2019-12-28, 01:56
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Och HUR menar SD att de problem som framkommer i reportaget ska lösas? Det är helt oacceptabelt att svenskar ska tvingas flytta. Och vart ska de flytta? Det finns massor av ”flyktingar” i Västerås och andra städer. De finns överallt. Snart kommer ingen undan. Och killen säger: ”Man är inte säker vart man än är. Man måste alltid vara på sin vakt.

Såvitt jag vet har SD INTE presenterat något konkret lösningsförslag.

Då har du inte hängt med nånstans överhuvudtaget i främst riksdagen (Jimmieman tex youtube) eller ens kollat in deras hemsida vad SD vill valplattform valmanifest mm... Jag vet inte riktigt vad jag ska tillägga, men att punktinrikta insatser direkt som i det här specifika fallet kanske inte SD har en direkt lösning på eller högst troligen inte ens får bestämma över just idag. Men de har en generell stor lösning med ett program att slänga ut invandrare och bestraffa dom hårt som inte sköter sig och premiera lagligt folk att få känna sig trygg och vara trygg om man vill vara trygg. Det står ju på den absoluta toppen av deras kärnfrågor ang hårda grepp mot invandringskriminaliteten och inkräktningen. Inkl försvåra medborgarskap förskuta medborgarskap eller tom säga upp medborgarskap

My gosh... välj valfritt program hos "jimmie man" youtube så slipper du sträckläsa på deras hemsida...
Citera
2019-12-28, 01:56
Medlem
Jobbar som socionom" hahaha skrattar åt suggan Hon är en del av problemet
Citera
2019-12-28, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Extremt tragiskt och obehagligt. Sverige är verkligen ett vidrigt mångkulturellt rövhål. Hoppas familjen får möjlighet att flytta från mörkret.

Oja! Har själv gått i skola i flera no go zoner på 90 talet, bl a Flemingsberg, Skärholmen och Tensta, då hade inte samhället förfallit så hårt som det har idag. Men redan då undvek man att åka hem sent ifrån Tensta på kvällarna, idag besöker man inte ens Tensta eller Rinkeby när det är dagsljus ute pga risken att dina kvarlevor kommer hamna några plastsäckar i Nybroviken.
Citera
2019-12-28, 02:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Då har du inte hängt med nånstans överhuvudtaget i främst riksdagen (Jimmieman tex youtube) eller ens kollat in deras hemsida vad SD vill valplattform valmanifest mm... Jag vet inte riktigt vad jag ska tillägga, men att punktinrikta insatser direkt som i det här specifika fallet kanske inte SD har en direkt lösning på eller högst troligen inte ens får bestämma över just idag. Men de har en generell stor lösning med ett program att slänga ut invandrare och bestraffa dom hårt som inte sköter sig och premiera lagligt folk att få känna sig trygg och vara trygg om man vill vara trygg. Det står ju på den absoluta toppen av deras kärnfrågor ang hårda grepp mot invandringskriminaliteten och inkräktningen. Inkl försvåra medborgarskap förskuta medborgarskap eller tom säga upp medborgarskap

My gosh... välj valfritt program hos "jimmie man" youtube så slipper du sträckläsa på deras hemsida...
Jo, men realism saknas. Problemen skapas av hela samhällsapparaten. Skolan, socialtjänsten, rättssystemet, hälso- och sjukvården och så vidare kan överhuvudtaget inte hantera alla dessa ”flyktingar”. Det är omöjligt. Ingen klarar att ”slänga ut invandrare och bestraffa dom hårt som inte sköter sig och premiera lagligt folk att få känna sig trygg och vara trygg om man vill vara trygg”. Ingen. Det är bara ord utan verklig mening. Det är floskler.

Inget parti vill ha otrygghet. Inget parti vill ha brottslighet. Och så vidare. Det är bara ord, ord, ord.

Det enda som ens har en teoretisk möjlighet att fungera är en massiv återvandring. Men det jobbar inte SD för.
Citera
2019-12-28, 02:21
Medlem
maxorrs avatar
............
Citera
2019-12-28, 02:23
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Jo, men realism saknas. Problemen skapas av hela samhällsapparaten. Skolan, socialtjänsten, rättssystemet, hälso- och sjukvården och så vidare kan överhuvudtaget inte hantera alla dessa ”flyktingar”. Det är omöjligt. Ingen klarar att ”slänga ut invandrare och bestraffa dom hårt som inte sköter sig och premiera lagligt folk att få känna sig trygg och vara trygg om man vill vara trygg”. Ingen. Det är bara ord utan verklig mening. Det är floskler.

Inget parti vill ha otrygghet. Inget parti vill ha brottslighet. Och så vidare. Det är bara ord, ord, ord.

Det enda som ens har en teoretisk möjlighet att fungera är en massiv återvandring. Men det jobbar inte SD för.

Citat:

Aktiv återvandringspolitik är vad som kommer att komma med SD ochså.. Dom bara inte basunerar ut det så tydlig och i detalj pssh (det är backup planen) .. Men lägg en lönlös röst på AFS på riksdagsval som du isf tror får fullt inflytande at skicka hem alla meddesamma... Lycka till med 4% röster då för jag skulle hoppas på det verkligen ...när SD som näts största parti eller snart största har haft det jätte tungt att bara få igenom lite hårdare regler för integrationen.. Lägg istället AFS på kommunalval sen SD på riksdagsval.. Jag skulle alldrig riskera SDs röst riksdagsval emot AFS i dagsläget.. Alla problem kommer då bara förskutas ännu längre fram till en omöjlighet att göra nåt åt massinvandringen skövlingar
Citera
2019-12-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Extremt tragiskt och obehagligt. Sverige är verkligen ett vidrigt mångkulturellt rövhål. Hoppas familjen får möjlighet att flytta från mörkret.

Ja, hoppas sonen som finns med i belastningsregistret och har begått kriminella handlingar behöver slippa hemska människor som begår kriminella handlingar.
Citera
2019-12-28, 02:29
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:

Det bästa vore ju om man fick in AFS på 4 % men inte på stor bekostnad av SDs röster utan att SD landar iaf på 3e plats... så har vi AFS och SD i riksdagen som samarbetar i mångt och mycket ?. Hur kan vi organisera ihop oss så detta sker vi röstare ?
Citera
2019-12-28, 02:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Aktiv återvandringspolitik är vad som kommer att komma med SD ochså.. Dom bara inte basunerar ut det så tydlig och i detalj pssh (det är backup planen) .. Men lägg en lönlös röst på AFS på riksdagsval som du isf tror får fullt inflytande at skicka hem alla meddesamma... Lycka till med 4% röster då för jag skulle hoppas på det verkligen ...när SD som näts största parti eller snart största har haft det jätte tungt att bara få igenom lite hårdare regler för integrationen.. Lägg istället AFS på kommunalval sen SD på riksdagsval.. Jag skulle alldrig riskera SDs röst riksdagsval emot AFS i dagsläget.. Alla problem kommer då bara förskutas ännu längre fram till en omöjlighet att göra nåt åt massinvandringen skövlingar
Problemet med denna ständiga tystnad (utom för de som redan förstår behovet) är att samhällsdebatten aldrig kommer igång. Nödvändigheten av återvandring är den kanske viktigaste frågan för Sverige någonsin och det är nästan helt tyst.

Resultatet ser vi. Och det kommer bara att bli värre och värre. Vi har ännu bara sett början.

Citat:
Det bästa vore ju om man fick in AFS på 4 % men inte på stor bekostnad av SDs röster utan att SD landar iaf på 3e plats... så har vi AFS och SD i riksdagen som samarbetar i mångt och mycket ?. Hur kan vi organisera ihop oss så detta sker vi röstare ?
Jag vet inte. Röstade på SD för första gången i detta val, i brist på bättre alternativ. Jag tror att det viktiga är att börja förklara för folk VARFÖR återvandring är nödvändigt.
Citera
2019-12-28, 02:40
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgatoloco
Jag är svensk och bor i Hisingen. Inte upplevt något negativt med det.

Tror dem överdriver.

Anekdotisk bevisföring! " Det har inte hänt mig, därför överdriver personerna i filmen." Vilken otroligt vrickad slutledningsförmåga! Ungefär som att säga: Jag var inte med på Titanic, alltså har olyckan aldrig inträffat & båten sjönk inte!

Du får gärna skicka pm och ange gärna din adress. Så ska jag komma dit och skenavrätta dig!
Citera
2019-12-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Så är det bara att lämna skitområdet för den där flickan kommer bli hora och knarkare om dom bor kvar så enkelt är det tyvärr.

Ta in fler mena folk så ser vi vad som händer

Inte då, de/hon är ju etniska svenskar, så de klarar sig säkert.
Det har inget med vart eller hur man växer upp att göra, det är nästan helt kulturellt och etniskt betingat.
Det har jag lärt mig här på flashback.
Citera
2019-12-28, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgatoloco
Jag är svensk och bor i Hisingen. Inte upplevt något negativt med det.

Tror dem överdriver.

Jag är uppvuxen/bott i de värsta skitområden i Sthlm som finns fram till ca 1 år sen. Man ca 30 år med familj i nuläget.

Hisingen... jävla pajas!
Prova 1 år i Rinkeby så diskuterar jag gärna vidare.

Jagad med baseballträ, stenkastning och bilbrännande var vardag.
Tror iofs att du ljuger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in