglig och skrämmande läsning 😐! Vilken jubelidiot 👿!
(Visar också att flera i målsägandens närhet vetat om vad som försigått under en längre tid och självklart undrar man över varför ingen agerat tidigare).
Citera
2019-12-30, 17:32
Medlem
MrFolds avatar
Han åtalas alltså för tre våldtäkter, inte åtta. Det var väntat i och med att de föll bort som häktningsgrundande. Bra att känna till när man följer är rättsfall är att "Misstankarna kvarstår..." nästan alltid betyder att åklagaren inte lyckats få upp bevisläget så att det räcker för åtal.

På det som står i stämningsansökan ser det tyvärr inte helt självklart ut att åtalen för de våldtäkter som kvarstår kommer att godtas av domstolen. Det finns dock flera vittnen - en av dem hennes f.d. man - som hon verkar ha berättat det för när det hände. Kanske kan också den allmänna bild av KF som lär förmedlas under rättegången hjälpa till för att rätten ska tycka att målsägandens uppgifter och de två vittnena räcker. Notera också att de våldtäkter som åtalet gäller begåtts före samtyckeslagens införande.

När det gäller grov kvinnofridskränkning ser bevisläget bättre ut. Lär bli svårt för honom att prata sig ur det. Hoten är det återigen lite tunnare bevisning mot. Ett intressant vittne här är målsägandens bror som tydligen fört anteckningar under närmare ett år om olika händelser hon berättat för honom om.

Åtalen om ofredande kanske kan ses som delvis ett sätt att ytterligare få fram vilken obehaglig karaktär han är. Det adderar nog inte mycket till straffvärdet att han t ex skrikit att hon är en idiot och en kossa.

Det verkar inte finnas så många direkta vittnesiakttagelser, men den sammanlagda styrkan i alla vittnesmål lär få honom fälld på åtminstone ett antal av punkterna. Om han inte kan presentera någon oerhört sannolik konspirationsteori om varför målsäganden diktat ihop en historia mot honom under lång tid för att "sätta dit" honom.

En riktig jävla gris till man är han, KF.
Citera
2019-12-30, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han åtalas alltså för tre våldtäkter, inte åtta. Det var väntat i och med att de föll bort som häktningsgrundande. Bra att känna till när man följer är rättsfall är att "Misstankarna kvarstår..." nästan alltid betyder att åklagaren inte lyckats få upp bevisläget så att det räcker för åtal.

På det som står i stämningsansökan ser det tyvärr inte helt självklart ut att åtalen för de våldtäkter som kvarstår kommer att godtas av domstolen. Det finns dock flera vittnen - en av dem hennes f.d. man - som hon verkar ha berättat det för när det hände. Kanske kan också den allmänna bild av KF som lär förmedlas under rättegången hjälpa till för att rätten ska tycka att målsägandens uppgifter och de två vittnena räcker. Notera också att de våldtäkter som åtalet gäller begåtts före samtyckeslagens införande.

När det gäller grov kvinnofridskränkning ser bevisläget bättre ut. Lär bli svårt för honom att prata sig ur det. Hoten är det återigen lite tunnare bevisning mot. Ett intressant vittne här är målsägandens bror som tydligen fört anteckningar under närmare ett år om olika händelser hon berättat för honom om.

Åtalen om ofredande kanske kan ses som delvis ett sätt att ytterligare få fram vilken obehaglig karaktär han är. Det adderar nog inte mycket till straffvärdet att han t ex skrikit att hon är en idiot och en kossa.

Det verkar inte finnas så många direkta vittnesiakttagelser, men den sammanlagda styrkan i alla vittnesmål lär få honom fälld på åtminstone ett antal av punkterna. Om han inte kan presentera någon oerhört sannolik konspirationsteori om varför målsäganden diktat ihop en historia mot honom under lång tid för att "sätta dit" honom.

En riktig jävla gris till man är han, KF.

Klockren analys! Håller med att bevisläget mot Kåre inte är jättestarkt ändå även om vi alla vet att han är skyldig till i alla fall det mesta han misstänks för. Jag tror dock det är tillräckligt för fällande dom under de flesta åtalspunkter.
Citera
2019-12-30, 19:26
Medlem
Kommer bli svårt att få fängelsedom på denna bevisning.
Citera
2019-12-30, 19:55
Avstängd
Citat:

Vi får se. Jag tror du får fel. Jag gissar på 4-5 år ändå.

Men visst, man kan inte ta för givet att han kommer bli dömd.
Citera
2019-12-30, 20:09
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:

Med tanke på dina tidigare inlägg känns det mer som att du uttrycker ”din egen önskan” om att han ska gå fri!
Varför begriper jag inte (men jag har mina egna tankar kring det).
Jag är rätt säker på att han blir dömd och det med all rätt.
Målsäganden har en väldigt skicklig advokat i E.M.F.
Det har förvisso K.F oxå i Hanna Lindblom men hon har ju inte lyckats få hans häktning hävd så......
1-0 till målsäganden 👍!
Citera
2019-12-30, 21:00
Avstängd
Kom och tänka på en sak, står Kåres hus helt tomt nu? Han bor ju själv. Känns ju rätt dumt då det blir öppet mål för inbrott.
Citera
2019-12-30, 21:05
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kom och tänka på en sak, står Kåres hus helt tomt nu? Han bor ju själv. Känns ju rätt dumt då det blir öppet mål för inbrott.

Kanske något lite obetänkt att uppmuntra till brott eller vad tycker du själv?
Men åk dit och kolla om du är nyfiken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in