2019-12-28, 23:47
Medlem
Japp! Ensam på nyår. Det ser ut att bli så.

Med både vilje och önskan.

Allt kalasande under juldagarna som varit har tagit ut sin rätt. Behöver lite ensamhet som den introverte jäkel jag är. Förhoppningsvis slutar jag upp ensam långt ute på landet i en stuga utan fest, fyrverkerier och sprit.

Nu är det visserligen så att jag tycker om både sprit och fyrverkerier, men inte människor! Jag jobbar på de två förstnämnda, men får se hur det går med den tredje delen. Det hänger på den. Skjuta lite smällare och dricka skumpa själv kl 00.00 ute i skogen vore drömmen.

Hur har ni andra styrt upp planerna? frivilligt ensamma eller ofrivilliga, ert nyår?
Senast redigerad av onerider 2019-12-28 kl. 23:49.
Citera
2019-12-28, 23:54
Medlem
carminaburanas avatar
Jag var ensam i en polares stuga utan el i somras en natt, in the middle of nowhere, det var nog en timmes bilfärd till närmsta bebyggelse. Höll på att skita ner mig av rädsla efter att jag fick night terrors. Aldrig igen! Enda lampan jag hade var en ficklampa. Hade precis kollat den jävla skräckfilmen som utspelar sig i Sverige som går på Netflix, the ritual. 40 bast och mörkrädd haha. Det var inte så kul den natten dock.

Jag firar med morsan och farsan, vi dricker och äter gott, tittar på tv, sen smäller vi av tårtor för 3 papp. Jag har inte first med kompisar på Säkert 10 år.
Senast redigerad av carminaburana 2019-12-28 kl. 23:57.
Citera
2019-12-28, 23:55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Japp! Ensam på nyår. Det ser ut att bli så.

Med både vilje och önskan.

Allt kalasande under juldagarna som varit har tagit ut sin rätt. Behöver lite ensamhet som den introverte jäkel jag är. Förhoppningsvis slutar jag upp ensam långt ute på landet i en stuga utan fest, fyrverkerier och sprit.

Nu är det visserligen så att jag tycker om både sprit och fyrverkerier, men inte människor! Jag jobbar på de två förstnämnda, men får se hur det går med den tredje delen. Det hänger på den. Skjuta lite smällare och dricka skumpa själv kl 00.00 ute i skogen vore drömmen.

Hur har ni andra styrt upp planerna? frivilligt ensamma eller ofrivilliga, ert nyår?
För min del blir det greja i garaget. Tjejen är ute på resa så det är bara jag och halva byns katter på gården. Vet inte om det dyker upp någon kompis på besök
Citera
2019-12-28, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag var ensam i en polares stuga utan el i somras en natt, in the middle of nowhere, det var nog en timmes bilfärd till närmsta bebyggelse. Höll på att skita ner mig av rädsla efter att jag fick night terrors. Aldrig igen! Enda lampan jag hade var en ficklampa. Hade precis kollat den jävla skräckfilmen som utspelar sig i Sverige som går på Netflix, the ritual. 40 bast och mörkrädd haha. Det var inte så kul den natten dock.

Jag firar med morsan och farsan, vi dricker och äter gott, tittar på tv, sen smäller vi av tårtor för 3 papp. Jag har inte first med kompisar på Säkert 10 år.

Du får göra om den resan i sommar och tälta i skogen.. Dra några avsnitt av fredag den trettonde och spring ut o jogga mitt i natten om du vill att det ska bli riktigt spännande!

Jag blir själv på nyår igen. Men det gör inget. I år ska det faktiskt bli jävligt chill att bara skita i alla andra.
Citera
2019-12-29, 00:01
Medlem
Citat:

Den stugvistelsen låter ju som rena drömmen för mig! Det finns inget farligt i mörkret, förutom det man själv tar med sig

Respekt åt dina tårtor för 3000kr
Citera
2019-12-29, 00:03
Avslutad
Det blir nog det, löjligt fira nyår med människor, händer varenda år, var annat 2000, då var det ett tag sen, sen senaste årtusendet
Citera
2019-12-29, 00:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Du får göra om den resan i sommar och tälta i skogen.. Dra några avsnitt av fredag den trettonde och spring ut o jogga mitt i natten om du vill att det ska bli riktigt spännande!

Jag blir själv på nyår igen. Men det gör inget. I år ska det faktiskt bli jävligt chill att bara skita i alla andra.

Haha inte en chans! Jag bor dock i min ombyggda van och därinne har jag inga problem. Känner mig trygg däri!
Citera
2019-12-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Haha inte en chans! Jag bor dock i min ombyggda van och därinne har jag inga problem. Känner mig trygg däri!

Nice! Dom åker en liten van i fredag den trettonde med
Citera
2019-12-29, 00:07
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Den stugvistelsen låter ju som rena drömmen för mig! Det finns inget farligt i mörkret, förutom det man själv tar med sig

Respekt åt dina tårtor för 3000kr

Snordyrt. Jag och farsan delade. Känns så trist nu bara att man inte kan köpa raketer pga beskjutningarna mot poliser, som vanligt är det Svenssons som får lida. 1000 spänn per veke liksom... Inte lika kul. Ska bli intressant här i villaområdet ifall folk ens bemödar sig.
Citera
2019-12-29, 00:07
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Nice! Dom åker en liten van i fredag den trettonde med

Damn it!
Citera
2019-12-29, 00:12
Bannlyst
Citat:
Damn it!

Aa det är nog kört! Men det är mkt pattar o skit i dom filmerna också. Så det är inte bara bad
Citera
2019-12-29, 00:15
Medlem
Citat:
Snordyrt. Jag och farsan delade. Känns så trist nu bara att man inte kan köpa raketer pga beskjutningarna mot poliser, som vanligt är det Svenssons som får lida. 1000 spänn per veke liksom... Inte lika kul. Ska bli intressant här i villaområdet ifall folk ens bemödar sig.

Fortfarande kul med fyrverkerier för tre tusen kronor. Men jag håller med dig. Raketer var höjdpunkten. Fräset, swoschet, tystnaden, att få följa den gyllene kvasten upp i luften med blicken, väntan på smällen, bang! den vackra krevaden!

Det är endast riktigt lågt stående väsen som inte har förstånd att uppskatta vare sig magin i raketer eller liv, och det är de personer som har förstört för oss som älskar raketerna! Får man önska att de skyldiga bränns på bål? Önska att de aldrig infekterade vårat samhälle? Ja, det tycker jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in