2019-12-27, 23:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Men sluta trolla din tönt.

Varför anser du att jag trollar?

Inget av det som händer utanför mitt fönster i form av bilbränder påverkar mig personligen så varför ska jag bry mig? Vad ska jag göra åt saken?
Bara å dra ner rullgardinen och fortsätta kolla på min film, jag är trygg i min lägenhet och därmed "trivs" jag med området jag bor i
Senast redigerad av Reggaeman 2019-12-27 kl. 23:14.
Citera
2019-12-27, 23:20
Medlem
Dessutom har sonen i klippet, Hampus, dömts i ett brottmål så Linda och hennes son är fel personer att snyfta om kriminalitet.

Linda pratar om föräldrarnas frånvaro, vart var hon själv när Hampe röjde?
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2019-12-27 kl. 23:25.
Citera
2019-12-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Dessutom har sonen i klippet, Hampus, dömts i ett brottmål så Linda och hennes son är fel personer att snyfta om kriminalitet.

Linda pratar om föräldrarnas frånvaro, vart var hon själv när Hampe röjde?
Ingen person är fel person att nämna de problem som finns i förorterna. Det är bra arr de tas upp så något kan göras åt det. Sen kan jag tycka att det inte pratas mycket av den verklighet många svenska barn har ute i förorterna med mobbning och trakasserier som är att jämförbara med rasism. Det är ett verkligt problem som många barn upplever. Sedan kan ju du skratta bort det och ironisera bäst du vill.
Senast redigerad av shinker 2019-12-27 kl. 23:57.
Citera
2019-12-28, 00:22
Medlem
YP4XQs avatar
Hur fan kan de sitta och ta det. Alla i västerås sätt er själva, säg inte till en jävel, och ge på dem när de är ensamma. Det är inte svårt.
Citera
2019-12-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Ingen person är fel person att nämna de problem som finns i förorterna. Det är bra arr de tas upp så något kan göras åt det. Sen kan jag tycka att det inte pratas mycket av den verklighet många svenska barn har ute i förorterna med mobbning och trakasserier som är att jämförbara med rasism. Det är ett verkligt problem som många barn upplever. Sedan kan ju du skratta bort det och ironisera bäst du vill.

Jo, en person själv som finns i belastningsregistret som på sociala medier går ut med att ha blivit utsatt för ett brott som inte ens är anmält, det är trams. Så man kan spendera tid på att göra en youtube-video om skiten men man går inte till Polisen.
Citera
2019-12-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Det är jävligt respektlöst att kalla de för WT bara för att de bor där. En del kanske har skral ekonomi pga sjukdomar och annat, kan vara både fysiska sjukdomar och psykisk ohälsa som gör att vissa inte har samma valmöjlighet. En del är fattigpensionärer som arbetat, men tjänat väldigt lite under sina arbetsår. En del andra kanske inte hittat lägenhet i bättre område. Det är en enorm brist på bostäder i Sverige och alla har inte råd att köpa en bostadsrätt utan får stå i vanliga köer, där svenska skattebetalare ställs sist i kön. Känner själv en familj där både mannen och kvinnan arbetar som bor i en förort och som vill flytta men inte lyckas. Kvinnan är från Makedonien och mannen är svensk, de har barn också.

Bra skrivet och det är just av detta skälet man ska rösta S, om man värnar alla svenskar och hela Sverige. Sverigemoderaterna kommer inte bry sig det minsta om dessa människor, tvärtom som många i tråden är inne på ser dom dessa som White trash utan ambitioner som får skylla sig själva att dom inte gjjort bättre val.
Citera
2019-12-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Du är säkert jätte "arisk" som smälter in bra bland noggers och babbeluringar.
Vad menar du? Jag är blond, blåögd och min släkt härstammar från ett område som fått stor betydelse för utformandet av den svenska historiska självbilden

Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Men andra då , dom har heller inte blivit utsatt för nåt våldsbrott heller? Varken via mediarapportering eller vittnesuppgifter som ska tystas... samt all statistik som finns redan via BRÅ, SCB osv mm om organiserad kriminalitet.. är ju såklart ren gallimattias och pettitesser naturligtvis
Att det våld som förekommer i många förorter skulle vara petitesser är en åsikt du får stå för själv, jag och många andra tycker det är förjävligt.
Citera
2019-12-28, 01:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bra skrivet och det är just av detta skälet man ska rösta S, om man värnar alla svenskar och hela Sverige. Sverigemoderaterna kommer inte bry sig det minsta om dessa människor, tvärtom som många i tråden är inne på ser dom dessa som White trash utan ambitioner som får skylla sig själva att dom inte gjjort bättre val.
Är du helt galen? Det är ju S och resten i sjuklövern som har skapat problemen. S har inga lösningar (men det har å andra sidan inte SD heller).
Citera
2019-12-28, 01:20
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Extremt tragiskt och obehagligt. Sverige är verkligen ett vidrigt mångkulturellt rövhål. Hoppas familjen får möjlighet att flytta från mörkret.
Citera
2019-12-28, 01:29
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama

Att det våld som förekommer i många förorter skulle vara petitesser är en åsikt du får stå för själv, jag och många andra tycker det är förjävligt.

Jag ironiserade men som inte framgick i all tydlighet, men du menade ju på att för dig kvittar det i förra inlägget hur det går för andra för du har inge problem med det eller blivit utsatt
Citera
2019-12-28, 01:36
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Är du helt galen? Det är ju S och resten i sjuklövern som har skapat problemen. S har inga lösningar (men det har å andra sidan inte SD heller).

Fel. SD har bara lösningar som kommer att tvingas gå igenom inkl förstärkas med mer oppinion. Problemet är väl att det är byråkratiskt, diktatoriskt styre av S så SD inte fått igenom sina frågor igenom år tionden... Kanske i nästa tråd bör man gå in i detalj hur fan maktkarusellen fungerar med balansvågen i regeringen.. för man kan inte leva i ett samhälle där bästa parti (obs i riksdagen) med mest röster alldrig får igenom sin politik till stora delar... Då kan vi lika gärna flytta allihop från Sverige, vad är poängen att vänta på nåt gott när man alltid väntar ?
Citera
2019-12-28, 01:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Fel. SD har bara lösningar som kommer att tvingas gå igenom inkl förstärkas med mer oppinion. Problemet är väl att det är byråkratiskt, diktatoriskt styre av S så SD inte fått igenom sina frågor igenom år tionden... Kanske i nästa tråd bör man gå in i detalj hur fan maktkarusellen fungerar med balansvågen i regeringen.. för man kan inte leva i ett samhälle där bästa parti (obs i riksdagen) med mest röster alldrig får igenom sin politik till stora delar... Då kan vi lika gärna flytta allihop från Sverige, vad är poängen att vänta på nåt gott när man alltid väntar ?
Och HUR menar SD att de problem som framkommer i reportaget ska lösas? Det är helt oacceptabelt att svenskar ska tvingas flytta. Och vart ska de flytta? Det finns massor av ”flyktingar” i Västerås och andra städer. De finns överallt. Snart kommer ingen undan. Och killen säger: ”Man är inte säker vart man än är. Man måste alltid vara på sin vakt.

Såvitt jag vet har SD INTE presenterat något konkret lösningsförslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in