2019-12-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man undrar vad det är för kvarlevor från 1800-talet som hittat till denna tråden.
ja precis...
Citera
2019-12-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Män njuter inte av att bli misshandlade. Kvinnor njuter däremot av att bli våldtagna / dominerade. Där i ligger skillnaden.

Jodå, det finns de som tycker om att åka på stryk. Kolla inom den extrema BDSM världen t.ex.
Citera
2019-12-27, 17:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag röstade och har alltid röstat på Moderaterna. Jag delar inte din uppfattning att man aktivt röstat för våldtäktsmän bara för att man röstat på något annat förutom SD.

Det är en aktiv handling som har lett till massimport av flyktingar.
Citera
2019-12-27, 17:51
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jodå, det finns de som tycker om att åka på stryk. Kolla inom den extrema BDSM världen t.ex.

BDSM är inte samma sak som misshandel. Dessutom så dras både män och kvinnor till BDSM medans endast kvinnor dras till att vilja bli våldtagna medans män inte alls dras till att vilja bli misshandlade.
Citera
2019-12-27, 17:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det är extrema undantag och våra lagar bör utgå från massans uppfattning om man som är acceptabelt eller oacceptabelt när lagar stiftas. Uppenbarligen är den allmänna uppfattningen bland kvinnor att våldtäkter är acceptabelt eftersom de röstar på partier som för en politik som leder till mycket mer av det. Vi ser det även mer specifik i undersökningar som säger att kvinnor är starkt för mycket hög flyktinginvandring.
Citera
2019-12-27, 17:54
Medlem
Citat:
BDSM är inte samma sak som misshandel. Dessutom så dras både män och kvinnor till BDSM medans endast kvinnor dras till att vilja bli våldtagna medans män inte alls dras till att vilja bli misshandlade.

Klart det finns män som sysslar med rapeplay och liknande och det finns män som njuter eller går i gång på att få stryk.
Citera
2019-12-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är extrema undantag och våra lagar bör utgå från massans uppfattning om man som är acceptabelt eller oacceptabelt när lagar stiftas. Uppenbarligen är den allmänna uppfattningen bland kvinnor att våldtäkter är acceptabelt eftersom de röstar på partier som för en politik som leder till mycket mer av det. Vi ser det även mer specifik i undersökningar som säger att kvinnor är starkt för mycket hög flyktinginvandring.

Nej, den breda massan accepterar inte det alls. Det är bara i din fantasi. Däremot är ju din sida uppenbarligen fylld utav folk som förespråkar avkriminalisering av våldtäkt så det är väl snarare en röst på SD/Afs/NMR som är en röst för våldtäkt?!

Nu är jag inte så efterbliven att jag tror att någon röstar för våldtäkt, men ändå.
Citera
2019-12-27, 17:59
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Klart det finns män som sysslar med rapeplay och liknande och det finns män som njuter eller går i gång på att få stryk.
Ja det finns. Det finns lika många kvinnor också. Däremot så finns det fler kvinnor som njuter av våldtäkt eller misshandel än vad det finns män som njuter av att bli våldtagna eller misshandlade.

Vi alla vet ju hur otroligt vanligt det är att kvinnor stannar kvar med män som misshandlar dem. En motsvarande manlig grupp finns inte.
Citera
2019-12-27, 18:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, den breda massan accepterar inte det alls. Det är bara i din fantasi. Däremot är ju din sida uppenbarligen fylld utav folk som förespråkar avkriminalisering av våldtäkt så det är väl snarare en röst på SD/Afs/NMR som är en röst för våldtäkt?!

Nu är jag inte så efterbliven att jag tror att någon röstar för våldtäkt, men ändå.

Jo de röstar på en politik som leder till det. De accepterar alltså dessa konsekvenser.
Citera
2019-12-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ja det finns. Det finns lika många kvinnor också. Däremot så finns det fler kvinnor som njuter av våldtäkt eller misshandel än vad det finns män som njuter av att bli våldtagna eller misshandlade.

Vi alla vet ju hur otroligt vanligt det är att kvinnor stannar kvar med män som misshandlar dem. En motsvarande manlig grupp finns inte.

Meh, det tror jag inte. Det påståendet får du allt backa upp med en trovärdig källa.
Citera
2019-12-27, 18:02
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Meh, det tror jag inte. Det påståendet får du allt backa upp med en trovärdig källa.
Det har jag och flera gjort i hela tråden redan.
Citera
2019-12-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo de röstar på en politik som leder till det. De accepterar alltså dessa konsekvenser.

Eller så undviker de att rösta på en politik vars väljare består av folk som vill avkriminalisera våldtäkt, som i denna tråden. Mer troligt...

Annars kan du säkert visa mig en massa folk som rakt ut propagerar för att man ska rösta på 7-kövern i syfte att få bli våldtagna. Inte SD/Afs/NMR-troll då, utan faktiska 7K väljare. Det är ju det alla vill, enligt dig, så det borde inte bli så svårt.l
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-27 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in