Citat:
Ursprungligen postat av
Soleirol
Familien har innstendig bedt om fred og ro under bisettelsen, ingen bruk av mobil/kamera osv. Samtidig vil de la alle som ønsker det, få muligheten til å ta et farvel.
Selv er jeg litt usikker på hvor bra denne åpenheten er, det er vel ingen tvil om at det kan trigge andre til å gjøre det samme. Men jeg er også tilhenger av at vi skal kunne snakke om alt, spesielt psykiske plager. Litt dilemma.
Jeg kjenner Flashback godt

Er også svært overrasket over hvor mange som kjente til Ari i Sverige, hvorfor kjenner dere Ari så godt? Dere vet jo mer om ham enn norrbaggar.
Flashbackare är ihärdiga grävare

Några är säkert genuint intresserade av att följa våra kungahus, det har ju alltid legat i tiden. Jag själv visste inte mer om Ari Behn än att han fanns och att det finns en kung med familj i Oslo också. Hans och för den delen Harrys i England plågor har intresserat mig lite på sistone framför allt eftersom jag med viss fasa följer hur pressen hanterar dem. I GB är blaskorna helt hutlöst vedervärdiga när det gäller skvaller, infama rykten och elaka kommentarer. Sverige står ju inte långt efter och nu återstår att se om Norge (tidigare omtalat som Europas byfånar - med Sverige som god tvåa, naturligtvis) kan uppvisa ett värdigare beteende?
Med det över till frågan om kunskaperna om och frågorna kring Aris lidande och död kan utvecklas till något konstruktivt så att inte det arvet också försnillas.
Det skulle förtjäna en egen tråd, ämnet är angeläget, men med kännedom hur "yttrandefriheten" förstås och hanteras på Flashback så är det nog en väldigt fåfäng önskan.