2019-12-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja precis, svarar man "ja" på frågor i stil med "letar du efter sex?" eller "knullsugen?" etc så låter det ju sedan som att man då även tackat ja till sex med snubben som skickade meddelandet, vilket ju förmodligen absolut inte är aktuellt att tacka ja till som svar på ett första meddelande. Lite som en telefonsäljare som frågar "Skulle inte du vilja ha ett mycket bättre abonnemang till ett mycket lägre pris?"

Ja, det är ju ju lite underförstått om man söker på BC tycker jag Inte så många som söker brevvänner där, även om det alternativet finns också för den som vill det.
Min teori är att dom som skickar såna meddelanden är så heta på gröten och inte har tålamod att vänta, och kanske bara har en hand ledig att skriva med? Så därför lite nödtorftiga meddelanden...
Citera
2019-12-30, 19:49
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ja, det är ju ju lite underförstått om man söker på BC tycker jag Inte så många som söker brevvänner där, även om det alternativet finns också för den som vill det.
Min teori är att dom som skickar såna meddelanden är så heta på gröten och inte har tålamod att vänta, och kanske bara har en hand ledig att skriva med? Så därför lite nödtorftiga meddelanden...

Ja, det är möjligt, men det kan också vara en avsiktlig krok. "Knullsugen?" "ja, därför jag är här" "bra, jag med, kan du ses utanför Åhléns city kl 14 så går vi hem till mig?". Antagligen finns det någonstans i säljmanualen att har du väl fått ditt tilltänkta offer att svara "ja" på något alls så har du redan halva inne. Det där jakande svaret leder lätt till att man känner att man redan utlovat eller förbundit sig till något. "Du sa ju att du är knullsugen, varför vill du då inte ses och knulla?"

Den trista saken med en sådan opener blir ju lite att resten av samtalet kommer gå ut på att du anger dina förbehåll varför du kanske inte vill knulla med just den snubben fastän du är knullsugen, precis som det fortsätta samtalet med telefonsäljaren lär handla om ifall hans abonnemang verkligen är bättre än det du har.
Citera
2019-12-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja, det är möjligt, men det kan också vara en avsiktlig krok. "Knullsugen?" "ja, därför jag är här" "bra, jag med, kan du ses utanför Åhléns city kl 14 så går vi hem till mig?". Antagligen finns det någonstans i säljmanualen att har du väl fått ditt tilltänkta offer att svara "ja" på något alls så har du redan halva inne. Det där jakande svaret leder lätt till att man känner att man redan utlovat eller förbundit sig till något. "Du sa ju att du är knullsugen, varför vill du då inte ses och knulla?"

Den trista saken med en sådan opener blir ju lite att resten av samtalet kommer gå ut på att du anger dina förbehåll varför du kanske inte vill knulla med just den snubben fastän du är knullsugen, precis som det fortsätta samtalet med telefonsäljaren lär handla om ifall hans abonnemang verkligen är bättre än det du har.

Du har nog helt rätt Men har haft tur att inte råka ut för en fullt så ihärdig person, så har inte behövt förklara mig så mycket, och har haft info i min profil som kanske verkat "avskräckande" för den typen av "säljare".
Citera
2020-01-03, 16:58
Medlem
hipster-smurfens avatar
Mitt bästa tips, som jag själv har använt med viss framgång, är att skriva en intressant profil. Med det menas att man skriver något helt annat än det som förväntas, alla fattar ju ändå varför man är medlem på BC så det är helt onödigt att skriva "jag vill träffa en trevlig MILF med stora tuttar". Specifika önskemål bör helst undvikas helt, vill man absolut ange att man gillar tex BDSM så bör det nämnas med krångligt humoristiska omskrivningar.

En ovanlig presentationstext är alltså mycket viktigt, exempelvis kan man bara skriva första versen ur olika poplåtar som man gillar. Eller en poetisk betraktelse över skillnaderna mellan kaffe och te. Eller något annat som intresserar en och som inte har med sex eller dating att göra, annat än möjligen underförstått. Försök att framhäva de egenskaper du gillar hos dig själv men utan att skriva det rakt ut.

Ett annat tips som nästan garanterat leder till kontakt är att ha en ansiktsbild istället för kukbild i presentationen. Förutsatt förstås att man lyckats klämma fram ett leende för kameran.
Citera
2020-01-04, 02:44
Medlem
Har lyckats ett antal gånger på BC utan att ens försöka särskilt mycket. Kanske det viktigaste tipset av alla - var ALDRIG den första att ta upp sex eller träff som samtalsämne. Alla kvinnor jag pratar med nämner att de får 10-20 meddelanden om dagen i stil med "Kåt?", och de som pratar så direkt eller efter någon timme går ju förstås bort ganska snabbt. Om du visar att du är vettig och kan föra en normal konversation kommer hon själv föreslå en träff förr eller senare. Alternativt kommer hon börja hinta om att hon vill prata om sex genom att baka in det i något annat, typ "Jag gillar film, resor, kläder, sex och mys, djur bla bla bla". Jag har märkt att jag är bra på att snappa upp vad kvinnor egentligen menar ibland.

Sen måste man ju ha bild förstås. Jag har ett album med ansiktsbilder som bara visas när jag lägger in någon i min adressbok. Kukbilder har jag aldrig lagt upp eftersom de flesta bara äcklas av sånt, och själv tycker jag fittbilder är jävligt avtändande också. Folk skiter oftast i exakt vad du har mellan benen; det är personen och närheten som är viktig. Ja plus att du inte ser ut som Kalle Moraeus kanske.
Senast redigerad av kortnamn 2020-01-04 kl. 03:19.
Citera
2023-11-23, 18:53
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Har hängt där i några år utan att ha fått nån respons. Har man fått ett svar eller brev så dog det direkt så fort man visade bild på sig själv.
Avregistrerade mig och det är nog det bästa jag har gjort
Citera
2023-11-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Har hängt där i några år utan att ha fått nån respons. Har man fått ett svar eller brev så dog det direkt så fort man visade bild på sig själv.
Avregistrerade mig och det är nog det bästa jag har gjort

Blir lite nyfiken på vilken info du hade i din profil och om du hade bilder, och i så fall vilken typ av bilder?
Hade du informativ text så att du berättade om hur och vem du är?

Det jag tycker att många män missar, är att fylla i sin profil på ett vettigt sätt. Säger inte att det gäller dig då jag inte har en aning, men många profiler är bara till hälften ifyllda, och på det så framgår inte vilken typ av kvinna och om det rör sig om ONS eller sexträffar över tid. Man får liksom ingen känsla för vem mannen bakom profilen är, och då är det sällan någon kvinna nappar helt enkelt.
Citera
2023-11-25, 13:44
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Blir lite nyfiken på vilken info du hade i din profil och om du hade bilder, och i så fall vilken typ av bilder?
Hade du informativ text så att du berättade om hur och vem du är?

Det jag tycker att många män missar, är att fylla i sin profil på ett vettigt sätt. Säger inte att det gäller dig då jag inte har en aning, men många profiler är bara till hälften ifyllda, och på det så framgår inte vilken typ av kvinna och om det rör sig om ONS eller sexträffar över tid. Man får liksom ingen känsla för vem mannen bakom profilen är, och då är det sällan någon kvinna nappar helt enkelt.

Jag körde med en ganska välfylld profil, inte heller för välfylld så att det inte blir en novell.
Jag körde med tre bilder - en selfie och resten helkroppsbilder med kläder på.
När jag såg att det inte alls går så flyttade jag bilderna till Adressboken-mappen. Jag lyckades få några konversationer men så fort de såg bilderna så dog allting ("Du är inte min smak." "Du är inte min typ." "Jag finner inte dig intressant. Ha det!"). Ibland resulterade det med blockering.
Citera
2023-11-26, 19:27
Medlem
Citat:
Jag körde med en ganska välfylld profil, inte heller för välfylld så att det inte blir en novell.
När jag såg att det inte alls går så flyttade jag bilderna till Adressboken-mappen. Jag lyckades få några konversationer men så fort de såg bilderna så dog allting ("Du är inte min smak." "Du är inte min typ." "Jag finner inte dig intressant. Ha det!"). Ibland resulterade det med blockering.

Det är ju rätt så olika beroende på vilken kvinna man söker kontakt med, eller hoppas få kontakt med.
Menar du att du hade en sån profil så att man fick en bra känsla av vem du är?
För många kvinnor är det viktigt att redan i profilen få en känsla för hur mannen är till sin personlighet så därför jag frågar
Skulle du säga att du har ett udda utseende eller ett ganska alldagligt utseende, eller är du snygg?
Block är aldrig skoj, och det råkar jag ut för också bara genom att vänligt tacka nej till den som inte ens brytt sig om att läsa vad jag söker.

Det är svårt för singelkillar överlag, men en del har ju viss framgång så frågan är vad dom gör, eller vad dom är som gör att dom har framgång?
Personligen så föredrar jag ansiktsbild om man ska ha någon bild och fyllig info så att jag redan när jag läser profilen vet på ett ungefär om det är den man jag söker, och om jag är den typ av kvinna som han söker. På det sistnämnda faller många enligt mig, för om man inte angett vilken typ av kvinna man söker är det svårt att känna sig träffad, då hjälper det inte att det är en snygg man med dom egenskaper man söker.
Citera
2023-11-26, 21:19
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Personligen så föredrar jag ansiktsbild om man ska ha någon bild

Så ansiktet är den visuellt viktigaste faktorn för dig när det gäller sex? Inte kroppen?
Citera
2023-11-26, 21:20
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:

Hårt.. BC har inga skönheter direkt..
Citera
2023-11-26, 21:34
Bannlyst
Du lägger ut en parannons och tar med nån lättfotad tjejkompis i ekvationen så ska du få se att du får svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in