2019-12-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hade ingen aning om att han behövde livvakter. Ytterligare en sak som måste kännas jobbigt för den som önskar vara en fri själ. Ett helvete att traska omkring med dem i hasorna.

AB hade barnen (kungens barnbarn) varannan väcka, och dom följs av livvakter. När han köpte villa efter skilsmässan från ML valde han en villa med ett annex bredvid, där livvakterna kunde etablera sin vaktstuga.

Jag vet ej, men jag gissar - att det inte var någon livvaktstyrka närvarande hos Ari Behn i julen (när barnen inta var där), men att livvaktsstyrkan tillkallades i all hast till villan när någon rapporterade att dom inte kom i kontakt med Ari. Mer diskret enn att larma polisen direkt, så att säga.
Citera
2019-12-30, 19:04
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleirol
Familien har innstendig bedt om fred og ro under bisettelsen, ingen bruk av mobil/kamera osv. Samtidig vil de la alle som ønsker det, få muligheten til å ta et farvel.

Selv er jeg litt usikker på hvor bra denne åpenheten er, det er vel ingen tvil om at det kan trigge andre til å gjøre det samme. Men jeg er også tilhenger av at vi skal kunne snakke om alt, spesielt psykiske plager. Litt dilemma.

Jeg kjenner Flashback godt Er også svært overrasket over hvor mange som kjente til Ari i Sverige, hvorfor kjenner dere Ari så godt? Dere vet jo mer om ham enn norrbaggar.

Jag tror det fungerar åt båda hållen. En del kanske blir "triggade" som du säger men en del kanske tänker ett varv till innan de gör något dumt.

Jag hoppas nettoeffekten blir positiv.

Jag har läst vad familjen skriver på NRKs hemsida och tycker beslutet är väl värd vår respekt, även om detta är Flashback.
Citera
2019-12-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
AB hade barnen (kungens barnbarn) varannan väcka, och dom följs av livvakter. När han köpte villa efter skilsmässan från ML valde han en villa med ett annex bredvid, där livvakterna kunde etablera sin vaktstuga.

Jag vet ej, men jag gissar - att det inte var någon livvaktstyrka närvarande hos Ari Behn i julen (när barnen inta var där), men att livvaktsstyrkan tillkallades i all hast till villan när någon rapporterade att dom inte kom i kontakt med Ari. Mer diskret enn att larma polisen direkt, så att säga.

Det låter ju som en logisk förklaring.

Man kan ju inte heller tvinga honom på livvakt - men med barnen var det annorlunda.

Det skulle dock vara oerhört jobbigt att ha dem inomhus hos sig. Så ett annex var ju en bra lösning.
Citera
2019-12-30, 19:13
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Han talade öppenhjärtligt om sina demoner, depressioner, om hur svår han var att leva med, hur han hade missbrukat och experimenterat med droger "i sin ungdom". Han insåg att detta - om han inte ändrade sig radikalt - skulle leda till en skilsmässa. Men men..

Att inse något i teorin och göra något åt det i praktiken är ju två skilda ting. Var och en som har planerat att banta vet hur det är med den saken ;-)

Nyårslöften som ständigt bryts är väl det som var och en känner bäst till. Missbrukare som lovar på hedersord - för att sedan trilla dit igen.

Tänkte på Persbrandt som var hög som ett hus i tv-inslaget tillsammans med Ari. Hur många ggr har inte han lovat till Sanna att sluta? Hur mycket har inte han förlorat (i form av roller i utländska filmer etc.) - och ändå slutar han inte.

När det gäller prinsessan har jag FULL förståelse att hon inte orkade till slut trots heliga löften om att stå vid hans sida ända till döden. Det är för mycket lovat.

Därför förstår jag inte att hon återigen pratar om "evighet" som mått för hennes kärlek till shamanen. Hon som närmar sig 50 borde väl veta bättre. Evighet är en låååååång tid. En vacker dag hon kanske nyktrar till själv och inser sitt monumentala misstag?

Nu är det många i tråden som tyckte att Ari gick bort för ung, så hans drogexperimenterande ungdomsperiod kanske fortfarande pågick? Aris "lekkamrat" som Mikael "hög som ett hus" Persbrandt hintar lite i den riktningen.

Andra skribenter i tråden påstod att han drog kokain med småtjejer på ett vernissage.

Ingenting är omöjligt!

En universell sanning som man inte måste vara shaman för att besitta är att droger ofta skapar fler problem än de löser.
Senast redigerad av InteSDbliven 2019-12-30 kl. 19:15.
Citera
2019-12-30, 19:19
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Det är väl ingen som inbillar sig att de skulle ha kritiserat varandra offentligt oavsett om det hade funnits en fnurra i tråden? Självklart säger man endast positiva saker om varandra - en annan sak sen vad man säger inom hemmets fyra väggar.

Hon KAN ha uttryckt sig så att ifall han inte skärper sig så kommer hon "dra en Märtha". Dvs. orkar inte stötta en vuxen karl i all oändlighet.

Och han kan ha tyckt jätte mycket om henne, behövt henne och uppskattat henne. Men ändå inte älskat henne som hon älskade sin Märtha.

Han sa ju att Märtha och barnen gör honom lycklig. Inte ett ord om flickvännen.. (lite märkligt och man KAN ju bli sårad av sånt om man är känslig eller osäker om sig själv eller ens relation).

Att behöva ge "kärleksbevis" VARJE DAG till en vuxen människa låter urjobbigt i mina öron. Själv skulle jag inte orka med en sådan relation. Det låter mera som en beroenderelation än "kärlek".

P.S. vi ska inte heller glömma bort det faktum att flickännen var 34år och Ari en "nästan 50 år gammal trebarnspappa". Det kan ha känts ensamt för båda när de försökte reda ut sina problem

Nu har Ari beskrivits som lite barnslig så åldersskillnaden betyder kanske inte så mycket. Flickvännen kanske var den mogna i förhållandet.

Hans Ex-fru verkar ju både barnslig och naiv. Lika barn leka bäst.
Citera
2019-12-30, 19:34
Medlem
Jag ser att väldigt få av er har tagit upp det att Behn anklagade Kevin Spacey för sexuell misshandel.
Jag är bättre på engelska än på svenska eftersom jag är amerikansk från början. Oavsett finns det mycket snack i USA om att detta kunna bero på något slags hämnd/attentat. Jeffrey Epstein, anyone?

"Spacey in yo facey" heter videon, och är underhållande men också faktuellt baserad:
http://www.youtube.com/watch?v=zNtrtMV-dxs

A bit of background: "Kevin Spacey releases bizarre Christmas video message"
http://www.youtube.com/watch?v=FPBRl0FGQ3M
Citera
2019-12-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonorway
Tror ikke Ari hadde livvakter. Mulig livvaktene ble sendt av Märtha eller andre i kongefamilien når de ikke fikk kontakt med Ari? Märtha bor kun ca. 10 min med bil fra der Ari bor.
Vet ikke om han hadde det nå, men han hadde det når han var gift med Märtha: https://www.nrk.no/ostfold/ari-behn-far-livvakt-1.343239
Citera
2019-12-30, 19:47
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logpedstudent
Jag ser att väldigt få av er har tagit upp det att Behn anklagade Kevin Spacey för sexuell misshandel.
Jag är bättre på engelska än på svenska eftersom jag är amerikansk från början. Oavsett finns det mycket snack i USA om att detta kunna bero på något slags hämnd/attentat. Jeffrey Epstein, anyone?

"Spacey in yo facey" heter videon, och är underhållande men också faktuellt baserad:

Även i Brittisk press är Kevins snopptafsande på Ari huvudspåret. Årets självmordsvåg bland de som anklagat Kevin framförs som bevis att detta är orsaken till Aris självmord.

Om vi tror på detta borde även woodoospåret vara lika hett.

Ska vi vara lite krassa är nog inget av dessa uppslagsändar speciellt substantiella.
Citera
2019-12-30, 20:02
Medlem
Citat:

Ackja, tydliga exempel på hur brittiska och amerikanska medier sensationaliserar allt.
Allas vår egen kulturperson Arnault tafsade vår alldeles egen kronprinsessa på rumpan. Spacey tafsade på Ari Behns rumpa.
Inget av "offfren" har anklagat någon, Ari B har berättat det med en stor portion humor, vilket inte, absolut inte kan kallas för en anklagelse.
Sensation? Absolut inte!
Compulsive tafsare ska inte uppmärksammas om de inte driver sina patologier ett eller annat steg längre.
Citera
2019-12-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Nu är det många i tråden som tyckte att Ari gick bort för ung, så hans drogexperimenterande ungdomsperiod kanske fortfarande pågick? Aris "lekkamrat" som Mikael "hög som ett hus" Persbrandt hintar lite i den riktningen.

Andra skribenter i tråden påstod att han drog kokain med småtjejer på ett vernissage.

Ingenting är omöjligt!

En universell sanning som man inte måste vara shaman för att besitta är att droger ofta skapar fler problem än de löser.

Totalt enig med dig. Å ena sidan var han väl "tvungen" att vara lite kompis med Persbrandt, eftersom de hade en gemensam utställning. Å andra sidan kunde han väl välja själv vem han ville ha en utställning med?

Att samarbeta med en missbrukare har ju sina sidor, så en nykter människa kanske inte skulle ha valt Persbrandt till att börja med.

Att M-L sen väljer en ny man som är TOTALT väck i huvudet när hon nu har sluppit en missbrukare framstår som en stor gåta. Men det kanske är så att hon själv är så flummig och konstig att en normalfuntad man inte skulle orka med henne och hennes änglar..
Citera
2019-12-30, 20:05
Medlem
Paradocss avatar
Citat:

Instämmer. För bara några månader sedan erkände Norska Kungahuset att de hade haft upprepade kontakter med Jeffrey Epstein efter 2011 - alltså, efter att det var allmänt känt att JE var dömd för trafficing och barnvåldtäkt. Det är rutin när det gäller skyddsobjekt, som ett kungahus, att säkerhetspolis etc göra bakrundskoll på alla de ska möta.

Ari Behn må ha haft psykiska problem tidigare men mycket pekar på att han var på väg upp och ut (projekt mm). Skulle inte bli förvånad om hans död har med Epstein / Maxwell att göra. Kan vara att han tog livet av sig inför risken att bli uthängd. Mer troligt i mina ögon är att han blev mördad. Döda män talar inte... Han var inte längre kopplad till kungahuset och han var på väg upp och ut - just därför hade de bristande kontroll över honom och med hans dödsfall är saken ur världen.

På den här nivå, OM det är ett mord, är det inte ovanligt att man arrangerar självmord eller dödsolyckor. Gärna kryddat med perversa detaljer som gör att anhöriga och vänner gärna lägger locket på. Lär vara en klassiker i underrättelsekretsar.

Kolla in Shaun Attwoods Youtube-kanal. ! Han lär inte bli ett år äldre...
Citera
2019-12-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Instämmer. För bara några månader sedan erkände Norska Kungahuset att de hade haft upprepade kontakter med Jeffrey Epstein efter 2011 - alltså, efter att det var allmänt känt att JE var dömd för trafficing och barnvåldtäkt. Det är rutin när det gäller skyddsobjekt, som ett kungahus, att säkerhetspolis etc göra bakrundskoll på alla de ska möta.

Ari Behn må ha haft psykiska problem tidigare men mycket pekar på att han var på väg upp och ut (projekt mm). Skulle inte bli förvånad om hans död har med Epstein / Maxwell att göra. Kan vara att han tog livet av sig inför risken att bli uthängd. Mer troligt i mina ögon är att han blev mördad. Döda män talar inte... Han var inte längre kopplad till kungahuset och han var på väg upp och ut - just därför hade de bristande kontroll över honom och med hans dödsfall är saken ur världen.

På den här nivå, OM det är ett mord, är det inte ovanligt att man arrangerar självmord eller dödsolyckor. Gärna kryddat med perversa detaljer som gör att anhöriga och vänner gärna lägger locket på. Lär vara en klassiker i underrättelsekretsar.

Kolla in Shaun Attwoods Youtube-kanal. ! Han lär inte bli ett år äldre...
Det är tveksamt om Ari hade något att göra med Epstein.
Jag vet inte, naturligtvis. Däremot hade norska kronprinsessan Mette-Marit träffat honom ett antal gånger, även efter det att Epstein avtjänat sitt straff. Det har hon själv medgivit. Det förnekas dock att kronprinsen (MMs man, alltså) över huvudtaget träffat Epstein annat än som hastigast, ungefär som att de möttes på en gata, hälsade på varandra i förbifarten.
Sanningshalten i det vet ju ingen något om, men det lär vara där beröringspunkterna finns.

PS
jag vet inte hur vettigt det kan vara med konspirationstankar här? Ari var en speciell person, med speciella problem och det är väl mer sannolikt att det har gått så, som han själv förutsade.
Senast redigerad av tantigheter 2019-12-30 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in