2019-12-28, 13:28
Medlem
Neofytens avatar
Stina, NEJ!
2019-12-28, 13:29
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Stina avbryter Touren kasnke? hon är en dålig förlorare som vanligt, när det inte är sprint nu...
Eller så är hon faktiskt skadad och känner av det? Skall du trolla får du ändå försöka lite bättre.
2019-12-28, 13:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Oj, oj vad jag skulle ge för att se vad som försigår bakom kulisserna med Johaug.
Något fifflas det med, ingen fråga OM utan snarare VAD hen tar för att dominera på detta sätt.

Hon är alltså bara drygt 10 sekunder före Ebba som startade långt bak och som inte är tävlingstränad. jojo, det gäller ju att se det man vill se.

Jag skulle snarare säga, hur fan kan Ebba vara så nära?
2019-12-28, 13:30
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Eller så är hon faktiskt skadad och känner av det? Skall du trolla får du ändå försöka lite bättre.

Sträckorna är för långa för henne, de är bättre att hon håller sig till sprint bara..
2019-12-28, 13:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Jag visste det sedan tidigare att Stina haft känningar som stört, men jag visste inte att det va så här illa.
Trodde att hon iaf skulle kunna köra sprinten och sen tacka för sig. Nu känns det inte ens som att sprinten i morgon är möjlig.
Om hon inte vaknar upp pigg som en mört utan känningar så kan hon lika gärna skita i det och dra hem.
2019-12-28, 13:31
Medlem
SadEyess avatar
Då kliver nog Stina av efter morgondagen. Om inte redan efter dagens lopp. Tråkigt men väntat eftersom jag hade henne i mina tips i eventtråden. Att jag aldrig lär mig. Det går alltid dåligt för alla åkare jag har i mina tips, oavsett tidigare form och resultat.
2019-12-28, 13:32
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon är alltså bara drygt 10 sekunder före Ebba som startade långt bak och som inte är tävlingstränad. jojo, det gäller ju att se det man vill se.

Jag skulle snarare säga, hur fan kan Ebba vara så nära?

Jag tycker bara att det är för jävligt att en dömd, dopad skidåkare förstör sporten.
Du får tycka vad du vill, men jag vill ha en ren sport.
2019-12-28, 13:34
Medlem
Sorglig säsong detta. De tre man hade högst förhoppningar på har alla fått säsongen förstörd pga skador/hälsa.

Jaja allt är inte mörkt, vilket lopp av Ebba! Hon och Östberg tappar allt de ligger efter första kilometern. Blir spännande i fortsättningen
2019-12-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Så länge hon inte använder massa preparat kan hon vara så nationalistisk hon vill för mig. Det finns en betydligt äckligare norska där ute.
Weng är inte trevlig, men mer en sån som man älskar att hata.

Weng är ju mer hatisk mot svenska framgångar än vad hon älskar norska framgångar, det är vad som stör.
2019-12-28, 13:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag tycker bara att det är för jävligt att en dömd, dopad skidåkare förstör sporten.

Du är i fel tråd. Denna diskuterar dopning:

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

Sedan bör du som sagt reflektera över hur Ebba kan vara så nära.
2019-12-28, 13:36
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:

Vilken dåre som helst kan ju se hur det är fatt där.
Synd bara att man ser så olika på idrottare p-g-a- var dom är från.
Hade hon varit ryska hade hon varit avstängd på livstid.
2019-12-28, 13:37
Medlem
Ebba blir stora hoppet i touren då, det fanns ju sån känsla före också även om man inte vet innan hon kört ett lopp. Reservation för att ett kostsamt bakslag kan komma någon av dagarna dock.

Stina kör ju inte klart touren efter den intervjun. Avvägningen står nog mellan att köra ett sista lopp imorgon på någon slags bedövning eller åka hem direkt.

Kalla ungefär som väntat, tyvärr. Inte sämre men inte heller bättre. Det finns ingen sprutt när det blir mer lättåkt.

Jättefin start av Lundgren, bortsett Nepryaeva kan man ju mycket väl benämna henne bästa sprintern som är topp-10 idag. Alltså chans på en rejält hög totalplacering efter morgondagen.

Sundling är en lika stor besvikelse som Nilsson för mig. Hon går ut offensivt men inte offensivare än t.ex. Lundgren. Får försöka rädda upp sig med en bra prolog och pallplats imorgon.

RIbom också en plusaffär. Var osäker på hur mycket man skulle våga hoppas på, och detta var ju jättebra. Särskilt tidsmässigt med bara 10 sekunder upp till topp-10.

Rönnlund fick en tuff start på touren. Stod ju still i början där i bakre leden, men sedan var tappet konstant genom loppet så dagsformen var inte heller bra nog.

Dahlqvist åkte bara igenom, som många andra sprinters. Inga tourambitioner där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in