2019-12-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
namnet "Amerika" finns inte bland de 12 stammarna, läs nu lite om stammarna, jag ska inte behöva vara här och torka er allvetares arslen för ni har okunskap.

Hela tråden är bara hjärntvättade latmaskar som inte orkar mer än googla wikipedia för att försöka ta poäng i ett ämne ni inte besitter kunskap i.

Detta gäller inte bara dig, utan resten av skiten här i tråden.

Ok, så har du orken att förklara vad farao menade med "Israel", en man eller ett folk?

"Därefter gick Mose och Aron till farao och sade: ”Så säger Herren, Israels Gud: Släpp mitt folk så att de kan fira högtid i öknen till min ära.” Farao svarade: ”Vem är Herren? Skulle jag släppa Israel därför att han befaller det? Jag känner inte Herren, och Israel tänker jag inte släppa.”" (2 Mose 5:1-2 Bibel2000)
Citera
2019-12-28, 14:24
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, så har du orken att förklara vad farao menade med "Israel", en man eller ett folk?

"Därefter gick Mose och Aron till farao och sade: ”Så säger Herren, Israels Gud: Släpp mitt folk så att de kan fira högtid i öknen till min ära.” Farao svarade: ”Vem är Herren? Skulle jag släppa Israel därför att han befaller det? Jag känner inte Herren, och Israel tänker jag inte släppa.”" (2 Mose 5:1-2 Bibel2000)

Fortsätt du med ditt, jag har gett er förklaringen att namnet Israel inte började med ett namn på ett land.

Här är Israels 12 stammar, med viss variation beroende på vart man hittar källan.
Ta reda på vad caucasians står för så har ni en god röd tråd att följa.
https://imgur.com/IsmVhfZ
Citera
2019-12-28, 14:24
Medlem
Citat:

Skottar, Irländare, Engelsmän, vita amerikaner, vita afrikaner, vita europeer är alla 12 stammar av Israel.
Istället för att komma med idiotiska motfrågor så gör efterforskningen själv.

Det här är inte sant.
Vi vita är arier/indo européer och vi härstammar ifrån lmrådet runt Svarta Havet.
När inlandsisen började smälta så reste sig havet och tvingade bort folk ifrån området.
Stammarna spred sig åt alla håll och en av de 3 grupperna inom den vita rasen, Meditheranierna och några nordiska stammar bosatte sig mellan Tigris och Euphrates floder runt 5000fk.

Den andra vita invassionen skedde runt 3250fk då Summerierna bosatte sig vid Sumer, som är i nuvarande södra Irak.

I Saudi Arabien levde semiterna och efter ett par hundra år så började semiterna att ta sig in i de vita städerna, både somimmigranter men även som plundrare.

Den första stora semitiska invasionenskedde 2335fk, när Summerierna blev attackerade utav Akkadierna och efter år av ockupation såskapades Kungadömet av Sumer och Akkad. Kort efter att Akkaderna invaderat så tog sig de semitiska judarna in i stora nummer.
Efter ett par generationer så blandades judarna med de ariska stammarna, därför har dagens mellanösternfolk knappt något gemensamt med sina ariska och semitiska förfäder.
Mellanöstern är en smältdegel utav afrikanska ariska och semitiska stammars rasblandning.
Citera
2019-12-28, 14:29
Medlem
Citat:
Fortsätt du med ditt, jag har gett er förklaringen att namnet Israel inte började med ett namn på ett land.

Här är Israels 12 stammar, med viss variation beroende på vart man hittar källan.
Ta reda på vad caucasians står för så har ni en god röd tråd att följa.
https://imgur.com/IsmVhfZ

Jag förstår, men vad tycker du att farao menar "Israel" är i detta skriftställe:

Påstår du allvarligt att farao menar en enda man istället för ett folk?
Citera
2019-12-28, 14:30
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Det här är inte sant.
Vi vita är arier/indo européer och vi härstammar ifrån lmrådet runt Svarta Havet.
När inlandsisen började smälta så reste sig havet och tvingade bort folk ifrån området.
Stammarna spred sig åt alla håll och en av de 3 grupperna inom den vita rasen, Meditheranierna och några nordiska stammar bosatte sig mellan Tigris och Euphrates floder runt 5000fk.

Den andra vita invassionen skedde runt 3250fk då Summerierna bosatte sig vid Sumer, som är i nuvarande södra Irak.

I Saudi Arabien levde semiterna och efter ett par hundra år så började semiterna att ta sig in i de vita städerna, både somimmigranter men även som plundrare.

Den första stora semitiska invasionenskedde 2335fk, när Summerierna blev attackerade utav Akkadierna och efter år av ockupation såskapades Kungadömet av Sumer och Akkad. Kort efter att Akkaderna invaderat så tog sig de semitiska judarna in i stora nummer.
Efter ett par generationer så blandades judarna med de ariska stammarna, därför har dagens mellanösternfolk knappt något gemensamt med sina ariska och semitiska förfäder.
Mellanöstern är en smältdegel utav afrikanska ariska och semitiska stammars rasblandning.

Semit betyder vit.
År 2335 fk fanns inget som hette judar.
Dagens judar har långt ifrån lika DNA som deras europeiska grannar som bor i samma städer.
De 12 stammarna av Israel är caucasians, du kan ju läsa på hur caucasier fick fly genom kaukasusbergen.

Sluta käfta, börja plugga. Lägg ner wikipedia som är judestyrt/kommuniststyrt.
Sluta tro på judars skitsnack, sluta tro på allt som står i bibeln som judar ändrat och censurerat.
Sluta tro på judisk massmedia.
Dagens judar är canaanites, ingenting annat.
Citera
2019-12-28, 14:32
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Det existerar bara en kristendom, bibelns kristendom. Men för att underlätta för dig, jag är ett Jehovas vittne.

Knappast nej, det finns ingenting som heter biblisk kristendom (och det hade knappast varit JV om det hade existerat). 99% av kristendomen är Nicensk kristendom, och det var för övrigt den Nicensk-Romerska kyrkan som kompilerade och kanoniserade din Bibel enligt sin påstådda apostoliska auktoritet, och är baserad på Vulgatan som påve Damasus gav Hieronymus i uppdrag att översätta. Tidiga protestantiska Biblar innehöll för övrigt apokryferna också.

Och nej, JV uppfyller inte heller det nya förbundet med Israel och Judah enligt Jeremia.
Citera
2019-12-28, 14:32
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Jag förstår, men vad tycker du att farao menar "Israel" är i detta skriftställe:

Påstår du allvarligt att farao menar en enda man istället för ett folk?

Ja eftersom Israel har 12 stammar så kan det vara folket, stammarna, är det inte dessa detsamma folk som flydde över kaukasusbergen? Eller tänker jag på en annan händelse?
Nu måste vi snart fly igen pga dessa judar som massmördat oss i Sovjet och nu förstör alla västländer, hur tror du det kommer sig och varför? Kan det va så att de har ett innerligt hat mot oss riktiga Israels stammar, eftersom de själva blev försakade av Gud då de mördade Abel?

De tala i lögn och är inte mina barn för de hör mig inte tala.
Nu var inte det ovan ett exakt citat, men någon kan man ju hoppas vaknar?
Citera
2019-12-28, 14:34
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Jesus är gud i kött.

Vem bad han till och kallade sin Gud, fjant?
Citera
2019-12-28, 14:34
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Vem bad han till och kallade sin Gud, fjant?

Tack, detta var underbart att se.
Gå och lägg dig nu lilla bubben, har du snuttefilten?
Citera
2019-12-28, 14:36
Medlem
Citat:
Knappast nej, det finns ingenting som heter biblisk kristendom (och det hade knappast varit JV om det hade existerat). 99% av kristendomen är Nicensk kristendom, och det var för övrigt den Nicensk-Romerska kyrkan som kompilerade och kanoniserade din Bibel enligt sin påstådda apostoliska auktoritet, och är baserad på Vulgatan som påve Damasus gav Hieronymus i uppdrag att översätta.

Det är lätt att bevisa i deras egna översättningar att Nicensk kristendom är falsk.

Citat:
Tidiga protestantiska Biblar innehöll för övrigt apokryferna också.

Apokryferna är inte bibliska, tillhör inte och har aldrig tillhört kanon.

Citat:
Och nej, JV uppfyller inte heller det nya förbundet med Israel och Judah enligt Jeremia.

Varför inte?
Citera
2019-12-28, 14:39
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Bibeln är en helig skrift och ett helt bibliotek.

God mångkultulturell jul på dig.
Bibeln är skriven av människoapor. Just sayin. Inte vilka människoapor som helst heller. Gamla Testamentet är skrivet av de med speciella näsor som är ökända för att hela tiden ljuga och hitta på saker för egen vinning.

God vit, arisk jul på dig.
Citera
2019-12-28, 14:50
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Tycker du att det svarar på mina frågor?
Jag tycker att Bibeln säger klart och tydligt att judar inte finns i världen. Dom har aldrig någonsin funnits. Man är inte jude i köttet. Man kan inte bli jude pga föräldrar och blodlinjer. Man är jude inombords.

Din första fråga löd "vad är en jude?"
Där har du svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in