2019-12-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vilken norsk TV kanal kommer att sända begravningen? eller om någon tidning sänder live
Nyfiken på om vi kan se det ifrån Sverige
NRK (statskanalen) har spurt familien om de kan sende.
Hvis familien samtykker kan du se det på NRK.no/direkte.
https://tv.nrk.no/direkte/nrk1
Citera
2019-12-29, 22:41
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ad:
«Våger HAN i så fall ta opp ...»
Oslo bispen heter Kari Veiteberg, og har bakgrunn fra bymisjonen:

https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/aktuelt/kari-veiteberg-ny-biskop-i-oslo/

Blant de mer uhøytidelige i Den norske kirke.
Tror nok at hun vil komme inn på temaet selvmord, men på en forsiktig måte.

TV-reklame i pauser tror jeg du kan glemme ...

Tack! Jag får kalla Ärkebiskopen för hon framöver.
Jag ber om ursäkt för min okunskap.
Citera
2019-12-29, 22:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Kan inte någon hålla oss som saknar norskt bank-id och inte befinner oss i Norge underrättade hur de väljer?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja hon har det nog värst, verkar ha stöttat honom, och det syns hur hon värnar och tar i honom.
Hennes text på Instagram är också hjärtskärande.
Denna Ebba är från samma ort/ställe som Ari, och hennes familj o Aris familj är gamla vänner så
hon tillhör självklart de närmast sörjande och placerad på första bänken, så även hans döttrar..
De kungliga m Märtha får sitta bakom Aris familj.DEt blir väl total uppslutning av Märthas familj.
Men ingen schaman.

Vad är din källa att Durek kan hålla sig undan kamerorna vid detta tillfälle? Är det ett önskemål från Aris familj?
Citera
2019-12-29, 22:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Om Aris familj mot förmodan väljer en synkretistisk begravning behöver inte modern till Aris barn gräva djupt i bekantskapskretsen för att hitta någon med djupa kunskaper i buddismen och talets gåva, som kan bistå Ärkebiskopen vid förrättningen.

En synkretistisk begravning är inte borgerlig som säkert alla vet.

Då missuppfattade jag/läste för snabbt ditt inlägg när du skrev att en begravning som drar åt det borgerliga
Citera
2019-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Det får vi verkligen hoppas efter barnen är hon att betraktas som närmast sörjande

Så var det på begravningen jag var på nyligen; den avlidnes käraste på främsta raden på höger sida.
Bakom henne den avlidnes barn från tidigare förhållande (de barnens mamma närvarade inte).
Citera
2019-12-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvor har du det fra, at avdøde ønsket åpen kiste?
ja någon här tolkar hans text bokstavligt.
Men Ari har beskrivit hur han ser sin egen död, att han blir placerad i kistan, han ligger i den öppna kistan.
Han funderade mycket över hur skröplig döden kunde bli.
Men han satte stopp innan, kroppen var inte så skröplig som han beskrev i texten.
Varken i Sverige el Norge/Danmark låter man kistan vara öppen under begravningen,
han är placerad i kistan på begravningsbyrån,
och där kan anhöriga få lov att ta farväl o se honom om det är lämpligt.
Så är det upplagt i hela Norden. Inga öppna kistor under begravning i kyrkan.
Senast redigerad av moshes 2019-12-29 kl. 23:05.
Citera
2019-12-29, 22:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
Att tro att Ari tog livet av sig pga exfrus nya man tror jag är på fel spår. I slutet av deras förhållande så ska de inte ens ha bott ihop. Det ryktades om att han var en partyprisse av rang och notorisk otrogen. Inte den typiska familjefadern kanske. Kanske var han bitter över vad han försummat. Who knows.

Tror nog du har mycket rätt i vad du säger angående Ari-B, och hans levnadsstil.

Dock tror jag nog att han skulle ha varit en smula lugnare i sinnet, om ML nya partner skulle ha varit en finansman, redare eller någon ifrån "gamla pengar". Sedan så väljer jag att tro, att på själva Julafton kvällen skedde något, som fick bägaren att börja rinna över..

Nog skulle även du bli bekymrad, om din syster blev tillsammans med en charlatan som Durek faktiskt är !
Citera
2019-12-29, 22:59
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Så var det på begravningen jag var på nyligen; den avlidnes käraste på främsta raden på höger sida.
Bakom henne den avlidnes barn från tidigare förhållande (de barnens mamma närvarade inte).

Aris familj har stabil hjälp i dessa sublima frågor från hovets kunniga experter. Alla kommer att bli placerade i rätt hackordning.

Vi kan alla vara lugna för att att hur anhöriga som barn, föräldrar, syskon, kusiner, partners och ex-partners samt gäster och vänner placeras på denna nästan kungliga spektakelbegravning blir normsättande inför framtiden i hela Norge.
Citera
2019-12-29, 23:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Tack för länken men de flesta program kan vi inte se utanför Norge. Men har mailat nrk och frågat om vi även från Sverige kan få se den.
Citera
2019-12-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Kan inte någon hålla oss som saknar norskt bank-id och inte befinner oss i Norge underrättade hur de väljer?

Vad är din källa att Durek kan hålla sig undan kamerorna vid detta tillfälle? Är det ett önskemål från Aris familj?
Jag utgår ifrån sunt förnuft, och att föräldrarna o hans syskon,
vet om att shamanen inte ingår i Aris egen bekantskapskrets.
Vore mkt smaklöst om shamanen som är älskare till hans fd fr skulle vara m på begravningen.
Diskussioner om religionstillhörighet vad gäller Ari ..
han är protestant. Han gifte sig i kyrka.
Och ngn inblandning från andra religioner låter konstigt.
Citera
2019-12-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag utgår ifrån sunt förnuft, och att föräldrarna o hans syskon,
vet om att shamanen inte ingår i Aris egen bekantskapskrets.
Vore mkt smaklöst om shamanen som är älskare till hans fd fr skulle vara m på begravningen.
Diskussioner om religionstillhörighet vad gäller Ari ..
han är protestant. Han gifte sig i kyrka.
Och ngn inblandning från andra religioner låter konstigt
.
Du inser att här raljeras lite?
Kanske smaklöst, men ändå frestande med tanke på alla mer eller mindre bisarra spekulationer.
Jag har inte riktigt rent samvete här ... men ...
Citera
2019-12-29, 23:11
Medlem
Citat:
Tack för länken men de flesta program kan vi inte se utanför Norge. Men har mailat nrk och frågat om vi även från Sverige kan få se den.

Alle program som NRK selv har produsert kan som hovedregel sees i andre land. Slik er det også andre veien. SVT sine egenproduksjoner kan sees i Norge.

Edit: ser ut til at det ikke gjelder strømming men bare opptak.
Senast redigerad av thebigcrazyone 2019-12-29 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in