2019-12-28, 21:13
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Man kan säga? Du menar att det är du som säger att det är så?
Det står nämligen inte så i beskrivningen du gav mig.

Ändrade i förra inlägget men ja, jag hävdar att de som ljuger om Jesus och samtidigt kallar sig Kristna är Judeo-Kristna. Bibeln är inte något man väljer och vrakar i vad som är sant och inte sant enligt personliga preferenser.

Jesus har inte en droppe Judiskt blod i sig, därav är han inte Jude, hävdar man att Jesus är Jude när det står klart och tydligt i Bibeln att han INTE är Jude, ja då är man Judeo-Kristen, det vill säga, inte Kristen alls.
Citera
2019-12-28, 21:14
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jesus sa även att han var utsänd till att vara judarnas konung. Jesus var jude. Bara att gilla läget nazze.

Jasså han var kung över Judarna också?? Där ser man!
Citera
2019-12-28, 21:15
Avslutad
Citat:
Jesus sa även att han var utsänd till att vara judarnas konung. Jesus var jude. Bara att gilla läget nazze.
Ja! Ni vänsterblivna anser att alla vita är "naaaaazzzzzzar". Behövs inte upprepas i var och var annat inlägg. Det är ingen som tar åt sig.

OnT: Dagens judar är inte Guds utvalda.
Citera
2019-12-28, 21:22
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ändrade i förra inlägget men ja, jag hävdar att de som ljuger om Jesus och samtidigt kallar sig Kristna är Judeo-Kristna. Bibeln är inte något man väljer och vrakar i vad som är sant och inte sant enligt personliga preferenser.
Om det vore sant skulle det inte finnas katolicism, protestantism eller ortodoxa grenar.

Citat:
Jesus har inte en droppe Judiskt blod i sig, därav är han inte Jude, hävdar man att Jesus är Jude när det står klart och tydligt i Bibeln att han INTE är Jude, ja då är man Judeo-Kristen, det vill säga, inte Kristen alls.
Okej men det är väl inget problem för dig? Du tror väl fortfarande det du tror och håller dig fast vid det?
Citera
2019-12-28, 21:24
Avslutad
Citat:
Jasså han var kung över Judarna också?? Där ser man!

Han påstod ju det i alla fall. Men det får ingen veta, efter som han är död.
Citera
2019-12-28, 21:29
Medlem
Citat:
Och vem eller vilka skulle förfalska detta? Några dödsknarkarnazister som sitter i skuggorna och vill att folk ska tro att Jesus var blåögd och blond?
Sedan har vi tusentals år med avbildningar och beskrivningar men dessa är också förfalskade menar du?
Vänt nu - skrev jag inte att det var från 1500-talet. menar du på allvar att Hitler levde redan på den tiden och att det fanns anhängare i form av nazister. Du borde fan bli historieprofessor, du som sitter inne med så mycket kunskap.
Citera
2019-12-28, 21:34
Medlem
Citat:

I vilken bok i Bibeln? Vilket kapitel och vers står det att Yeshua inte var jude?!
Citera
2019-12-28, 21:36
Avslutad
Citat:
Jag är inte vänsterbliven. Jag är politiskt oberoende....Den du.
Fair enough...
Citat:
Han påstod ju det i alla fall. Men det får ingen veta, efter som han är död.
Jesus Kristus påstod inte någonstans att han var judarnas konung!
Citera
2019-12-28, 21:38
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Jesus vad jude av Davids stam. Du kan läsa att dom började predika för hedningarna (icke judar) i Apostlagärningarna.
Tack, nu slapp jag skriva detta själv. Antagligen skriver du detta för döva öron.
Citera
2019-12-28, 21:41
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vänt nu - skrev jag inte att det var från 1500-talet. menar du på allvar att Hitler levde redan på den tiden och att det fanns anhängare i form av nazister. Du borde fan bli historieprofessor, du som sitter inne med så mycket kunskap.

Det måste ju vara den enda förklaringen till att, som du hävdar, Pontius Pilates brev är en förfalskning?

Vilken annan förklaring, förrutom att det var vedertagen fakta att Jesus var vit, blond och blåögd finns det?
Citera
2019-12-28, 21:46
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Tack, nu slapp jag skriva detta själv. Antagligen skriver du detta för döva öron.

Jesus, ätting till David är från en helt annan blodslinje(Peres) än Judarna (Selahs). Så nej, han var inte Jude.
Citera
2019-12-28, 21:49
Medlem
Citat:
Jesus, ätting till David är från en helt annan blodslinje(Peres) än Judarna (Selahs). Så nej, han var inte Jude.

Var Jakob, han som fick namnet Israel, jude?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in