Citat:
Ursprungligen postat av
vaniljpuddingen
Det som är synd är väl att Ari erbjudits medicinsk behandling mot depression (och säkerligen även missbruket) men tydligen tackat nej då det så vitt jag förstår gjorde honom omotiverad och mindre kreativ (kanske trodde han inte heller på traditionella läkemedel)? Om man drar det till sin spets så gällde det valet till syvende och sisdt - Familjen/ livet vs kreativiteten och javisst, det finns ett mått av egoism i detta val.
Har ej sett denna postad (sorry om så är fallet):
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/prinsessgemal-befarar-skilsmassa
Han talade öppenhjärtligt om sina demoner, depressioner, om hur svår han var att leva med, hur han hade missbrukat och experimenterat med droger "i sin ungdom". Han insåg att detta - om han inte ändrade sig radikalt - skulle leda till en skilsmässa. Men men..
Att inse något i teorin och göra något åt det i praktiken är ju två skilda ting. Var och en som har planerat att banta vet hur det är med den saken ;-)
Nyårslöften som ständigt bryts är väl det som var och en känner bäst till. Missbrukare som lovar på hedersord - för att sedan trilla dit igen.
Tänkte på Persbrandt som var hög som ett hus i tv-inslaget tillsammans med Ari. Hur många ggr har inte han lovat till Sanna att sluta? Hur mycket har inte han förlorat (i form av roller i utländska filmer etc.) - och ändå slutar han inte.
När det gäller prinsessan har jag FULL förståelse att hon inte orkade till slut trots heliga löften om att stå vid hans sida ända till döden. Det är för mycket lovat.
Därför förstår jag inte att hon återigen pratar om "evighet" som mått för hennes kärlek till shamanen. Hon som närmar sig 50 borde väl veta bättre. Evighet är en låååååång tid. En vacker dag hon kanske nyktrar till själv och inser sitt monumentala misstag?