2019-12-29, 13:24
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Räddat?

Ryssland har slutat sända damskidor. Fler länder lär följa. Mindre inkomster för sporten.

Det är väl bara min bättre hälft som tycker Johaug räddat sporten då hon ofta har gnällt på hur entusiastisk jag varit under sändningarna. Numera svär man av andra orsaker, är helt oengagerad, och slänger ur sig lite saker som "fusk" då och då...
2019-12-29, 13:25
Medlem
Riktigt bra av Häggas så här lång. Annars idelt norsk/ryskt bland topp 10.
2019-12-29, 13:26
Medlem
Bästa fransos som kan ha något med hela touren att göra är Parisse på 33:e plats, bakom Westberg och Calle. Och jag som tyckte deras lag såg sjukt starkt ut på pappret inför årets tour.
2019-12-29, 13:26
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Och så står människan och tramsar bort allt. Idiot.
Citat:
Sociala koder? Lol

Istället för att se kritiskt på situationen och vara förbannad på att det hände, så står idioten och tramsar och att de myste i snön.
Citat:
Hon syftade på att de myste när de ramlade i en hög, har du svårt att läsa mellan raderna eller?
Citat:
Hon sa: "Det blev väl för tajt i kurvan, vi ville väl fortsätta gosa jag och min roommate".

Jag tror alla normala här inne INTE tolkar det som du gjorde.
Citat:
Tack men det var just den sekvensen jag citerade.

Vad menade hon med: "Det blev väl för tajt i kurvan, vi ville väl fortsätta gosa jag och min roommate", annars då?

Lär dig läsa mellan raderna.
Moa tramsade inte, hon kokade av ilska men håller band på sig i sändningen hyfsat bra. Alla fattar att hon är arg som fan och klarar av att beskriva det hela ändå utan att direkt skylla på Maja.
Moa är inte en idiot!!

Den som verkligen tramsade var Maja och snackar självcentrerat om sitt oflyt denna säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fyra svenskor topp-10 i totalen är ju helt OK.
2019-12-29, 13:28
Medlem
Joelfrogs avatar
1. Kläbo
2. Bolshunov +32
3. Häggström +32
4. Golberg +33
5. Ustiugov +34
6. Valnes +36
7. Nyenget +48
8. Retivykh +1.00
9. Jenssen +1.03
10. Iversen +1.04
12. Krueger +1.07
14. Larkov +1.11
15. Cologna +1.16
16. Niskanen +1.17
17. Holund +1.19
20. Melnichenko +1.22
22. Spitsov +1.23
23. Röthe +1.24
24. Tönseth +1.26
26. Burman +1.28
31. Halfvarsson +1.38
35. Manificat +1.44
38. De Fabiani +1.49
2019-12-29, 13:29
Medlem
CPJesuss avatar
Misstänker att Häggströms resultat idag blir det bästa svenska herresultatet på hela touren...
2019-12-29, 13:30
Medlem
Joelfrogs avatar
Häggström kan nog nå topp 10, är det tisdagens tävling som är den svåra för hans del?
2019-12-29, 13:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Räddat?

Ryssland har slutat sända damskidor. Fler länder lär följa. Mindre inkomster för sporten.

Det är inte helt korrekt. Den statliga ryska televisionen sänder utvalda tävlingar, främst i sprint.

https://www.fis-ski.com/en/cross-country/cross-country-news-multimedia/news/2019-20/russian-tv-channel-one-to-broadcast-cross-country-world-cup-competitions

Tidigare har det bara varit betalkanaler som sänt så sporten når faktiskt ut till fler nu än tidigare.
2019-12-29, 13:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Frosken og Brewingmobs mange uimotsagte no-brainer kommentarer i dette trash-forumet får meg til å håpe at ingen svensker gjør det bra i årets TdS - eller i noe annet for den del.
Alle bruer er brent for min del etter flere års observasjon av hvor ille det faktisk er fatt med landet øst for Vesten dvs. Norge. Ingen lykkeønskninger, tvert imot. Steng grensen.

Fast var ska ni då handla kött, sprit och godis?
2019-12-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Häggström kan nog nå topp 10, är det tisdagens tävling som är den svåra för hans del?

Masstarten i VdF är ingen given succé heller, men då nästa lopp även har uppföljarlopp får man väl utse det. Jag tror att han kan tappa väldigt mycket tid och placeringar i Alpe Cermis, men han gynnas nog lite av masstart där.
2019-12-29, 13:42
Medlem
Vad är har hänt med kungen av konditionsidrott längdskidåkning? Den tidigare så mäktiga uppvisningen av starka män och kvinnor som sträcker ut i en vacker diagonal i flera timmar har byts ut mot ett stressigt hafsande. Fem fan gillar att följa sånt?
2019-12-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Lär dig läsa mellan raderna.
Moa tramsade inte, hon kokade av ilska men håller band på sig i sändningen hyfsat bra. Alla fattar att hon är arg som fan och klarar av att beskriva det hela ändå utan att direkt skylla på Maja.
Moa är inte en idiot!!

Den som verkligen tramsade var Maja och snackar självcentrerat om sitt oflyt denna säsong.

Att de föll berodde ju dock på Moa, som utan tanke skulle klämma sig förbi Maja på en minimal utkant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in