2019-12-30, 13:30
Medlem
Sommarvikingens avatar
Är intresserad av ett trumset, vill att säljaren ska skicka det eftersom jag inte har körkort.

Hon vill att JAG kollar vad frakten kan kosta. Det är ett shellpack så det ligger väl på cirka 20-25 kg. Jag har kollat på post nords hemsida men kan inte hitta någon info om fraktkostnader. Har även kollat på DHLs hemsida och kommit fram till att det blir svårt att frakta ting över 20kg. Fast man fraktar inte ett trumset i samma kartong utan flera.

Vad kan det kosta tror ni? Som sagt ca 20-25 kilo: 22x18" bastrumma 12x10" och 13x11" hängpuka, 18x16" golvpuka samt 14x5.5" virvel och en *pall+pedal jag inte behöver. Har föreslagit att bara köpa delar men hon vill sälja hela på en gång. Det är billigt så jag kan tänka mig att hon förlorar en hel del på att frakta det. Jag skulle tippa på att fraktkostnaden för henne landar på cirka 200-400 :- men det är bara en vild gissning.

EDIT: Hon bor I Stockholmsområdet och jag i norra Småland.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2019-12-30 kl. 13:36.
Citera
2019-12-30, 13:43
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Beställ en transport och betala

Kollade på deras hemsida. Landar på över tusenlappen pga det långa avståndet. Kan också vara lite olämpligt eftersom jag sällan är hemma. Om packbud inte lämnar paketen på något serviceställe då...
Citera
2019-12-30, 13:49
Medlem
Med Schenker kan du skicka upp till 999kg enligt deras hemsida men det kostar ju därefter. Paketet måste lämnas in på terminal och inte via ombud.

https://skicka.dbschenker.com/ (klicka på "Vad kostar det?")

Med Bussgods kan man skicka upp till 35kg
https://www.bussgods.se/pris-tjanster

Sen kan du jämföra fraktpriser på https://paket.se/.
Citera
2019-12-30, 13:55
Medlem
yz44s avatar
I ditt fall spelar vikten mindre roll, det är volymen du får betala för.
Du kan själv gå in på t.ex. DHL´s sida och se vad det kostar.

Och om du inte har bil är det opraktiskt att hämta det på ett utlämningsställe, det blir mycket att bära.
Citera
2019-12-30, 14:03
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
I ditt fall spelar vikten mindre roll, det är volymen du får betala för.
Du kan själv gå in på t.ex. DHL´s sida och se vad det kostar.

Och om du inte har bil är det opraktiskt att hämta det på ett utlämningsställe, det blir mycket att bära.
Med Schenkers frakt så blir summan densamma som priset på blocket

Hehe klart jag har vänner och familj som hjälper till med transport. Skulle jag vandra fram och tillbaka med en trumma i taget menar du?
Citera
2019-12-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Kollade på deras hemsida. Landar på över tusenlappen pga det långa avståndet. Kan också vara lite olämpligt eftersom jag sällan är hemma. Om packbud inte lämnar paketen på något serviceställe då...

Hett tips: ring fraktbolaget och be att de levererar direkt till ett serviceställe. Annars riskerar du att försändelsen returneras om du inte är hemma. Det har hänt mig och det är jäkligt irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in