2019-12-28, 00:34
Medlem
Hej hoppas jag valt rätt kategori för tråden!

Jag har ett företagskonto på upplysning.se där jag ibland behöver söka upp folk för validering för kolla upp att ursprung av betalning samt namn + personnr stämmer överrens.

Har dock idag haft problem med upplyning.se, är detta något ny lag som gör att det blir omöjligt att hitta folk framöver?

Andra som haft samma problem, är det något ny lagstiftning, någon som vet något?

Mvh
TheJeffster
Citera
2019-12-28, 00:42
Medlem
När jag loggar in idag står det:

OBS! Inom kort kommer vi att byta leverantör av kreditupplysningar. Bytet innebär bland annat följande förändringar:

Gamla kreditupplysningar kommer att försvinna från ditt konto. Information om vem du har tagit en kreditupplysning på kommer fortfarande att framgå. Om du behöver tillgång till gamla kreditupplysningar råder vi dig att spara ner dessa lokalt.
Nya kreditupplysningar kommer endast att vara tillgänglig i PDF-format.
Produkten MEDIUM kommer att försvinna.
Produkten MINI byter namn till "Anmärkningskontroll Företag/Privatperson".
Produkten MAXI byter namn till "Kreditupplysning Företag/Privatperson".
Innehållet och design i kreditupplysningarna kommer att förändras.

Förändringen är nödvändig för att vi ska kunna fortsätta erbjuda kreditupplysningar till låga priser. Vi hoppas att du har förståelse och att du med tiden kommer att gilla förändringen.

I början av 2020 kommer det fler och bättre nyheter. Under tiden passar vi på att önska dig ett riktigt gott nytt år!
Citera
2019-12-28, 02:34
Medlem
Något som vet varför inte upplysning funkar? Är det tillfälligt?
Citera
2019-12-28, 14:06
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJeffster
Något som vet varför inte upplysning funkar? Är det tillfälligt?

Ja, något har förändrats på sidan. Jag kan söka på personnummer i formatet ÅÅÅÅMMDD-XXXX men 10-siffrigt funkar inte.

Men sidan funkar i vart fall.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in