2019-12-30, 01:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Helt rätt, veganismen är inte det största problemet och naturligtvis finns det massvis med exempel på föräldrar till små barn som är veganer och som lever ett stabilt drogfritt liv, som klarar av sina barn med kost och allt, utan problem. I fallet med flickan så var föräldrarna allt annat än stabila och levde som nomader, utanför samhället, och som missbrukare dessutom. Väldigt olämpliga föräldrar helt enkelt som knappt ville ta sin dotter till sjukhus när hon var dålig och döende. Med ett nödrop och med hjälp av andra kom dom till sjukhus och fick hjälp i sista sekunden.

Om veganer kan man konstatera att det finns en herrans massa fanatiker och många som är missbrukare (framförallt stoners) som tar det hela alldeles för långt. En del har konstiga idéer, som föräldraparet till flickan, som hade varit inne på det här med att leva som lufterianer och det är väldigt extremt. Jag känner själv flera helt normala veganer och även dom som har barn och det är inga problem för dom. Jag känner också många veganer som är helt fanatiska och som missbrukar och tyvärr är det dom som ger veganismen ett dåligt ansikte och som får folk att bunta ihop alla veganer till extremister. Det är synd men det är ett faktum att många människor med olika problem söker sig till sånt som extremt, som det här med veganismen till exempel.
Okej då förstår vi varandra nog lite bättre.

Veganism som sådant är inte extremt, tvärtom är det själva köttätandet som är extremt, och veganism är något som är genuint bra och det bästa för unga barns hälsa och utveckling, och det är i själva verket köttätandet som är både barnmisshandel och även vanvård av ens egen kropp i vuxen ålder osv. Sant är dock att bland annat pga att veganism fortfarande inte är mainstream, så finns det knäppskallar som lockas till veganism (som t.ex. lufterianerna du nämner, eller vissa frukterianer som bara äter frukt som har naturligt trillat av från träden, osv), och så är det ju alltid oavsett ideologi, att när något är nytt eller litet, ja då kommer ju alltid galningarna att lockas tidigast och skrika högst osv.

Hur som helst, tror att jag har sagt mitt nu i den här tråden.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-30 kl. 02:00.
Citera
2019-12-30, 08:12
Medlem
zarembas avatar
"Så behöver inte vara fallet. Oklart varför, eftersom det inte hade något att göra med veganism, men dottern blev magsjuk helt plötsligt och därefter började komplikationerna, som lågt pH-värde osv. Detta hade lika gärna kunnat hända om mamman åt kött. Och hade det hänt ifall mamman åt kött så hade ingen brytt sig om det här fallet, eftersom mainstream media inte hade brytt sig om att rapportera om fallet och IQ 80 maffian på Flashback hade inte heller brytt sig om att leka holier than thou och moralens väktare kring hur barn behöver kött och liknande trams."

Jag bryr mig inte alls om dieten var vegansk eller inte. Det som är viktigt är att barnet var undernärt- inget annat.
Det finns massor med välnärda barn bland veganer som köttätare.

Jo, jag anser att dessa föräldrar behöver, förutom information, kontroll. Oavsett om de är veganer eller inte.

]
Senast redigerad av zaremba 2019-12-30 kl. 08:14. Anledning: ofullständigt
Citera
2019-12-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaremba
"Så behöver inte vara fallet. Oklart varför, eftersom det inte hade något att göra med veganism, men dottern blev magsjuk helt plötsligt och därefter började komplikationerna, som lågt pH-värde osv. Detta hade lika gärna kunnat hända om mamman åt kött. Och hade det hänt ifall mamman åt kött så hade ingen brytt sig om det här fallet, eftersom mainstream media inte hade brytt sig om att rapportera om fallet och IQ 80 maffian på Flashback hade inte heller brytt sig om att leka holier than thou och moralens väktare kring hur barn behöver kött och liknande trams."

Jag bryr mig inte alls om dieten var vegansk eller inte. Det som är viktigt är att barnet var undernärt- inget annat.
Det finns massor med välnärda barn bland veganer som köttätare.

Jo, jag anser att dessa föräldrar behöver, förutom information, kontroll. Oavsett om de är veganer eller inte.

]

Du snackar massa skit.

https://youtu.be/MxAqytqLMtY

Lämnar denna här, ciao.
Citera
2019-12-30, 18:12
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Du snackar massa skit.

Lämnar denna här, ciao.

Vegansk kost fungerar för alla stadier i livet. Synd bara att dessa människor missat näringslära. Att äta kött orsakar hjärt & kärlsjukdomar.

https://www.youtube.com/watch?v=MYEhjUq4wNA

Lämnar denna här också, det är denna
Citera
2019-12-30, 18:41
Medlem
Alldeles för mycket fokus på vegan vs allätare.

Det allra största skälet till att det blev en anmälan, gissar jag, är att graviditeten hölls hemlig, att födelsen inte var känd för myndigheterna och att barnet var x år gammal. Detta i kombination med barnets sjukliga tillstånd. Då slår samhället till, läkared osv...
Citera
2019-12-30, 18:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har läst lite artiklar på SVT om fallet. Festligt att dom verkar "glömma" att det rör sig om veganer i de artiklar jag läst.
Citera
2019-12-30, 19:00
Medlem
zarembas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Du snackar massa skit.

Lämnar denna här, ciao.

Menar du att det bara är veganer som svälter sina barn?

Sluta tulla på nyårsdrickat o gå o lägg dig, natti
Citera
2019-12-30, 19:05
Medlem
Undrar hur det ska bli för barnet i en framtid. Förskola? Grundskolan? Hemundervisning? Ska barnet behöva leva ett liv som nomad? Hoppas att myndigheterna följer upp dessa föräldrar. Var dom nu finns...
Citera
2019-12-30, 21:00
Medlem
Raxbahns avatar
Tror dessa föräldrar behöver stöd.
Men...
1. De verkar inte ha insett vikten av blandad kost för barn och de verkar inte vilja erkänna ett behov av stöd.

2. Varför ska de behöva kosta mer av samhällsinsatser egentligen?

Kanske bättre att ta hand om barnet och låta dem leva som de vill, ansvarslöst och som fanatiska veganer. Folk som dömts för misshandel, dråpförsök eller liknande, brukar oftast få ett kontaktförbud gentemot offret. Vem ska försvara flickan här, som var nära döden och nu ska tillbaks i händerna på sina plågoandar? Tragiskt.
Citera
2019-12-30, 21:04
Medlem
Sånt händer bara med veganer och liknande mongon. Dessa måste noga varje dag mäta, väga och kolla att de får i sig massa piller, pulver, växter, bönor och annat skit för att fortsätta se ut som människor istället för udnernärda skelett. Snacka om omständigt och helt efterblivet. Bara rika människor som får för sig sånt här.

Vi andra köttätare, vi normala människor, vi lägger på kött, potatis, sallad och dricker mjölk. Sen är det inte mer med det. Normalt och sunt beteende sedan stenåldern.
Citera
2019-12-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaremba
Menar du att det bara är veganer som svälter sina barn?

Sluta tulla på nyårsdrickat o gå o lägg dig, natti
Det är exakt vad jag menar.

Finns inget som heter veganism, det är en mental störning en s.k Mental Illness.

Gå drick mjölk och sluta prata under nattmössan, ska gå njuta av en steak med pommes nu.
Citera
2019-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Vegansk kost fungerar för alla stadier i livet.

Nej det gör det absolut inte. För att en ”vegansk kost” ska fungera så måste man få i sig massa tabletter. Är det naturligt att stoppa i sig massa man-made piller? Ska ett litet spädbarn svälja vitamintabletter? Veganism är en mental illness. Släpp det.

Veganer är alltså veganer för djurens skull. Men då säger jag att veganer är människohatare, riktiga anti-people som tvingar folk till att göra sjuka saker för att rädda djuren.

Lämnar återigen en video så får ni en bild av hur sjuka veganer är.

https://youtu.be/BroN35Oc_98
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in