2019-12-27, 18:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom polisen avlyste mötet i Efterlyst den kvällen så är det inte konstigt att man hittat något (vilket många gissade på) och att ryktena gick. Men när familjen fick veta exakt var det var vet vi väl inte?

Jag har ingen källa men har fått uppfattningen att beskedet till anhöriga kom på fredag förmiddag.
Citera
2019-12-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har ingen källa men har fått uppfattningen att beskedet till anhöriga kom på fredag förmiddag.

Jag också. Är säker på det. Verkar som att de omedelbart visste att det var Wilma.
Citera
2019-12-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tänker man så då kan ju tråden stängas.
Det behövs mer diskussioner om kroppsdel.
Motiv. Fyndplats mm.. Alla små detaljer kan vara avgörande.
Alla frågor och vinklingar teorier har Inte gåtts igenom. Finns mycket mera att diskutera som kan leda utredningen framåt.
Exempel.
Är torson hittad?- då är kropp delad i fem..
Är huvud hittad?- då kan kropp delad i två
Var någon svartsjuk på w?
Var någon svartsjuk på t?
Finns hämd inblandat?
Finns bestraffning inblandat?
Är religion inblandat?
Handlar det om homosexuellt?
Finns många obesvarade frågor.

Det är viktiga saker som kan leda till olika motiv till mordet. Om det hände av en slump eller det var ett planerat mord.
De flesta här försöker tänka utanför boxen så att GM verkligen blir dömd.

Många här i tråden har många teorier.
Det kan finnas någon liten detalj som kan bli helt avgörande.

Presic som Missing People är ute och letar bevis och fynd för att hjälpa till i utredningen. Så vill jag tro att vi här inne vill göra desamma.

Tror att polisen redan har en mycket klar uppfattning om vad som hänt.
Något som jag inte alls sett diskuterats i tråden och som jag har tjatat om tidigare är den där festen W var på. Varför var inte mgm bjuden? Vad var det för fest? Hur många var där?
Citera
2019-12-27, 19:36
Medlem
Kan ha missat något.

Var ett tag sedan man var in här och läste.

Men såg ett inlägg på Facebook som MP hade delat.

Där stod det att Wilma hittats avliden.
Men var det inte en del dom hittat?

Och inte hela?
Citera
2019-12-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Något som jag inte alls sett diskuterats i tråden och som jag har tjatat om tidigare är den där festen W var på. Varför var inte mgm bjuden? Vad var det för fest? Hur många var där?

Har också undrat över det länge nu, men ingen här har kunnat svara. Kanske var hon aldrig på nån fest? Men i såfall borde hennes vänner veta det, kan jag tycka.

Har inte sett en enda person som verkar ha träffat Wilma under onsdagskvällen. OM det har skett så vet nog polisen det, men att personen har fått yppandeförbud.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-27 kl. 20:11.
Citera
2019-12-27, 19:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
OM det skulle vara fallet här så ska han definitivt låsas in på psyket för all framtid 🤦🏼‍♀️
Men det är för mig en orimlig teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom polisen avlyste mötet i Efterlyst den kvällen så är det inte konstigt att man hittat något (vilket många gissade på) och att ryktena gick. Men när familjen fick veta exakt var det var vet vi väl inte? Allt tyder dock på att det var på fredag förmiddag.
Ja det var på torsdagen hennes styvmamma skrev kommentar om att hon trodde wilma var bortförd men vid liv.
Minns inte tiden dock.
Jag tyckte iaf att han på fikk såg extra bedrövad ut när efterlyst pratade med honom på kvällen 😢, han kanske visste före de anhöriga.
By the what, jag citerade inte mig själv 😬 spooky
Senast redigerad av Bambambi 2019-12-27 kl. 19:50. Anledning: Dubbelt
Citera
2019-12-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också undrat över det länge nu, men ingen här har kunnat svara. Kanske var hon aldrig på nån fest? Men i såfall borde hennes vänner veta det, kan jag tycka.

Ja hennes vänner har vart tysta i denna tråden.
Citera
2019-12-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja det var på torsdagen hennes styvmamma skrev kommentar om att hon trodde wilma var bortförd men vid liv.
Minns inte tiden dock.
Jag tyckte iaf att han på fikk såg extra bedrövad ut när efterlyst pratade med honom på kvällen 😢, han kanske visste före de anhöriga.
By the what, jag citerade inte mig själv 😬 spooky

Har inte sett detta förut, har inte facebook heller, men alltså samma dag W (inte hela) hittades trodde styvmamman att W "var bortförd men vid liv" !!! Är inte detta märkligt? Vad är det hon egentligen tror? Bortförd av vem, varför? Hon tror med andra ord att W mördats på någon annanstans än T's lägenhet?
Varför känns detta nu inte alls klokt.......🤔
Citera
2019-12-27, 20:12
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har inte sett detta förut, har inte facebook heller, men alltså samma dag W (inte hela) hittades trodde styvmamman att W "var bortförd men vid liv" !!! Är inte detta märkligt? Vad är det hon egentligen tror? Bortförd av vem, varför? Hon tror med andra ord att W mördats på någon annanstans än T's lägenhet?

Kanske för att hoppet ( att Wilma skulle vara vid liv) är det sista anhöriga ville ge upp.
Citera
2019-12-27, 20:12
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det var en som frågade om hon trodde det var t som låg bakom och då svarade hon så. Jag tror de inte ville inse hur det var/är eller hoppades in i det sista.
Citera
2019-12-27, 20:14
Medlem
Citat:

Ja, det verkar vara väldigt mycket skuggspel och tystnad som råder i fallet Wilma, kan jag tycka. Någon mer än mördaren måste veta.
Citera
2019-12-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var torsdagen den 28 november som DeVaLaGott88 skrev om att fynd gjorts av polisen
lite länkar till inläggen

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Just ja. Tack igen 57Emma!
Sen om vi ska lösa resten av mysteriet kring huruvida anhöriga fanns i närheten, kan vi ju fråga DeVaLaGott om han vet ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in