2019-12-26, 22:53
Medlem
https://www.restore.se/jarrow-formulas-l-tryptophan-tryptofan-60k/

Tryptofan är olagligt att sälja i Sverige, dock ej olagligt att köpa. Enligt länk säljer denna butik tryptofan. Är det äkta tryptofan eller innehåller den en extremt låg nivå av tryptofan? Funkar detta och ger det ett bättre humör?
Citera
2019-12-26, 22:58
Bannlyst
Googla "Vad innehåller tryptofan" och köp sedan

Solrosfrön
Ägg
Bananer
Kött
Mjölk
Kiwi
Aprikoser
Tomater
Ananas
Valnötter
Plommon
Fisk
Kalkon
Kakao
Bönor

eftersom det är mat med tryptofan i!
Citera
2019-12-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Googla "Vad innehåller tryptofan" och köp sedan

Solrosfrön
Ägg
Bananer
Kött
Mjölk
Kiwi
Aprikoser
Tomater
Ananas
Valnötter
Plommon
Fisk
Kalkon
Kakao
Bönor

eftersom det är mat med tryptofan i!

Jag vet att dessa innehåller tryptofan, men i väldigt liten mängd. Koffein är inte varligt i en kopp kaffe, men i koncentrat och tusentals milligram är det de.
Citera
2019-12-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
https://www.restore.se/jarrow-formulas-l-tryptophan-tryptofan-60k/

Tryptofan är olagligt att sälja i Sverige, dock ej olagligt att köpa. Enligt länk säljer denna butik tryptofan. Är det äkta tryptofan eller innehåller den en extremt låg nivå av tryptofan? Funkar detta och ger det ett bättre humör?

Om du vill öka tryptofan i hjärnan så bör du äta mycket kött samt träna stryke träning. Leucin och tryptofan tävlar med varandra
till hjärnan och leucin vinner mest, om du bryter ner dina muskler så går leucinet till att reparera musklerna och där med får du mer tryptofan i hjärnan
Citera
2019-12-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addictedpsyco
Om du vill öka tryptofan i hjärnan så bör du äta mycket kött samt träna stryke träning. Leucin och tryptofan tävlar med varandra
till hjärnan och leucin vinner mest, om du bryter ner dina muskler så går leucinet till att reparera musklerna och där med får du mer tryptofan i hjärnan

Nu har jag inte tid för att träna. Kött äter jag, men jag vill ha en extra boost med tryptofan, därav köpa.
Citera
2019-12-27, 21:05
Medlem
Citat:
Nu har jag inte tid för att träna. Kött äter jag, men jag vill ha en extra boost med tryptofan, därav köpa.
Bättre att beställa 5hpt isånnafall
Citera
2019-12-27, 22:36
Medlem
Citat:
Bättre att beställa 5hpt isånnafall

Vad är skillnaden?
Citera
2019-12-31, 22:15
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden?
tryptofan är föregångare till 5hpt
Citera
2019-12-31, 23:18
Medlem
Citat:
tryptofan är föregångare till 5hpt

L-tryptofan är det jag beställde. Ska testa 5htp nästa gång jag beställer, om det är så att L-tryptofan ger någon förbättring.

Så 5htp är en förbättrad version?
Citera
2020-01-01, 02:09
Medlem
Citat:
L-tryptofan är det jag beställde. Ska testa 5htp nästa gång jag beställer, om det är så att L-tryptofan ger någon förbättring.

Så 5htp är en förbättrad version?
När du tar tryptofan så omvandlar hjärnan det till 5hpt och sedan 5hpt till serotonin, så bättre att ta 5hpt direkt
Citera
2020-01-01, 23:07
Medlem
Det är naturligtvis väldigt individuellt. Men jag tog Tryptofan under några år och blev både lugnare och sov bättre. Tog dock högre doser än vad som rekommenderas (ungefär det dubbla).

Nu finns det som nämts i tråden andra preparat som höjer serotoninhalten mera effektivt/snabbare.
Citera
2020-01-02, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressedtokill69
Det är naturligtvis väldigt individuellt. Men jag tog Tryptofan under några år och blev både lugnare och sov bättre. Tog dock högre doser än vad som rekommenderas (ungefär det dubbla).

Nu finns det som nämts i tråden andra preparat som höjer serotoninhalten mera effektivt/snabbare.

Hur spred du dosen över dygnet? Åt du t.ex. +500 mg på morgon och +500 mg på kvällen? Eller allt på kvällen? Om du tog det på morgonen, var du trött under dagen eller bara pigg och glad?

Hur pass stor skillnad blev det för dig? Något bättre eller mycket bättre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in