2019-12-31, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway0221
Lite väl många kopplingar mellan alla dessa för att man ska villja släppa det helt dock. Låt mig förklara.

* Den försvunna tjejen tillhör en av dom kända zigenarklanerna i Köping. Baltzar (den andra är släkten Hagert). Även om dom aldrig gjort supergalna grejer genom åren mer än typiska ziggegrejer som olaga hot, slanga bilar, vifta med kniv, bilstöld och smågrejer så har dom av nån anledning alltid umgåtts med dom tyngre kriminella klanerna som Jashari, Briones, Sheiko osv. Detta bekräftas av tjejens sociala media (dessa samma kriminella klaner var hovlevernatör till både BO och troligtvis MGM1 och MGM2 som denna tråd handlar om)

* Tjejens Mamma är bästa kompis (uppenbarligen) med Mamman till Max Mak*onen (* = k) som knarkade ihjäl sig i somras, en massa skriverier osv (finns minnessidor på fonus.se). Denna Max var också vän med BO, MGM1 och MGM2 och även BOs FD flickvän (Fr*da Blomqv*st) samt dennes skjutglade pappa (se FUP tidigare i tråden)

* Tjejens mor verkar tämligen öppen på facebook med att den förvunna tjejen har ett ganska stort drogproblem. Hon verkar dessutom skriven på nygårds öppenvårdsmottagning för drogberoende så man kan anta att livet inte leker direkt.

* Hon är i samma åldersspann som åtminstone MGM1 och MGM2 här, att dom inte var bekanta är nästan omöjligt, särskilt eftersom dom nu verkar dela "fritidsintressen".

* Sus*anne Pärl*rbrink (*=s *=e) verkar den som vara mest mån om att hitta den försvunna tjej skriver på sina öppna profil på facebook att hon kände samtliga inblandade i styckmordet.

Somsagt. Allt kan ju vara slump här men det kan nog vara jävligt prioriterat att försöka hitta denhär tjejen tämligen omedelbart.
Hon har en egen tråd
(FB) Sandra från Kolsva försvunnen sedan den 23/12-2019
Senast redigerad av anniesbrev 2019-12-31 kl. 01:07. Anledning: Länk
Citera
2019-12-31, 01:31
Medlem
hassehustlers avatar
Never mind, fel efternamn.
Senast redigerad av hassehustler 2019-12-31 kl. 01:39.
Citera
2019-12-31, 01:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Ny artikel i Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/a/Wb230Q

I den artikeln beskrivs Rob*n Jene* och El*n Er*ksson (*=i) som ett par som båda bor i, vad jag uppfattat som, El*ns lägenhet.

Kanske har det varit uppenbart för alla att det var så, men även om jag trott att det var så hade jag inte sett det beskrivas så tidigare. Rob*n har ju "officiell" adress i Arboga.

Citera
2019-12-31, 04:23
Medlem
Vad hade Rob*n för yrke, jag har för mig att han jobbade på hemköp eller något liknande ett tag?
Citera
2019-12-31, 07:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I den artikeln beskrivs Rob*n Jene* och El*n Er*ksson (*=i) som ett par som båda bor i, vad jag uppfattat som, El*ns lägenhet.

Kanske har det varit uppenbart för alla att det var så, men även om jag trott att det var så hade jag inte sett det beskrivas så tidigare. Rob*n har ju "officiell" adress i Arboga.

Var hittar du det?
Enligt Ratsit har han adress i Köping.
Citera
2019-12-31, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Nej. Hans adress är hos sin mamma i Köping. BO hade sin adress i Arboga.
Citera
2019-12-31, 09:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Var hittar du det?
Enligt Ratsit har han adress i Köping.

Bör stämma bra.
Enligt inlägg 251 i denna tråden uppges hans adress vara

K*hlmansgatan 10 H lgh 1002 (*=i)
731 51 Köping
Citera
2019-12-31, 09:17
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway0221
Lite väl många kopplingar mellan alla dessa för att man ska villja släppa det helt dock. Låt mig förklara.

* Den försvunna tjejen tillhör en av dom kända zigenarklanerna i Köping. Baltzar (den andra är släkten Hagert). Även om dom aldrig gjort supergalna grejer genom åren mer än typiska ziggegrejer som olaga hot, slanga bilar, vifta med kniv, bilstöld och smågrejer så har dom av nån anledning alltid umgåtts med dom tyngre kriminella klanerna som Jashari, Briones, Sheiko osv. Detta bekräftas av tjejens sociala media (dessa samma kriminella klaner var hovlevernatör till både BO och troligtvis MGM1 och MGM2 som denna tråd handlar om)

* Tjejens Mamma är bästa kompis (uppenbarligen) med Mamman till Max Mak*onen (* = k) som knarkade ihjäl sig i somras, en massa skriverier osv (finns minnessidor på fonus.se). Denna Max var också vän med BO, MGM1 och MGM2 och även BOs FD flickvän (Fr*da Blomqv*st) samt dennes skjutglade pappa (se FUP tidigare i tråden)

* Tjejens mor verkar tämligen öppen på facebook med att den förvunna tjejen har ett ganska stort drogproblem. Hon verkar dessutom skriven på nygårds öppenvårdsmottagning för drogberoende så man kan anta att livet inte leker direkt.

* Hon är i samma åldersspann som åtminstone MGM1 och MGM2 här, att dom inte var bekanta är nästan omöjligt, särskilt eftersom dom nu verkar dela "fritidsintressen".

* Sus*anne Pärl*rbrink (*=s *=e) verkar den som vara mest mån om att hitta den försvunna tjej skriver på sina öppna profil på facebook att hon kände samtliga inblandade i styckmordet.

Somsagt. Allt kan ju vara slump här men det kan nog vara jävligt prioriterat att försöka hitta denhär tjejen tämligen omedelbart.
Kusliga "sammanträffanden", SB verkar dock dyka upp hemma däremellan (22-23 dec, men är borta igen). Se detta inlägg i Försvunnen-tråden :

Har dock inte läst källan till detta (mammans Fb, men det bör vara lätt att kontrollera).

En tanke, hade hon problem med JB och vågade hon sig hem igen när hon visste att JB var borta? Är hon nära vän med MGM1 och MGM2? Stack hon igen när hon fattade att det handlade om mord?

EDIT: Det sista stycket är endast mina egna spekulationer.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-31 kl. 09:59.
Citera
2019-12-31, 09:52
Medlem
Kan tycka att det är lite konstigt att man som känd missbrukare får jobba med barn på en skola.....tas det inte utdrag från belastningsregistret?
Citera
2019-12-31, 10:04
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plingalena
Kan tycka att det är lite konstigt att man som känd missbrukare får jobba med barn på en skola.....tas det inte utdrag från belastningsregistret?
Ja det är konstigt, hon har ju ett Strafförläggande (enklare dom, böter/överenskommelse om att erkänna och slippa rättegång). Det ligger ju sen i belastningsregistret. Vet inte när det hände har inte kollat upp henne, men om det skett efter anställning så kanske hon lyckats undanhålla det. Tror inte det görs några utskick till arbetsgivare, det sköter arbetstagaren själv.

EDIT: läste nu att registerutdrag endast tas in vid nyanställning, inte under en löpande anställning. Arbetsgivaren kan inte heller själv begära registerutdrag. (Men privatpersoner kan det?)
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-31 kl. 10:10.
Citera
2019-12-31, 10:44
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Kusliga "sammanträffanden", SB verkar dock dyka upp hemma däremellan (22-23 dec, men är borta igen). Se detta inlägg i Försvunnen-tråden :

Har dock inte läst källan till detta (mammans Fb, men det bör vara lätt att kontrollera).

En tanke, hade hon problem med JB och vågade hon sig hem igen när hon visste att JB var borta? Är hon nära vän med MGM1 och MGM2? Stack hon igen när hon fattade att det handlade om mord?

EDIT: Det sista stycket är endast mina egna spekulationer.
Jag läste fel, jag läste det som att SB och MGM1/2 hade samma umgänge. Men så står det inte alls, ber om ursäkt.

Men någon som vet om det faktiskt finns någon koppling mellan fallen? Vem var SB's kran t.ex?

Är Max, som nämndes en slags länk? Syftar såklart på någon slags motiv/hämnd eller så...
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-31 kl. 10:49.
Citera
2019-12-31, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingalena

Unga tjejen som mördade en kille i Örebro som hämd för sin bror jobbar på dagis. Ingen verkar ha en aning. Så det där med belastningsregister verkar vara ett skämt. Har inget med detta fallet att göra dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in