Citat:
Okej då förstår vi varandra nog lite bättre.Helt rätt, veganismen är inte det största problemet och naturligtvis finns det massvis med exempel på föräldrar till små barn som är veganer och som lever ett stabilt drogfritt liv, som klarar av sina barn med kost och allt, utan problem. I fallet med flickan så var föräldrarna allt annat än stabila och levde som nomader, utanför samhället, och som missbrukare dessutom. Väldigt olämpliga föräldrar helt enkelt som knappt ville ta sin dotter till sjukhus när hon var dålig och döende. Med ett nödrop och med hjälp av andra kom dom till sjukhus och fick hjälp i sista sekunden.
Om veganer kan man konstatera att det finns en herrans massa fanatiker och många som är missbrukare (framförallt stoners) som tar det hela alldeles för långt. En del har konstiga idéer, som föräldraparet till flickan, som hade varit inne på det här med att leva som lufterianer och det är väldigt extremt. Jag känner själv flera helt normala veganer och även dom som har barn och det är inga problem för dom. Jag känner också många veganer som är helt fanatiska och som missbrukar och tyvärr är det dom som ger veganismen ett dåligt ansikte och som får folk att bunta ihop alla veganer till extremister. Det är synd men det är ett faktum att många människor med olika problem söker sig till sånt som extremt, som det här med veganismen till exempel.
Om veganer kan man konstatera att det finns en herrans massa fanatiker och många som är missbrukare (framförallt stoners) som tar det hela alldeles för långt. En del har konstiga idéer, som föräldraparet till flickan, som hade varit inne på det här med att leva som lufterianer och det är väldigt extremt. Jag känner själv flera helt normala veganer och även dom som har barn och det är inga problem för dom. Jag känner också många veganer som är helt fanatiska och som missbrukar och tyvärr är det dom som ger veganismen ett dåligt ansikte och som får folk att bunta ihop alla veganer till extremister. Det är synd men det är ett faktum att många människor med olika problem söker sig till sånt som extremt, som det här med veganismen till exempel.
Veganism som sådant är inte extremt, tvärtom är det själva köttätandet som är extremt, och veganism är något som är genuint bra och det bästa för unga barns hälsa och utveckling, och det är i själva verket köttätandet som är både barnmisshandel och även vanvård av ens egen kropp i vuxen ålder osv. Sant är dock att bland annat pga att veganism fortfarande inte är mainstream, så finns det knäppskallar som lockas till veganism (som t.ex. lufterianerna du nämner, eller vissa frukterianer som bara äter frukt som har naturligt trillat av från träden, osv), och så är det ju alltid oavsett ideologi, att när något är nytt eller litet, ja då kommer ju alltid galningarna att lockas tidigast och skrika högst osv.
Hur som helst, tror att jag har sagt mitt nu i den här tråden.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-30 kl. 02:00.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-30 kl. 02:00.