2019-12-28, 13:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
https://www.hitta.se/flamur+beqiri/m...son/dgMsXXHGbk

Ytterligare en gammal "bekant" som har bitit i gräset. Att vara "yrkeskriminell" lönar sig inte alltid...

Kan det vara så att han även har fått bidrag under de åren han bott i London med?

Eller var han enbarta skriven i på Rosengård för att kunna gömma sig? Det rimmar dåligt med det faktum att både han och hans syster har levt sitt glamorösa liv helt öppet i sociala medier.

Och det måste ju även ha inneburit en hotbild för den som har lägenheten där han är skriven som boende.

Nå, NÅGON visste vart han befann sig i alla fall.
Citera
2019-12-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Han som skrev menade Gomorra som i maffia, inte personen Gomorra i seved.

Kolla inlägg 341 istället då. Tror mer han menar Gomorra i seved eftersom han associerar honom med mekky i samma text
Citera
2019-12-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Nu ska jag vara tråkig, men var kommer informationen om skytten ifrån?
Jag har svårt att se att någon skulle vilja anlita KH:s baneman för att ha ihjäl ytterligare en person.
Att skjuta på ljusan dagen, omaskerad i ett bostadsområde och sedan bränna bilen bara ett par kilometer därifrån - det kan knappast vara ett eftertraktat tillvägagångssätt. Plus att de förmodligen sköt fel person. Samma anstiftare möjligen, men samma skytt låter helt sinnessjukt.

Samma skytt tror inte jag heller på.
Citera
2019-12-28, 14:32
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Samma skytt tror inte jag heller på.

Inte jag heller, om man tänker att han borde ligga lågt efter KH-mordet och om han inte gör det så har han sannolikt haft ögonen på sig. Möjligt att det är samma beställare, men inte skytt.. det tror jag är högst osannolikt iaf.
Citera
2019-12-28, 14:45
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ytterligare en gammal "bekant" som har bitit i gräset. Att vara "yrkeskriminell" lönar sig inte alltid...

Kan det vara så att han även har fått bidrag under de åren han bott i London med?

Eller var han enbarta skriven i på Rosengård för att kunna gömma sig? Det rimmar dåligt med det faktum att både han och hans syster har levt sitt glamorösa liv helt öppet i sociala medier.

Och det måste ju även ha inneburit en hotbild för den som har lägenheten där han är skriven som boende.

Nå, NÅGON visste vart han befann sig i alla fall.

många albaner hyr ut bostäder till romer ex en zigenare betalar 1000kr/månad för en bostad sedan flyttar in 20 romer till en kostnad 1000kr/månad albanen får ca 20k i månaden betalar en hyra på 7-8k . ca 10k i fickan.
Citera
2019-12-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Han som skrev menade Gomorra som i maffia, inte personen Gomorra i seved.

Gomorra är en bok/film, inte någon maffia. Den handlar om maffiaorganisationen Camorra!
Citera
2019-12-28, 14:56
Medlem
Britterna kan. Här fyllig helgläsning om Beqiri, syrran m m. Med bilder och allt. De har även intervjuat vittnen som eventuellt sett folk som rekat omgivningarna.

'He looked Eastern European and I didn't see him again. I felt like he was scoping out the houses to target later on so I reported it to the police.'

Following the incident on Friday, the resident saw another man talking on a mobile phone for more than an hour on a corner close to the victim's home on Saturday.

'The man had a scarf over his mouth and a beanie on. Looking back, I'm convinced both men were scoping out the victim's home,' he said.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...anted-men.html

Förstår att britterna vill ha Brexit. Måste vara förskräckta över möjligheten att Albanien blir EU-medlem och alla kriminella flyttar till UK. De vill nog ha gräns mot Sverige också för att hindra svenska kriminella albaner att flytta in och starta gangwar.
Citera
2019-12-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drengus
Fl*rim heter den mördade och är alban och brukade delvis hänga för länge sedan på svartklubbarna rätt mycket också som en gång i tiden fanns överallt

*= u

Flamur Beqiri
Citera
2019-12-28, 15:16
Medlem
Neighbour 'confronted the assassin'
By Inderdeep Bains for The Daily Mail

A resident who lives on a private estate opposite Flamur Beqiri's home said he caught a man 'posing as a litter picker' just days before the fatal shooting.

The resident reported the incident to the police, fearing the man was a burglar checking out the property, but now believes he may have been the killer planning the assassination.

The man, who wore a high visibility jacket and was even pretending to pick up rubbish, fled when he was confronted, the neighbour added.

He said: 'He was on the main road at first but I started to get suspicious when he came on to the private estate. He was pretending to pick up paper.

'As we don't employ a litter picker on the estate and the council workers don't cover the private roads I decided to challenge him. I asked him who he worked for and he wouldn't answer and left in a hurry.

'He looked Eastern European and I didn't see him again. I felt like he was scoping out the houses to target later on so I reported it to the police.'

Following the incident on Friday, the resident saw another man talking on a mobile phone for more than an hour on a corner close to the victim's home on Saturday.

'The man had a scarf over his mouth and a beanie on. Looking back, I'm convinced both men were scoping out the victim's home,' he said.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...anted-men.html
Citera
2019-12-28, 16:27
Bannlyst
Grannen "konfronterade mördaren"
Av Inderdeep Bains för The Daily Mail

En invånare som bor på en privat egendom mittemot Flamur Beqiris hem sade att han fångade en man 'poserar som en kullplockare' bara några dagar före den dödliga skjutningen.

Invånaren rapporterade händelsen till polisen och fruktade att mannen var en inbrottstjänst som tittade på fastigheten, men tror nu att han kan ha varit mördaren som planerade mordet.

Mannen, som bar en jacka med hög sikt och till och med låtsades hämta skräp, flydde när han konfronterades, tilllade grannen.

Han sa: 'Han var på huvudvägen till en början men jag började bli misstänksam när han kom till privata gården. Han låtsades hämta papper.

"Eftersom vi inte använder en kullväljare på gården och rådarbetarna inte täcker de privata vägarna bestämde jag mig för att utmana honom. Jag frågade honom vem han arbetade för och han skulle inte svara och lämnade bråttom.

'Han såg östeuropeisk ut och jag såg honom inte igen. Jag kände att han gick ut på husen för att rikta in sig senare, så jag rapporterade det till polisen. '

Efter händelsen på fredagen såg invånaren en annan man prata i en mobiltelefon i mer än en timme på ett hörn nära offrets hem på lördagen.

"Mannen hade en halsduk över munnen och en mössa på. När jag tittar tillbaka är jag övertygad om att båda män skopade ut offrets hem, sade han

Så mördaren har kampat där i flera dagar för att desperat avsluta sin måltavla, något säger mig en betald torped.
Citera
2019-12-28, 16:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Grannen "konfronterade mördaren"
Av Inderdeep Bains för The Daily Mail

En invånare som bor på en privat egendom mittemot Flamur Beqiris hem sade att han fångade en man 'poserar som en kullplockare' bara några dagar före den dödliga skjutningen.

Invånaren rapporterade händelsen till polisen och fruktade att mannen var en inbrottstjänst som tittade på fastigheten, men tror nu att han kan ha varit mördaren som planerade mordet.

Mannen, som bar en jacka med hög sikt och till och med låtsades hämta skräp, flydde när han konfronterades, tilllade grannen.

Han sa: 'Han var på huvudvägen till en början men jag började bli misstänksam när han kom till privata gården. Han låtsades hämta papper.

"Eftersom vi inte använder en kullväljare på gården och rådarbetarna inte täcker de privata vägarna bestämde jag mig för att utmana honom. Jag frågade honom vem han arbetade för och han skulle inte svara och lämnade bråttom.

'Han såg östeuropeisk ut och jag såg honom inte igen. Jag kände att han gick ut på husen för att rikta in sig senare, så jag rapporterade det till polisen. '

Efter händelsen på fredagen såg invånaren en annan man prata i en mobiltelefon i mer än en timme på ett hörn nära offrets hem på lördagen.

"Mannen hade en halsduk över munnen och en mössa på. När jag tittar tillbaka är jag övertygad om att båda män skopade ut offrets hem, sade han

Så mördaren har kampat där i flera dagar för att desperat avsluta sin måltavla, något säger mig en betald torped.

”Kullplockare” ska vara skräpplockare

Intressant artikel, det låter det som det är flera inblandade i planeringen, så någon måste ha fångats av övervakningskameror.

Också intressant att spejaren såg östeuropeisk ut.
Är det albaner som tagit ut honom - och även Naief/Karolin?

Och VEM är den tredje bekante (med både BO och NA) som enligt Expressen ”under en längre tid varit indragen in en konflikt som urartat.”?

Står fortfarande under ett av fotona på sidan att det var en syrier som sköt mot Naief och Karolin:
”Karolin Hakim pictured with Naief Adawi, 33, who was targeted by a Syrian gunman in a gangland hit outside a falafel shop in Malmo in August”

Finns det någon syrier i malmö som har varit inblandad i skjutningar förr?
Citera
2019-12-28, 17:14
Medlem
iflys avatar
Skitsamma vem som sköt, det kommer vi inte få reda på ändå...säkert beställningsmord
det som är mer intressant är vem som låg bakom hotet i MALMÖ och varför
folk vet men vill inte prata
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in