2019-12-29, 12:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
På vilket sätt tog han sitt liv?

Det har inte framkommit.
Citera
2019-12-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har inte framkommit.

Selvmordsmetode skriver norsk presse av prinsipp aldri noe om, så det kommer ikke til å bli kjent.
Citera
2019-12-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Persbrandt har uttalat sig:

"RIP. Käre käre vän, vi ställde ut tillsammans i Trondheim i oktober. Du bar ett ljus inom dig, en urgammal glöd, en sällsynt värme, nu har jag förstått att mörkret tog dig, det gör mig så ont. Jag ber för dig, jag ber för dina barn och din familj. Frid vare med dig broder.♥️"

https://www.instagram.com/p/B6gp0JEg...d=pir25x2m43rk

Ja Persbrandt är bra störd han. Som en gammal alkis. Och det är väl precis så det är. Plus lite till. Fin hälsning av honom i alla fall.
Citera
2019-12-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Selvmordsmetode skriver norsk presse av prinsipp aldri noe om, så det kommer ikke til å bli kjent.

Nej precis. Det är sånt man läser om på Flashback.
Citera
2019-12-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo folkkär var han ens det i Norge? Han kanske blev det efter deras prinsessa kom att bli ihop men shamanen. Då blev det Ari var nog inte så illa ändå. Men innan dess var han som man läst aldrig direkt uppskattad av det norska folket. Mest en festprisse bara där det tom gick rykten om att han snärjde prinsessan utifrån ett vad.

Det går verkligen all in nu i Norge. Alla ska ha älskat honom.
Det är efterhandskonstruktion. Det stora flertalet människor log i mjugg när Ari Behn var med på TV eller tidning. Han skrev dålig pekoral och var en clown, det var åtminstone konsensus innan han dog.

Nu har Norge kollektivt fått dåligt samvete och ska då lyfta fram han som både folkkär och begåvad.

Det ser dåligt ut.
Citera
2019-12-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Ja, men du kan jo liksom ikke bestemme om det er noe problem eller ikke, for alle er jo ikke så progressive i sin holdning som du. Jeg for eksempel er åpenbart fra et mer konservativt miljø enn deg, hvor de fleste ikke ville vært komfortabel med noen neger i familien. Og når det er sånn så må jo jeg forholde meg til det, hva folk jeg faktisk lever med synes og tenker, ikke hva du mener i din utopiske ideologi. Er det forståelig?

For min del har jeg ikke noe spesielt i mot negre av prinsipp. Men når det gjelder Durek så blir det jo et spørsmål om hvor neger man er. Jeg mener, det finnes jo normale negre, som er leger eller ingeniører og som kan gå komfortabelt i en dress. Hadde det vært en slik neger det var snakk om tror jeg selv de som bryr seg om rase ikke hadde gått så overbord som de gjør. Men i dette tilfellet er jo negeren det er snakk om nesten som en karikatur av en neger tatt ut av en raseideologisk propaganda-bok fra det tredje riket eller noe. Dum og sleip (newage-sjaman,) vulgær og lidderlig (går på radio for å fortelle hvor mye han kommer i prinsessen,) lat og arbeidssky (newage-sjaman,) etc.

Liksom, ikke bare neger, men den ultimate niggeren du kan finne?
Jag delar din analys. Helt enig. Det kunde vara en klok, danad variant, men ikke.

Jeg reiser till Bergen på torsdag, senast jag såg Ari Behn var 2017 på Garage. Han snortade kola med småjenter. Snacka om att inte ta ansvar för sitt eget liv, mentala hygien etc. Han hade ju kids.
Citera
2019-12-29, 13:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är efterhandskonstruktion. Det stora flertalet människor log i mjugg när Ari Behn var med på TV eller tidning. Han skrev dålig pekoral och var en clown, det var åtminstone konsensus innan han dog.

Nu har Norge kollektivt fått dåligt samvete och ska då lyfta fram han som både folkkär och begåvad.

Det ser dåligt ut.

Japp dåligt. Men det är väl bättre för döttrarna. Skit i allt annat låt honom bli en folkkär norsk en. För deras skull. De förlorade sin pappa. Men det är klart som du säger nu har de fått dåligt samvete och han ska hyllas. De borde hyllat honom när han var vid liv då möjligen hade han inte tagit livet av sig.
Citera
2019-12-29, 13:44
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek

Det ser dåligt ut.
Helt riktig. Det hykles på høyt nivå fordi Ari var aldri stueren blant kultureliten i første omgang. Hans innpass kom gjennom at han var gift med prinessen, ikke fordi hans verk var spesielt interessante. Så virker som det er mange som har dårlig samvittighet i disse dager over å ha "ledd i mjugg" som du sier.

Det har vel mye med den nedadgående spiralen vi så med Ari etter skilsmissen også. Invitasjonene til de "rette" kultursamlingene kan vi jo anta stoppet opp litt når hans eneste kort forsvant og at det er derfor vi ser ham skifte miljø fra toppen til mer Se&Hør sirkler og "has beens" som knarkeren Persbrandt.
Citera
2019-12-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Helt riktig. Det hykles på høyt nivå fordi Ari var aldri stueren blant kultureliten i første omgang. Hans innpass kom gjennom at han var gift med prinessen, ikke fordi hans verk var spesielt interessante. Så virker som det er mange som har dårlig samvittighet i disse dager over å ha "ledd i mjugg" som du sier.

Det har vel mye med den nedadgående spiralen vi så med Ari etter skilsmissen også. Invitasjonene til de "rette" kultursamlingene kan vi jo anta stoppet opp litt når hans eneste kort forsvant og at det er derfor vi ser ham skifte miljø fra toppen til mer Se&Hør sirkler og "has beens" som knarkeren Persbrandt.

Helt enig. Fint för döttrarna att få en folkkär farsa att begrava istället för den knarkare som inte tog ansvar för sitt eget eller döttrarnas liv.

Hela hans framfart och slut är bara trist och kjedligt på så många nivåer, neppeligen terningkast seks. Håper døtrene får litt sånn mer "normala" liv, fadern til tross.
Citera
2019-12-29, 14:51
Medlem
Det finn så många å ena sida - å den andra i den här sorgesamma historien.

Ari som person tycks ha varit älskvärd och en gärna sedd gäst i kraft av sin spirituella sida (i svensk mening). Han självmedicinerade och det är svårt att lägga honom det till last, tycker jag. Inte bör man heller förringa eller förhåna hans sökande efter bot på andra sätt. Han led verkligen av något som gjorde hans liv oerhört tungt för honom själv och svårt att både se och hantera för omgivningen - hur välvillig och omtänksam än familj och nära vänner må ha varit. Att stå bredvid och iaktta ett sådant mentalt sönderfall fär även omgivningen att känna sig hjälplös.
Hans beslut att ta sitt eget liv var säkert helt rationellt utifrån hans egen livsupplevelse och jag kan tänka mig att hans prat om det naturligtvis var ett rop om hjälp (inte ett hot). Efter beslutet blev det kanske för honom som att stå i tiometerstornet och titta ned i vattnet. Beslutet att genomföra måste komma oöverlagt och helt resolut, blixtsnabbt. Han visste inte själv när det skulle komma. (Min spekulation)*

Hans möjligheter att kompensera för sina brister/sjukdomen var kanske det enda han fann där han kände att han hade något att ge - utan att förstå att han trots allt kunde vara mycket omtyckt. Därför är det lite småttigt att nu efteråt tjafsa om kvaliteten i det han gjorde. Han har uppenbarligen givit många nyttigt tankefoder. Trots allt gav det honom viss livsglädje. Hans barn var tydligen hans allt. Små barn älskar sina föräldrar nästan förbehållslöst. Med tiden kommer kritik och krav. Föräldrar skämmer ut sig, barnen skäms ... makar pikar varandra, grälar. Barnen ser hör och förstår ingenting.
Problemen tornade upp sig.

Schamanen spillde bönorna om hans sexliv (inte bara om MLs, väl?) Öppet och ogenerat, i marknadsföringssyfte, alldeles säkert, för alla att beundra, för barnen att begråta.**

Och mycket annat därtill.
Ta ett djupt andetag, knip om näsan och hoppa!
?
* En eloge till Sinclaire5104 för inlägg #589.
Varje försök att något bilda en oförstående omgivning i "det röriga hjärnkontorets mysterier" måste uppskattas. Bipolär eller inte så blev det också tydligen ett uppdrag för Ari Behn. Att ta hans berättelser som freak shows är höjden av förmäten omänsklighet.

** Jag är inte så säker på att den schamanska kramen i kyrkan i första hand var en demonstration mot Ari utan mer en demonstration inför den kungliga familjen som han smörar rejält för. Medveten om att den är så avskärmad från omvärlden att de inte ser hans genomvulgära konversation på insta, eller ens får höra om den av en förtrogen omgivning. Vem viskar i härskarens öra?
Citera
2019-12-29, 15:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Åpen begravelse der alle er velkommen.
Tror det blir folksomt i kirken.

Kommer barnas mor, og med sin nye mann?

Njaa..

Nog tror jag man finner totalt 900 personer i : konst och kultur, diverse folk med "alternativt" levnadssätt, och en hög medelålders kvinnor med för mycket pengar, och för lite att göra..

Förutom då : släkt och nära vänner ! (det skulle ha vart mest stil på det, utan TV-kameror)
Senast redigerad av Snapcount 2019-12-29 kl. 16:19.
Citera
2019-12-29, 15:55
Medlem
SwizzerNöts avatar
Luktar voodoo lång väg. Kanske någon formel shamanen uttalat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in