2019-12-30, 20:23
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Instämmer. För bara några månader sedan erkände Norska Kungahuset att de hade haft upprepade kontakter med Jeffrey Epstein efter 2011 - alltså, efter att det var allmänt känt att JE var dömd för trafficing och barnvåldtäkt. Det är rutin när det gäller skyddsobjekt, som ett kungahus, att säkerhetspolis etc göra bakrundskoll på alla de ska möta.

Ari Behn må ha haft psykiska problem tidigare men mycket pekar på att han var på väg upp och ut (projekt mm). Skulle inte bli förvånad om hans död har med Epstein / Maxwell att göra. Kan vara att han tog livet av sig inför risken att bli uthängd. Mer troligt i mina ögon är att han blev mördad. Döda män talar inte... Han var inte längre kopplad till kungahuset och han var på väg upp och ut - just därför hade de bristande kontroll över honom och med hans dödsfall är saken ur världen.

På den här nivå, OM det är ett mord, är det inte ovanligt att man arrangerar självmord eller dödsolyckor. Gärna kryddat med perversa detaljer som gör att anhöriga och vänner gärna lägger locket på. Lär vara en klassiker i underrättelsekretsar.

Kolla in Shaun Attwoods Youtube-kanal. ! Han lär inte bli ett år äldre...

En kontroversiell människa som Ari förtjänar inte bara en kontroversiell begravning utan också en kontroversiell död tydligen!

Om Ari nu utgjorde något hot mot kungahuset kan man ställa sig frågan varför de onda krafter som låg bakom ett påhittat självmord väntade så länge.

Det är alltid spännande att fantisera om hemliga agenter och shamaner utsända av självaste CIA, men om vi besinnar oss lite så kan vi kanske slippa blanda in ännu mer stollar från Youtube än nödvändigt i detta drama.

Jag tror inte vi behöver spekulera i några mordteorier, men jag kan ju så klart ha fel.

För övrigt har jag sett i min kristallkula att Aris horoskop just för juldagen var extremt ogynnsamt. Planeterna radade upp sig för Ari på ett sätt de inte gjort sedan Heaven Gates anhängare tog livet av sig. När jag tog fram mina Tarotkort och lade stjärnan för Ari så sprack kortet för döden från kant till kant! När jag hällde ut kaffesumpen så bildades en dödssvart fläck.

Alla teorier är bra utom de dåliga!
Citera
2019-12-30, 20:44
Medlem
A couple of people totally misunderstood my message, and got the idea that I was trying to slander someone....no, no. This Ari Behn seems like a nice person. Did he REALLY kill himself?
I am only suggesting that he could possibly be a victim.
Citera
2019-12-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logpedstudent
A couple of people totally misunderstood my message, and got the idea that I was trying to slander someone....no, no. This Ari Behn seems like a nice person. Did he REALLY kill himself?
Believe me: had their been the slightest suspicion or sign of foul play you'd heard the drums already.
Having said that, I admit I may be wrong ... and veeeery surprised, baffled etc. etc.
Citera
2019-12-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logpedstudent
That’s very unlikely. Yes, he commited suicide because of many years of mental health issues and alkohol (possible drug) abuse.
The police would’nt be so fast to say that this is suicide If there was any doubts of foulplay.
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2019-12-30 kl. 20:54. Anledning: Edit
Citera
2019-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Forhåpentligvis "pent og ryddig".

En som tok livet sitt i nærheten av her jeg bor for ikke lenge siden, ringte først politiet på egenhånd. Han sa hvor han var og at han hadde funnet en død mann. Da han hørte sirenene til politiet så skjøt han seg selv.

Så sparer man unger, frue osv for det makabre synet.

Eller sätter upp lapp på dörren till villan som varnar för otrevligheter där inne - så lär ha skett innan en man sköt sin obotligt sjuka maka och sig själv.
Citera
2019-12-30, 21:23
Medlem
Citat:
Instämmer. För bara några månader sedan erkände Norska Kungahuset att de hade haft upprepade kontakter med Jeffrey Epstein efter 2011 - alltså, efter att det var allmänt känt att JE var dömd för trafficing och barnvåldtäkt. Det är rutin när det gäller skyddsobjekt, som ett kungahus, att säkerhetspolis etc göra bakrundskoll på alla de ska möta.

Ari Behn må ha haft psykiska problem tidigare men mycket pekar på att han var på väg upp och ut (projekt mm). Skulle inte bli förvånad om hans död har med Epstein / Maxwell att göra. Kan vara att han tog livet av sig inför risken att bli uthängd. Mer troligt i mina ögon är att han blev mördad. Döda män talar inte... Han var inte längre kopplad till kungahuset och han var på väg upp och ut - just därför hade de bristande kontroll över honom och med hans dödsfall är saken ur världen.

På den här nivå, OM det är ett mord, är det inte ovanligt att man arrangerar självmord eller dödsolyckor. Gärna kryddat med perversa detaljer som gör att anhöriga och vänner gärna lägger locket på. Lär vara en klassiker i underrättelsekretsar.

Epstein blev väl mördad själv? Han hade åtminstone sådana skador i halsen som inte kan förklaras med hängning.

Prince Andrew önskar säkert att han hade blivit mördad tidigare och man hade kunnat förstöra hans "svarta telefonbok"..

Kan ju hända att Ari har deltagit i några "orgier" - vad vet jag - det är ju så med folk som drogar sig och lever ett gränsöverskridande liv att man inte kan gå i garanti med deras omdöme.

Jag anser också att det är anmärkningsvärt att kungahuset har varit i kontakt med en känd pedofil som dessutom har suttit av sitt straff - så det var liksom ingen tvekan om ifall han verkligen var en sådan eller ej.

Men det kan hända att business går före allt annat. Märtha försöker göra pengar både på änglar och sin överkänslighet samt shamanens spirituella krafter.. Och Mette-Marit kanske skiter i ifall folk som sköter hennes/kungahusets placeringar är pedofiler eller ej.

Även prinsessan Madeleines väninna hade kontakter med denne Epstein. Hon förklarade att det handlade om placeringar och inget annat..

Jag tror att om man skulle börja granska olika kungahusens/statsöverhuvudens planeringar i olika skatteparadis då skulle man hitta skrämmande saker på vägen.

Sen utåtsett låtsas man syssla med playground och childhood..
Citera
2019-12-30, 21:53
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Jag försöker sammanfatta:

PST (Norges säkerhetspolis) är alltså inblandade i självmordet för att Ari tänkte avslöja kungahusets kontakter med Epstein som redan var kända? PSTs agenter har tagit livet av Ari och maskerat det hela som självmord.

Eller så hade Ari hotat att avslöja shamanen som en bluffmakare som alla utom ML redan vet att han är? Krafter inom den kungliga familjen fick kalla in PST för att städa bort hotet som Ari hade blivit.

Kevin Spacey fick skriva både Aris självmordsbrev, eftersom han övat så många gånger på detta redan, och en varningslapp för känsliga personer att sätta på ytterdörren som var låst från utsidan med nyckel.

De perversa detaljerna, den homosexuelle shamanen och Aris öppenhet att han upplåtit sitt könsorgan för Kevin att tafsa på fick familjen att lägga locket på och tv-sända begravningen för att låta den vara lite hemlig.

Är det ungefär så vi sa uppfatta det hela?

Ja. Det verkar ju rimligt.
Citera
2019-12-30, 22:01
Medlem
Jeg vet ikke om det betyr noe, men frem til februar i år så postet Ari på instagram flere ganger i måneden, det gjør han hele 2018, 2017, 2016...
Så etter 9. februar i år så stopper postene. Etter det poster han èn gang i mars, en gang i august og så stoppet det. Det var vel i februar at forholdet til Durek ble kjent...? Tror det var da Se og Hør skrev om det første gangen.
Citera
2019-12-30, 22:16
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg vet ikke om det betyr noe, men frem til februar i år så postet Ari på instagram flere ganger i måneden, det gjør han hele 2018, 2017, 2016...
Så etter 9. februar i år så stopper postene. Etter det poster han èn gang i mars, en gang i august og så stoppet det. Det var vel i februar at forholdet til Durek ble kjent...? Tror det var da Se og Hør skrev om det første gangen.

En mycket intressant iakttagelse. Samtidigt var det lite spänningar mellan Ari och flickvännen enligt skribenter i tråden. Ari målade också en tavla som han kallde "100 strokes before I go" eller något liknande.

Att Ari mådde dåligt sista tiden behöver ingen betvivla.
Citera
2019-12-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Att M-L sen väljer en ny man som är TOTALT väck i huvudet när hon nu har sluppit en missbrukare framstår som en stor gåta. Men det kanske är så att hon själv är så flummig och konstig att en normalfuntad man inte skulle orka med henne och hennes änglar..
Aris missbruk har aldrig dokumenterats el bekräftats, han körde egna bilar och det har väl aldrig hänt att hanhaffats för drogfylla?
Han beskriver själv att han missbrukar, hur tungt eller vilka substanser det gäller har han aldrig sagt något om. Hans egen beskrivning låter som långvarigt missbruk
Ändå har han fungerat som författare, deltagit i tv-program, intervjuer o debatter och även flitigt fungerat i kungliga sammanhang. Produktiv konstnär nu sist. Det är en gåta om Ari fungerat så pass bra trots ca 25-årigt missbruk.
Hans efterträdare shamanen har varit alkoholist och varit kokain användare.
Så Märtha verkar inte avskräckas av partners som missbrukar.
Citera
2019-12-30, 22:25
Medlem
Jag mötte Ari Behn flera gånger i Oslo, väldig charmig man. Första gången jag mötte han var på Theatercafeen våra bord låg nära varandra och han flörtade så mycket med mig med blickar och gester. När jag skulle lämna resturangen skrev jag mitt nummer på en servett och lämnade till han. Han ringde tillbaka efter några dagar från ett fast Oslo nummer som inte gick att spåra upp nånstans - det var helt omöjligt! Han var en gentleman som luktade väldig gott, hehe.
Citera
2019-12-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Ett spår vi inte "utrett" i tråden är hur mycket flickvännen kan ha bidragit till Aris självmord. Var hon drivande bakom självmordet och dessutom besatt av julen var kanske dagen noggrant vald i förväg av Ari.

Hon inser säkert att boken säljer bättre om den slutar med en katastrof likt ett antikt grekiskt drama och jobbade hårt på att driva Ari in i döden.

Att skriva en bok om det inträffade känns lite osmakligt till och med i min smak.

Att folk är nyfikna kan jag personligen skriva under på!

Att hon inte verkar över sig av sorg antyder att förhållandet inte var det bästa.

Vi borde således vaska igenom teorin om att det var flickvännen som drev Ari in i döden för att puffa för sin kommande bok och att Ari insåg detta men orkade ändå inte stå emot och förlade självmordet (inte boken) på självaste julaftonen som ett sista nålstick mot den julfanatiska flickvännen.

Tycker själv det är jävligt märkligt att nästan ingen har gått ut & nämnt henne i samband med bortgången, inte förrän hon själv yppade sig på Instagram. Har bara varit ML hit & ML dit & det har bara nämnts kort att Ebba var Aris flickvän. ML är visserligen mkt mer känd, men vafan.. hon var ändå dåtid & Ebba nutid. Absolut ingenting om hur Ebba mår, hur Ebba hanterar det eller nånting alls. Naturligtvis har hon det tufft, men media har varit noga på att poängtera hur andra såsom kungahuset & vännerna mår.. men inte ett skit om Ebba. Som att hon inte ens var relevant för Ari
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in