2019-12-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nyss sa du att fantasin i mitt exempel inte var det, håller du fast vid det och att man alltså kan knulla en tjej som inte uttryckt något samtycke utan att det är våldtäkt?

Jag håller fast vid det jag har skrivit. Hur är det med läsförståelsen egentligen? Jag skrev ju precis att eftersom hon fantiserade om detta så hade hon gett samtycke i den fantasin (alltså på ett fantasistadie). Nej, det betyder inte att du kan gå fram och sätta på vem du behagar utan att få samtycke. Var det en våldtäkt i fantasin? Nej, eftersom hon samtyckte i fantasin
Citera
2019-12-26, 15:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag håller fast vid det jag har skrivit. Hur är det med läsförståelsen egentligen? Jag skrev ju precis att eftersom hon fantiserade om detta så hade hon gett samtycke i den fantasin (alltså på ett fantasistadie). Nej, det betyder inte att du kan gå fram och sätta på vem du behagar utan att få samtycke. Var det en våldtäkt i fantasin? Nej, eftersom hon samtyckte i fantasin

Nej fantasin innehöll inget som helst samtycke.
Citera
2019-12-26, 15:13
Medlem
Citat:
Nej fantasin innehöll inget som helst samtycke.

Den låter som en klassisk anonymsexfantasi.
Citera
2019-12-26, 15:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den låter som en klassisk anonymsexfantasi.

Om det är klassiskt eller inte avgör inte om det fanns samtycke, vilket det inte fans i hennes fantasi. Du blandar ihop saker.
Citera
2019-12-26, 15:17
Medlem
Citat:
Om det är klassiskt eller inte avgör inte om det fanns samtycke, vilket det inte fans i hennes fantasi. Du blandar ihop saker.

Nej Barnarne. Du missförstår saker
Citera
2019-12-26, 15:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej Barnarne. Du missförstår saker

Förklara då var du ser samtycket halving.
Citera
2019-12-26, 15:21
Medlem
Citat:
Förklara då var du ser samtycket halving.

Samtycket är underförstått i detta fallet eftersom det är en sexuell fantasi, som inte sker i verkligheten. Hade det inte funnits samtycke så hade det inte varit en fantasi utan snarare en mardrömsvariant av en dagdröm
Citera
2019-12-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
[b]
.
Det finns två anledningar till varför det är kvinnans fel om hon blir våldtagen:
1: Hon har gått med på att hämta hit våldtäktsmannen.
2: Hon har valt att söka sig till eller umgås med våldtäktsmannen.
.

1. Nej hon har inte gått med på något sådant - hon har röstat på MP "för miljöns skulle" och "allas lika värde". Att det skulle landa i att vi fick hit våldtäktsmän begrep hon inte.

2. Till viss del kan jag hålla med dig här. I sin naivitet så söker hon spänning. Gillar lite osäkra vatten och gillar att pröva något nytt (läs bruna/svarta). I synnerhet så gäller detta yngre tjejer.
Kom att tänka på hur män ibland fantiserar om att köpa en hora. Ungefär liknande tankegångar med den stora skillnaden att mannen inte tar några större risker annat än att få en illaluktande penis med tiden.
Senast redigerad av MrStreamer 2019-12-26 kl. 15:25.
Citera
2019-12-26, 15:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Samtycket är underförstått i detta fallet eftersom det är en sexuell fantasi, som inte sker i verkligheten. Hade det inte funnits samtycke så hade det inte varit en fantasi utan snarare en mardrömsvariant av en dagdröm

Att det inte är en våldtäkt eftersom det skedde i fantasin är självklart halvhjärna, men det som diskuterades är om detta är en fantasi om en våldtäkt.

Det fanns inget samtycke i denna fantasi, den gick ut på att den okände mannen tar vad han vill ha oavsett vad hon tycker om saken.
Citera
2019-12-26, 15:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det finns ingenting som heter underförstått samtycke längre.
Till och med oaktsamt sex är numera våldtäkt.
Citera
2019-12-26, 15:28
Medlem
Citat:
Att det inte är en våldtäkt eftersom det skedde i fantasin är självklart halvhjärna, men det som diskuterades är om detta är en fantasi om en våldtäkt.

Det fanns inget samtycke i denna fantasi, den gick ut på att den okände mannen tar vad han vill ha oavsett vad hon tycker om saken.

Du skrev att hon gick igång på att han tog vad han ville ha och att hon inte tittade bakåt en enda gång för att hon tände på att inte veta vem det var. Låter inte som en våldtäkt utan anonymsexfantasi. Och än en gång så vart det en fantasi, inte en mardröm. Det säger sitt
Citera
2019-12-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det finns ingenting som heter underförstått samtycke längre.
Till och med oaktsamt sex är numera våldtäkt.

Mm fast nu vart detta i fablernas värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in