2019-12-28, 13:50
Medlem
Måste vara vallateamet som vallat Stinas revben dåligt med flit.
2019-12-28, 13:52
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst är det så, hon är ju en sprinter bara, hon gillar ju bara korta lopp, där man inte behöver slita i flera kilometer, nu insåg hon att hon har ingenting här att göra, och inga pengar att hämta och började direkt lipa i media att hon har känningar av en skada.

Du är dåligt insatt. Jag kan säga då jag faktiskt vet att Stina haft problem med skador under en längre tid. Hon har känt av det under träningar och har därför inte kunnat prestera alls i närheten av det som hon kan.
Dock har jag inte fått höra att det va så här pass illa, men jag befarade att hon skulle hoppa av touren efter sprinten.

Att träna, och framförallt tävla mot världstoppen med revbensskada är en omöjlighet.
2019-12-28, 13:54
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Eller kanske Niemi gav henne en uppmuntrande revbensspark innan start?
2019-12-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Exakt fattar inte heller hur man kan tro på henne? Också nämnd som bäst svenska i medierna på förhand. Men inte ens de säsonger hon har varit helt dominant i sprint har hon ju inte med vissa undantag kunnat hävda sig ordentligt i distans.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst är det så, hon är ju en sprinter bara, hon gillar ju bara korta lopp, där man inte behöver slita i flera kilometer, nu insåg hon att hon har ingenting här att göra, och inga pengar att hämta och började direkt lipa i media att hon har känningar av en skada.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är obegripligt. Hon har ju inte alls övertygat.

Folk trodde att en superform skulle poppa upp från ingenstans?

Sen fattar jag heller inte varför hon slet sig genom loppet med en skada när hon är över minuten efter täten. Hur tänker man där liksom?
2019-12-28, 13:57
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Skidskytten Gasparin slår Rönnlund idag, skulle vart kul o se hur bra det skulle gått för henne men har för mig att hon bara ska köra sprinten med.
Skidskyttar är ju oftast mycket bättre i skate än klassiskt - så inte så konstigt om hon hoppar av
2019-12-28, 13:59
Medlem
Neofytens avatar
Jag tror att Stinas stora mål den här säsongerna har varit att kunna ta ett kliv i distans men bibehålla sprinten. och att tourerna har varit extrafokus och placera sig så högt upp det bara går i totalavärldscupen. Nu pratar ju Stina sällan specifikt om sina mål, så jag vet ju inte, men jag har fått intrycket att distans har blivit viktigare för henne.

Jag såg så fram emot den här säsongen för henne, för jag tror verkligen Stina kan bli en extremt framgångsrik hybridåkare( det har hon ju redan visat). Så synd att hon fick försäsongen förstörd med revbensskadan. Men jag hoppas hon vågar tro på den vägen även inför nästa säsong.
2019-12-28, 13:59
Medlem
Joelfrogs avatar
Sprint fristil (4 senaste resultaten - om de kört så många)

Hade glömt att Ebba faktiskt nådde semi i Quebec får hoppas på samma imorgon.

Johaug (25-18-33-25)
Weng. H (43-42-27-32)
Andersson (46-42-12)
Östberg (16-4-5-8)
Jacobsen (17-9-8-9)
Neprayeva (42-17-5-15)
Weng. T (14-13-22-33)
Lundgren (46-18-7-11)
Kalla (13-10-41-11)
Niskanen (22-16-46-28)
Stadlober (32-35-51-42)
Haga (31-15-33-9)
Ribom (25-29)
Nilsson (1-1-4-2)
Diggins (1-28-10-17)
Bjornsen (5-10-6-16)
Sundling (9-3-6-1)
2019-12-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon är alltså bara drygt 10 sekunder före Ebba som startade långt bak och som inte är tävlingstränad. jojo, det gäller ju att se det man vill se.

Jag skulle snarare säga, hur fan kan Ebba vara så nära?

Jag förstår inte sin logik. Finns ju gott om dopade åkare som ändå sugit. Naturligtvis har johaug även fysisk talang. Den tidigare(?) dopingen gjorde henne från väldigt stark till ännu starkare. Men hon behöver ju inte för alltid vara oslagbar för det. Att någon skulle närma sig henne i enstaka lopp är inte på någotvis misstänksamt. Det som är förkastligt och misstänksamt är när man blir avstängd för doping.
2019-12-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Folk trodde att en superform skulle poppa upp från ingenstans?

Sen fattar jag heller inte varför hon slet sig genom loppet med en skada när hon är över minuten efter täten. Hur tänker man där liksom?

Tycker det var tydligt i intervjun att betydelsen av denna skada förstoras av henne själv. Men hon letar väl efter förklaringar även för sig själv.
2019-12-28, 14:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix

Visst, hon fick ju en spricka i revbenet efter ett fall under en löprunda i somras och för vanliga människor så tar det bara någon månad att det blir bra, men hon kan ju skylla på detta nu, när det gick åt pipan...
2019-12-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag tror att Stinas stora mål den här säsongerna har varit att kunna ta ett kliv i distans men bibehålla sprinten. och att tourerna har varit extrafokus och placera sig så högt upp det bara går i totalavärldscupen. Nu pratar ju Stina sällan specifikt om sina mål, så jag vet ju inte, men jag har fått intrycket att distans har blivit viktigare för henne.

Jag såg så fram emot den här säsongen för henne, för jag tror verkligen Stina kan bli en extremt framgångsrik hybridåkare( det har hon ju redan visat). Så synd att hon fick försäsongen förstörd med revbensskadan. Men jag hoppas hon vågar tro på den vägen även inför nästa säsong.

Är det någon åkare jag litar på är det Stina Nilsson. Tyvärr kommer hon få en svår avvägning att ge upp sprintcupen och satsa på en längre viloperiod, men det är kanske bättre på längre sikt. Även om hon vill åka bra i tourer och totaler så vill hon ju framförallt vinna lopp och det är svårt småskadad. Finns gott om tid att få kroppen i ordning till svensk-norska touren och sprinttouren i Nordamerika och det är kanske dit hon bör satsa nu.
2019-12-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Tycker det var tydligt i intervjun att betydelsen av denna skada förstoras av henne själv. Men hon letar väl efter förklaringar även för sig själv.

Jag hörde inte intervjun, stod hon och beklagade sig över en skada direkt efter loppet alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in