2019-12-17, 20:33
Medlem
kompjuters avatar
Jag är väl medveten om det, tyvärr är läget så illa.
Mitt inlägg gällde mest att statuera exempel.
Piece brother 💪
Citera
2019-12-17, 20:35
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Problemet är att han ordnar dessa röster genom att totalt sänka landet bortom all räddning. Spelar ingen roll att alla märker det när det redan är för sent.
Jag är väl medveten om det, tyvärr är läget så illa.
Mitt inlägg gällde mest att statuera exempel.
Piece brother 💪
Citera
2019-12-19, 09:09
Medlem
Knullkungens avatar
Nu är han hedersmedborgare i Seoul.

https://mobil.nsd.se/nyheter/lofven-lovar-stod-i-arbetet-mot-karnvapen-nm5269056.aspx
Citera
2019-12-28, 09:27
Medlem
Ördögs avatar
NRK räknar opp fem orsaker varför Svett-Tsarens statsministerperiod snart kan vara över.

https://www.nrk.no/urix/fem-grunner-til-at-stefan-lofven-kan-vaere-ferdig-som-statsminister-i-sverige-1.14830883
Senast redigerad av Ördög 2019-12-28 kl. 09:30.
Citera
2019-12-28, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
NRK räknar opp fem orsaker varför Svett-Tsarens statsministerperiod snart kan vara över.

https://www.nrk.no/urix/fem-grunner-til-at-stefan-lofven-kan-vaere-ferdig-som-statsminister-i-sverige-1.14830883

Och dom fem är ?
Citera
2019-12-28, 10:02
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Jag är också väldigt nyfiken på vilka dessa fem orsaker är.
Citera
2019-12-28, 10:06
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Och dom fem är ?

Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jag är också väldigt nyfiken på vilka dessa fem orsaker är.

Har ni inga händer att nyttja för att klicka på länken och läsa själva? Eller är norskan för svår för er?
Citera
2019-12-28, 10:19
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Har ni inga händer att nyttja för att klicka på länken och läsa själva? Eller är norskan för svår för er?
Enligt Flashbacks regler måste man ge en sammanfattning av länkar man klistrar in. Detta för att läsaren inte ska behöva klicka på länkar för att få reda på om innehållet i länken är intressant eller ej.
Citera
2019-12-28, 10:28
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Enligt Flashbacks regler måste man ge en sammanfattning av länkar man klistrar in. Detta för att läsaren inte ska behöva klicka på länkar för att få reda på om innehållet i länken är intressant eller ej.

Tycker den rad som Ördög skrivit täcker upp ganska bra. Artikeln handlar om fem orsaker till varför Lövfen snart är förpassad till historiens sophög och Ördög skriver:

Citat:

En extremt kärnfullsammanfattning. För den hugade kan orsakerna läsas genom att trycka på länken. Uppenbarligen fångade den ditt intresse varför du glatt kan trycka dig vidare.
Citera
2019-12-28, 11:40
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Ördög är en bra och intelliogent debattör men så svårt är det inte:

1. Meningsmålingene
I nesten 100 år har Stefan Löfvens parti vært størst i Sverige. Socialdemokraternas posisjon har aldri vært truet – før nå.

2. Kriminaliteten
Høsten har vært brutal i Sverige. Særlig to drap har sjokkert svenskene.

3. Intervjuet
Da Stefan Löfven skulle presentere sin plan for å bremse volden i beste sendetid på SVT, gikk det helt galt.

Intervjuet blir omtalt som et av årets flaueste TV-øyeblikk. Statsministeren fremsto vag og uklar.

4. Regjeringssamarbeidet
Tiden etter valget i 2018 var vrien. Det tok et halvt år å få på plass en regjering.

Stefan Löfven ofret mye sosialdemokratisk politikk for å kunne fortsette som statsminister. Nå leder han en mindretallsregjering.

5. Slitasjen
Stefan Löfven har vært partileder i åtte år. Statsminister i fem.

Siden valget i 2018 har partiet hans tapt 200.000 velgere. Klarer han ikke bremse utviklingen vil det komme krav om at han skal gå av.

Diskusjonen om hvem som kan ta over er allerede i gang i partiet.

Samtidig er Jimmie Åkesson tatt inn i den politiske varmen for første gang siden partiet kom inn i Riksdagen i 2010.
Citera
2019-12-28, 16:37
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Ördög är en bra och intelliogent debattör men så svårt är det inte:

Tack för de vänliga orden. Jag hade lite bråttom, och kunde inte klippa eller klistra in text med min pekplatta.

Citat:

Okay. Bättring utlovas.
Citera
2019-12-28, 17:16
Medlem
Det är för mig obegripligt hur någon så jävla lågpannad som löfven kunde bli statsminister till att börja med. Jag känner lagerråttor vars största hobby är snus, bilar och dansband med bättre förmåga att tala och argumentera. Vilken jävla flane han är. Att han sedan kör landet i botten spelar mindre roll, för det gjorde både Persson och fittan Reinfeldt också, och de var desto slugare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in